Norges heteste kjendispar

Jeg klarer ikke å la være, det er lenge siden siste jeg har tatt på meg ytringshatten nå…men idag flirer jeg godt. Det var en gang en ung fole fra indre Sogn som vant hele norges hjerter med sin andreplass i en sangkonkurranse. Hun laget plater og sang seg inn hjernene våre med sine melodiøse poplåter, hun skiftet litt på kjærester i ny og ne, meldte sin ankomst på MANGE røde løpere for å promotere seg selv, var med i Grand Prix-ja i det hele tatt ble hun et yndet objekt for vår sladderpresse. At hun i tillegg er slående vakker og har en hud som en liten  barnerumpe, øyne som treffer de fleste rett i panna, det roer jo ikke gemyttene til norges sladderbransje.

Nå har hun skiftet beite igjen. En kjent skuespiller som maxer seg på lerretete er tatt inn under vingene og vips-de er norges heteste kjendispar. De kan vinne hele verden hvis de står sammen uttaler kjærlighetsorakler. WOW-vi lar oss målbinde. De blir enda mer superkjente og «alle» vil skrive om de, ha de første bildene og ikke minst de første uttalelsene om at «Ja, vi er et par».

Etter den søte kløe kommer den sure svie. Vår lille popprinsesse vil ikke være så kjent lenger. Hennes private anliggende har ikke noe å gjøre på førstesidene og ihvertfall ikke bilder hvor de er på et offentlig sted! Uff.  Noen er ikke snille med henne, hva skal vi gjøre for å blidgjøre henne igjen?

Kjære Tone-du har ikke lov til å klage mener nå jeg. Du har stilt opp på så og si alt av offentlige tilstelninger for å få den posisjonen du har i dag som «A-kjendis» i Norge. Det er en del av pakka da, mener jeg, at det blir litt papparazzitilstander rundt deg når en av våre mest kjente skuespillere er den du velger. Jeg syntes det er herlig jeg-det viser at presse i Norge tøyer strikken litt lenger. Men drar de den litt for langt? Det er nå baksiden av medaljen kommer, baksiden av å ville opp og frem og i tillegg være ung og vakker. Flere steder på nettet skrives det ord som :»  Tone ber om dette selv også..på konserten i Kragerø holdt begge to et «show» og stillte mer enn gjerne opp på bilder..selv tok jeg flere bilder av de begge, etter å ha spurt først og fått ja. det er noe som heter: som man reder,ligger man.» «Idioter fra A til Å. Dette er jo et liv disse D-kjendisene velger sjøl»

Mange har meninger og det er deilig. Mer ytring av folket sier nå jeg-selvom dette er en triviell sak i den store sammenhengen. Det viser at de norske mediaynglingene egentlig har levd et litt vel skjermet liv frem til nå, men at tingene dreies mot amerikanske tilstander sakte men sikkert. Er det bra? Det kan en alltids diskutere, men det er fint lite vi andre kan gjøre for å stoppe det. Enkelte velger en rolle i det offentlige rom og da er det lite klokt å klage etterpå. En gifter og skiller seg i Se&Hør hetes det…tenk over det neste gang Tonemor. Men vit en ting-det er litt farlig å klage nå. Folket som en gang heiet på deg kan fort snu det mot deg, siden du har reiet denne sengen litt selv. Bare et velmenende råd fra en synser.




Legg gjerne igjen en kommentar:

kommentar(er)

By | 2009-07-16T08:15:26+00:00 16. juli, 2009|Categories: YTRINGER|Tags: , |101 Comments

101 Kommentarer

  1. Camilla 16. juli 2009 at 08:25 - Reply

    Hun har ingenting å klage på – det er jo dette hun har villet. Må innrømme at jeg er dritt lei å lese om henne overalt. Takk for at du skriver hva andre bare tenker! 🙂

  2. june 16. juli 2009 at 08:34 - Reply

    Er veldig enig med deg her Trine…. Man må faktisk regne med omtale her og der når man har blitt «kjendis».
    Jeg må ærlig innrømme at Tone og Aksel interesserer meg like lite som kongefamilien, men meg om det…
    Som man reder ligger man ja…

  3. Embla 16. juli 2009 at 08:40 - Reply

    Uff … Tone, ja .. synd hun ikke vant den idol-greia, så hadde hun kanskje blitt fremstilt på en annen måte – mer seriøst?
    For som det har blitt nå, flyter hun mye på utseende sitt. Jadda, jenta kan kle seg i bikini og se bra ut! Men er det da slik at hun MÅ?
    Man kan få til ting uten å «selge» seg i den grad .. hørte radiokommentar der hun hadde blitt spurt om hun spilte på sex. Hun hadde nektet – etter en tv-opptreden ikledt et lommetørkle …
    Da vil hun nok ikke vinne alles hjerte – om det nå er hjerter hun vinner .. mange opplever slikt som usmakelig. Feil fokus.
    Aksel Hennie har ikke stukket seg frem i samme grad, så han kunne jo være forunt å slippe «trakasserende» journalistikk – men frk.Tone har løpt etter denne type media, og vifta med alt hun har. Etter min mening:
    – værsågod, det er servert..
    Jeg er muligens litt misunnelig på at livet hennes ser så lekende lett ut og hun har flørta seg innpå Aksel, samt at det tilsynelatende er alle stereotype årsaker som ligger til grunn – eller så er jeg bare skikkelig lei Tone, og det hun har kommet til å stå for!
    Mvh ..

  4. Hohi 16. juli 2009 at 08:48 - Reply

    Det er forskjell på å bli omtalt og bli fotfulgt 24 timer i døgnet. Sånt hører ikke hjemme i Norge. Vi vil vel ikke bli som Storbritannia?

    Har du noen gang sett lignende paparazzivirksomhet over tid i Norge? (Se bort fra kongefamilien)

  5. Fiona 16. juli 2009 at 08:51 - Reply

    Det er for dumt å klage når du legger opp til det selv. Det finnes utrolig mange kjendiser som det aldri eller sjelden blir skrevet om, og det er fordi de prioriterer beinhardt på hvor de vil vise seg og hvor mye de lager oppstyr om seg selv når de er et sted… det er en utbredt misoppfatning at det bare er media som skaper hysteriet, noe de unge, lovende, naive «kjendisene» kanskje burde få et crash course i før de blotter hud. Noen av våre største stjerner (av de som faktisk HAR ting å formidle) hører vi aldri noe om i tacky blader. Meryl Streep, for eksempel, og mange av de seriøse artistene i ulike sider av bransjen.
    Aksel Hennie var en av mine største favoritter – før han ble like forutsigbar og plain som alle andre menn, og hooket opp med en så mye yngre, glossy dame. Kredibilitet, anyone?

  6. Trine 16. juli 2009 at 08:55 - Reply

    Endelig litt slikt skriverier fra deg igjen Trine!! Det er det jeg liker best med bloggen din, når du skriver dine meninger! Er helt enig i dette da, hun legger jo opp til det selv.. Spesielt når TO kjendiser blir sammen, så vil jo alle skrive om de!

  7. Sandra 16. juli 2009 at 09:17 - Reply

    Tror helt ærlig ikke hun ville blitt tatt mer seriøst om hun vant første plass i idol. Måten hun har presentert seg på siden hun første gang viste ansikt på tv har jo vært nitrist og vist helt klart retning mot stupet. Hun snakker fra levra og med null sensur måtte de jo bare ta tak i hjelp til selvhjelp og få stoppet henne. Nå de siste månedene er det tydelig noen som har et manus for hvem hun skal snakke med og hva hun skal si og det trenger hun virkelig. Jeg har snakket mye med henne og hun er ikke akkurat smart nei. Synes synd på henne som ikke fikk det manus utlevert tidligere…

    jaja….

  8. Thora 16. juli 2009 at 09:30 - Reply

    du har stavet Hennie feil, Hennie, ikke Henie… Hm…

  9. Berit 16. juli 2009 at 09:37 - Reply

    Helt enig med deg her Trine. Det er faktisk egen innsats og hardt arbeid som har fått dem til å bli «store kjendiser» lille Norge. Kjendisstatusen er mye høyere en produktet så det har vært stor villighet å slippe pressen tett innpå for så å øke kjendisstatusen. Så dette er noe de faktisk må leve med. Det er snakk om å sove i sengen du har redd….

  10. Terese 16. juli 2009 at 09:44 - Reply

    Eg meiner ikkje det er en del av livet hennas å bli fulgt av fotografa. Helt ærlig, så synes eg at dåke som meina ho «fortjena» det skal sette dåke i hennas sko. Ville dåke likt å bli forfulgt av fotografa?

  11. Lisbeth 16. juli 2009 at 09:50 - Reply

    Tja…

    Jeg føler det er forskjell å bli tatt bilde av på div. røde løpere enn å få kameralinsa trykt opp i trynet når du sitter på en restaurant etc… Skjønner jo godt Tones ønske om å slippe dette, og mener hun har all verdens rett til å si fra om det. Hun har selvfølgelig vist seg på mange fester og arrangementer, men jeg regner også med at hun har fått invitasjoner til det meste av dette, og hvem hadde ikke takket ja til å være med????

    Synes alle, uansett hvordan og hvorfor de er i media, skal få lov til å sette en grense. Kan hende du får behov for det en gang også?

    I tillegg synes jeg det blir litt teit å fokusere på at hun har byttet kjæreste i hytt og pine. Hun har da ikke det?? Det er da vanlig å ha noen kjærester? Hun var da virkelig lenge sammen med forrige kjæreste/samboer? Jeg opplever ikke Tone som vinglete på det området i det hele tatt. Typisk at jenter blir sett ned på fordi man har hatt flere kjærester, mens gutter kun er kuuuuule… Hva med Aksel Hennie? Ikke noe fokus på hvor mange kjærester han har hatt, eller?

    Er ikke noe spesiell Tone eller Aksel-fan selv jeg, men ønsker dem lykke til, og håper at de får litt privatliv også.

  12. Mimak 16. juli 2009 at 09:56 - Reply

    Dette har dem fortjent. De har begge «klatret» oppover kjendislista, og skulle ikke forundre meg tatt imot betalte turer fra S&H tidligere. Man kan nok ikke bare si vil ikke mere….. når man da er gjort til kjendis.
    SYTEPAVE !!!!

  13. Espen 16. juli 2009 at 10:06 - Reply

    Et helt annet aspekt ved denne saken:

    Er det ikke ganske selvmotsigende at VG publiserer denne saken, og med det bildet på forsiden. VG, som har fotografer som kan være minst like hensynsløse som Se og Hør eller noen andre. VG, som leide inn en lift på Karl Johan da Michael Jackson bodde i toppsuiten på Grand Hotel slik at han aldri turte komme ut på terrassen. VG, som ikke akkurat er kjent for å ha lite kjendisstoff..

  14. Lisbeth 16. juli 2009 at 10:06 - Reply

    Artig å lese alle slags spekulasjoner om hvordan de har karret til seg kjendis-status, tatt i mot betalte turer av S&H og hvorfor de er sammen. Og jo mer dere finner opp, jo mer hissige blir dere…. hehehe… Høres ut som sladrekjerringer på nærbutikken alle sammen…

    Tror faktisk ikke Tone har strevd så veldig med å bli kjendis etter Idol, jeg… Tror heller mange har slite og dratt i henne fordi de vil ha mer av henne og at hun har sagt ja. Hun er vakker – derfor tar folk bilde av henne. Og hvilken ung jente hadde ikke sagt ja til premierer, fester etc???

    Og det er jo typisk jantelov-Norge at det plutselig blir «for mye» og at folk begynner å haaate en person fordi vedkommende er for vakker eller får for mye oppmerksomhet. Først er det stas, så er det NOK FOR FAEN!!!! 🙂

    Snodig…

  15. Siv 16. juli 2009 at 10:07 - Reply

    Helt enig, Trine!
    Super blogg forresten, jeg følger deg så godt som hver dag!
    Kjempetøff, er du! 🙂

  16. Anne 16. juli 2009 at 10:10 - Reply

    Enig med deg Trine. Hun kan ikke forvente at det ikke blir tatt bilder når hun er på et offentlig sted. De får heller spise hjemme hvis så er tilfelle. Man kan ikke forvente at media går med på at det bare er på hennes premisser hele tiden. Det funker ikke sånn.

  17. Hiho 16. juli 2009 at 10:20 - Reply

    Mener du virkelig at kjente personer må holde seg inne for å unngå å bli tatt bilde av? Er dette slik vi vil ha det i Norge?

  18. Anette 16. juli 2009 at 10:39 - Reply

    Hvorfor skal vi godta at noen har det vondt, hvorfor skal vi synes at de bare kan for det selv- at de har litt godt av det?
    Ingen har vel godt av det, og ingen skal godta det.
    Hadde jeg hatt venner som mente det dere gjør, hadde jeg revurdert vennskapene.

    Og jeg synes ikke du skal blande slike barnslige meninger inn i en ellers fin blogg. I det siste har den vært så flott å lese! Jeg vil høre om fjellturer og sunt kosthold, om det du virkelig kan begeistre og lære oss noe om. Vi trenger virkelig ikke høre at noen mennesker fortjener dårlig behandling.
    Men du får selvfølgelig respons på det, av andre som ikke liker at noen kommer seg opp og frem. Så hvis det er det som er målet, er det bare å kjøre på. Jeg skal alltids finne meg en annen blogg å lese, hvor eieren er mer menneskekjærlig.

    Lykke til uansett vei du velger. Du er flink til å skrive, så bruk det på noe vettugt:)

  19. Elin 16. juli 2009 at 11:38 - Reply

    Jeg er ikke enig med det her, Trine.

    Jeg er ingen kjendis med kan relatere dette til det livet jeg kjenner. Når jeg er på byen vil jeg gjerne ha litt oppmerksomhet fra det motsatte kjønn og flørte litt uskyldig. Men det betyr IKKE at jeg ønsker at disse mennene skal fotfølge meg daglig i de neste ukene.

  20. Jane 16. juli 2009 at 11:40 - Reply

    Jeg er helt enig! 🙂 Du kan ikke plutselig bestemme deg for at du ikke vil være kjendis og berømt lengre, når du i årevis har gjort absolutt alt du kan for å synes og bli sett! Ganske naivt å tro at man kan være kjendis bare når man selv vil…men apropos naiv…vi snakker jo om Tone Damli Aaberge her…

  21. Cathrin 16. juli 2009 at 11:42 - Reply

    Heia!
    Flott at noen ytrer sine meninger om ting, populært eller ikke. Jeg har mange venninner som blogger og som er mye mer kritiske til de fleste kjendiser enn hva du har vært, men det er jo ikke personer som har et kjent fjes, så da har de vel lov da?!

    Trine, gjør som du er – deg selv, et ujålete flott damemenneske som tør å stå for at man mener noe om det meste 🙂

    Super blogg forresten, har stor glede av den!

  22. Daniel 16. juli 2009 at 11:53 - Reply

    Trine

    Du er jo «kjendis» også. Syns du det er ok at Se og Hør betaler for bank info om kongefamilien?

    Hadde du godtatt og at noen hadde solgt kontoinformasjonen din til Se og Hør?

    Mener du virkelig at kjendiser skal tåle 24 timers fotfølgelse?

    At de ikke fortjener og kunne ta en middag uten og få et kamera opp i tryne?

  23. elisabethdl 16. juli 2009 at 11:58 - Reply

    Godt med meninger! *knis*

    Er egentlig helt enig i at dette har hun valgt selv! Jeg er gift med en pressefotograf, og mitt inntrykk er at de er som regel profesjonelle til fingerspissene, og riktig ryddig i måten de jobber på. Den typen yrke Tonemoren legger opp til innebærer en del profilering. Og da er det ikke nødvendigvis alltid slik at hun, alt etter dagsform, kan velge graden av tilgjengelighet for sitt fotografhoff! Hun har valgt livet som person i offentlighetens lys (uten at jeg sier at hun skal være 100% fritt vilt…noe jeg sånn sett ikke kan se for meg at hun egentlig er heller).

    Den dagen hun får barn osv…så er selvfølgelig situasjonen en helt annen i mine øyne. Barn har ingen forpliktelse i så måte, noe jeg imidlertid tror norske fotografer er flinke til å respektere!

    Skal jeg som lærer kunne velge ikke å smile til elevene mine når jeg kommer inn i klasserommet? Skal jeg kunne velge å ha en dårlig dag på jobb, eller vifte dem vekk hvis jeg møter dem i andre sammenhenger enn jobb? Tror ikke det, nei. Vi må vel alle stå for de valg vi gjør!

    …litt lenger kommentar enn jeg hadde tenkt, dette!:D

  24. Anders 16. juli 2009 at 12:14 - Reply

    Tja. Jeg kan være enig i at Tone har satt seg i denne posisjonen ved å være kjendis. Men hun kan fint ha en sak her. Som Kokkvold her sier, er ikke slike bilder i offentlig interesse, noe som gjør at de fint kan være brudd på «privatlivets fred» (Europeiske Menneskerettighetskonvensjon artikkel 8) og i strid med norsk straffelovgivning.

    I EMD vant prinsessen av (husker ikke land, dessverre) frem med klage mot ukeblad som bl.a. hadde tatt bilde av henne på et kjøpesenter, og sammen med ungene. Selv om hun var kjendis, ble det ikke sett på som «offentlig interesse», noe som også må gjelde her.

    «Big Brother»-Anette og -Rodney vant frem med mye av det samme mot Se & Hør. Senere tapte Lillo Stenberg i en lignende sak mot samme blad (ser et mønster her…), men det tror jeg ikke har noen innvirkning her (en dom jeg også synes er feil). Jeg er litt usikker hvordan det vil stå seg når de to er så til de grader kjente, men jeg skal ikke se bort ifra at saken kan vinnes.

    Så kan man spørre: Blir det feil å saksøke noen når man (sannsynligvis) har loven på sin side, bare fordi man er kjendis? Bør ikke også kjendiser få ha visse grenser hvor det offentlige liv slutter og privatlivet starter, selv når de er ute blant folk? Hvis man ikke setter ned slike skiller, vil man lett få amerikanske tilstander, noe jeg ikke vil ha. Jeg er usikker på om jeg mener at denne grensen er tråkket over i dette tilfelle, men det er ikke så svart/hvitt som at man er kjendis, og derfor må tåle alt slikt.

  25. DG 16. juli 2009 at 12:29 - Reply

    Da hun først var med i idol så tenkte jeg at hun der har ikke noe spes. stemme til å skille seg ut, så hun kommer til å spille på det hun kan.. NOE HUN GJORDE. Pr kåt som hun var stilte hun overalt, ingen PR var dårlig pr.. så hun burde ikke slå de som stod bak hennes brødfø nå eller hva?! Men hva kan man si, denne jenta liker å være i media uansett om det er god eller dårlig reklame, så nå som alle var dritt lei av å se henne overalt og hun ikke fikk mer oppmerksomhet så tyr hun til noe sånt. For billig dette her, selv for Tone D.A.

  26. Annlaug 16. juli 2009 at 12:30 - Reply

    Det blir som å gå med dyp utringing, å bli sint for at noen ser på puppene….

  27. Arild 16. juli 2009 at 12:37 - Reply

    Jeg kan være enig i at Tone og Aksel er en stor sak, men det gir ikke pressen lov til å forfølge dem. Hvorfor skal pressen få lov til å gjøre noe ulovelig bare fordi de har kamera? Kanskje Tone stiller opp på mye for å promitere seg selv, men det er bedere enn visse d eller e-kjendiser som må skrive dritt om andre for å få oppmerksomhet. Er helt enig med Per Edgar Kokkvold i PFU.

  28. Roar 16. juli 2009 at 12:53 - Reply

    kjempebra ,Trine. Eller kanskje ikke.Du liker å komme med meninger men du burde vite at din blogg er som skapt for de som liker å hetse .Internett er «perfekt» for mobbing og du bidrar til det.

  29. Sandra 16. juli 2009 at 12:55 - Reply

    Det er ikke lenge siden Tone selv stod frem og sa «Næææh jammen er eg forbilde også.. veit du det visste eg faktisk ikkje. Men koselig er det». Seriøst??? Til og med på sin egen blogg sa hun det.. Så – teflonpanne – eller dum? Kjører motorsykkel uten hjelm i Oslo sentrum en dag sola skinner og byen er full av mennesker.

    Huff…

  30. Berit 16. juli 2009 at 13:14 - Reply

    Bra, Trine!

    Hvorfor kan de ikke bare si at de er kjærester dersom de er det, og bli ferdig med det?! Så lenge de «luremuser» media så får de stor oppmerksomhet…er vel det hun vil ha.

  31. Tone 16. juli 2009 at 13:27 - Reply

    To av Norges største kjendiser har blitt et par, selvfølgelig blir det en stor sak og alle vil ha en bit. MEN, det går en grense? En ting er når de er på et offentlig arrangement, eller stiller opp på en rød løper. Men når de iløpet av knapt et par måneder har fått førstesideoppslag i Se&Hør 4-5 ganger med snikfortograferte bilder hvor de ikke engang visste at de ble tatt bilde av, skjønner jeg utrolig godt at de reagerer. JA, Tone har utad vist seg som en såkalt «pr-kåt» jente som har stilt opp på det som er å få noe ut av, og hun har vel forsåvidt bedt om oppmerksomheten hun har fått. Men Se&Hør er kjent for å tøye strikken, og skal alltid ha de beste sakene fordi de er norges største ukeblad. Ingen hemmelighet at de bruker skitne metoder og triks for å få gode saker og bilder på trykk. Nok en gang har de gått for langt mener nå jeg. Interessant å lese, for oss nysgjerrige nordmenn, men jeg har full forståelse for at Tone setter ned foten. Hun har vel ikke klagd så mye fram til nå?

  32. Desiree 16. juli 2009 at 13:57 - Reply

    Jeg er helt enig med deg! Når det er mulighet til å vise seg frem, ja da står Tone i første rekke. Hun er vel den som er mest med på alt her i Norge for tiden, er virkelig lei av å se alt med henne. Synes derfor hun må tåle litt også, hun får jo all oppmerksomheten hun så lenge har higet etter! Snakk om å være PRkåt.

  33. Linn 16. juli 2009 at 14:08 - Reply

    Jeg er så absolutt enig med deg.
    Har man valgt et liv i mediens søkelys, så er det lite lurt å klage over det i ettertid.
    Kan skjønne at det kan være tungt å ikke kunne ha litt privatliv, men det er mer eller mindre inneforstått at en ikke lenger har når en velger kjendisstatusen.

  34. trinegrung 16. juli 2009 at 14:15 - Reply

    Herlig at leserne mine mener noe…takk for mange flotte innlegg som helder den ene eller andre veien. Hadde herlt ærlig ikke trodd det skulle bli noen sak ut av dette men men…sånn går nå dagan og agurktiden luktes helt opp i fjellheimen!

  35. Kjersti 16. juli 2009 at 14:34 - Reply

    Heia Trine !! Knallbra innlegg.Hørte deg forresten nettopp på radioen………

  36. Helene 16. juli 2009 at 14:41 - Reply

    Det er faktisk ganske morsomt å se at de som reagerer mest på at Tone får så mye oppmerksomhet, faktisk selv er med på å gi henne det.

  37. Jon 16. juli 2009 at 15:12 - Reply

    Har du valgt rampelyset så må du ta konsekvensen av det. Bare å gå ut slik som hun gjør nå gir henne en førsteside i VG, noe som er helt skandaløst spør du meg.

    Vil du ikke vere kjendis, flytt hjem til Sogndal. 🙂

  38. Fiona 16. juli 2009 at 15:18 - Reply

    De som mener det er synd på henne – tenker dere ikke på at det finnes atskillig større stjerner enn henne, som fint klarer å leve praktisk talt anonymt? Hvordan får de til det, hvis det er media som er den store stygge ulven? Det er tydelig at ikke så mange her har forståelse for hvordan ting foregår i de kretsene, hvordan pressen jobber og ikke minst hvordan kjendiser faktisk kan styre dette ekstremt mye selv! Om de ikke gjør det, så er det enten ekstremt naivt eller så vil de ha i pose og sekk – de vil ha de glossy festene, men de vil ikke ha fokus på seg selv. De må rett og slett lære seg at det ikke fungerer helt sånn… Det er fullt mulig å være både svært så kjent og gjøre det bra som artist UTEN å være gjenganger på rød løper og i tabloidpressen – folk greier dette hele tiden. Hvorfor er det mer synd på Tone da, hva gjør henne til unntaket? Hun er vel ikke så forbannet tom i hodet at hun ikke forstår basics i imagebygging – at centimeter skjørtelengde faktisk er en faktor? HUn burde jo gi sin egen manager sparken for å ikke ha lært henne opp i elementær – ja, ELEMENTÆR – mediestrategi.

  39. Helene 16. juli 2009 at 15:21 - Reply

    Det er da ikke noe mer synd på Tone enn noen andre, men det er da virkelig Tone som diskuteres her…???

  40. Fiona 16. juli 2009 at 15:30 - Reply

    Ja, men dette skjer hele tiden, med mange andre. Hvorfor så stort nå? Agurktid kombinert med elendig håndtering fra hennes egen side er også faktorer her, det er ikke bare pressen som «går amok». Storm i et vannglass, og hun er med på å lage det. Tenk deg tiden fremover hvis hun faktisk setter i gang med søksmål… hun får det vel like gøy som Lars Lillo og kona. Da skal vi få se dekning, tenker jeg.

    Jeg er enig i, for øvrig, at dette er lite interessant tema sånn generelt – hvem bryr seg med hvem hun er ute med, det er ikke en viktig samfunnssak – men å syte over situasjonen etter å ha plassert seg selv så grundig i det offentlige blir bare pinlig.

  41. Solstråle69 16. juli 2009 at 15:48 - Reply

    Her er jeg helt enig med deg, Trine! 🙂

  42. BlueGirl 16. juli 2009 at 16:17 - Reply

    Tone har visst ikke skjønt at medaljen har en bakside også. Trodde hun virkelig at kjendislivet kun besto av røde løpere og kjendisfester? Er hun virkelig SÅ naiv?

  43. daniel 16. juli 2009 at 16:30 - Reply

    Så bluegirl mener det er ok av Se og Hør og kjøpe konto informasjon av utro tjenere da? For det er den slags ting dere legitimerer når dere sier at Se og Hør ikke gjør noe galt.

  44. henriette 16. juli 2009 at 16:38 - Reply

    enig med deg trine! er så drit lei av å lese om tone overalt. ja hun er pen, men det er vel det hele…kan hun egentlig synge?? stiler jo opp på alt som er på tv i beste sendetid.. også nå når ting går henne litt i mot,klager hun??? dum å deilig er vel det rette ordet her! dette har du faktisk valgt helt selv tone!!

    fortsatt fin ferie trine!! liker å lese meningene, dine selv om jeg ikke alltid er helt enig med du;)

  45. Birte 16. juli 2009 at 16:53 - Reply

    Helt enig med deg !! Det er godt det er noen som tørr å uttrykke og si det som ganske mange av oss andre tenker 😉

    Tenker Tone snart blir å se på filmlerrete ……..;-)

  46. TrineE 16. juli 2009 at 17:08 - Reply

    Jeg digger deg Trine Grung. Du tør si det alle tenker…

  47. HankyPanky 16. juli 2009 at 17:49 - Reply

    Lurer litt på om det er måten du blir kjendis på som avgjør hvor mye man skal tåle av media. Er det slik at Tone og co skal tåle mer fordi de er blitt kjent gjennom ulike reality-programmer, enn f.eks Gamst, Lene Nystrøm eller andre som fyller søppelbladene.
    Poenget med klagen er vel at Tone og co ble tatt bilde av uten at de selv gav tilatelse. Dette er jo ulovlig etter norsk lov, og jeg kan ikke se at den tilsidesettes bare fordi det er en (nei faktisk to) kjendiser involvert med hverandre.

    Tror heller ikke du Trine hadde vært keen på at Se og Hør lå i buskene når du og familien var på stranden. Selv om dere er to kjendiser dere og…

  48. Kjersti 16. juli 2009 at 18:07 - Reply

    Jeg KUNNE ikke vært mer enig!!! Hun har selv valgt å bli kjendis og har redd sin egen seng… Hun ser ut som verdens søteste lille jente og er sikkert kjempekos. Men akkurat dette syns jeg var å gå litt langt.

  49. Bodil. 16. juli 2009 at 19:05 - Reply

    Det er en del av det å være kjendis , liker hun ikke det,bør hun gjemme seg !

  50. ice 16. juli 2009 at 19:43 - Reply

    Hear, hear! Den som er med paa leken – den faar taale steken!

  51. Sandra 16. juli 2009 at 20:00 - Reply

    Hvem andre klarer det??? Tja – se Lene Marlin (genial håndtering av media)…

    Sparke manageren? Det er vel han som de siste månedene har skjønt at hun trenger et manus så hun ikke driter seg mer ut.

    Ser at hun vant konkurranse over hvem menn ønsker drikke vin med – drikke vin ja.. for de snakket vel ikke om å ha en samtale? Hva skal de snakke om?? I know I know??

  52. Veronica S 16. juli 2009 at 20:18 - Reply

    Det værste er jo at damen skal saksøke se og hør pga de har snikfotografert henne.. seriøst..har du valgt å være et tryne i media må du søren meg tåle noen fotografer mener jeg.

    Er fortsatt overrakset over at Maria Haukaas Storeng og Hans Marius Hoff Mittet kom med på listen, de er jo superskjønne men pleier å bli «oversett» . Men de er number one etter min mening da;) Ikke Tone og Aksel, mistet faktisk litt respekt for Aksel etter at han hooked up med Tone.

  53. Bellgreat 16. juli 2009 at 20:31 - Reply

    Jeg kunne ikke brydd meg mindre om dette paret i grunn, men mener også at de får tåle dette!
    Kan ikke troppe opp i MGP med den kjolen, også forvente å fordufte når kameraet er slått av!

  54. Moi 16. juli 2009 at 21:00 - Reply

    Enig med deg Trine. Tone har solgt seg med hud og hår til all presse her hjemme siden de innledende rundene i idol. Hun har fått påspandert dyre reiser, vært halvnaken i mann og og har i det hele tatt gjort alt hun kan for å komme på trykk og være omtalt. Fordi hun har vært så ivrig med å bli omtalt hele tiden har hun heller ikke gått i glemmeboken som mange andre fra idol. Det blir meget useriøst når akkurat hun kommer med dette utspillet, det faller så totalt på sin egen urimelighet. Hvis sladderpressen hadde brukt lift og heist seg opp mange etasjer for å ta bilder gjennom soveværelsesvinduet ville jeg vært enig. Men det er bilder tatt av de ute blant mange mennesker, bilder som Tone antagelig selv ville solgt hvis hun hadde fått sjansen.

  55. Ingunn 16. juli 2009 at 21:03 - Reply

    Det er ikke lett å vite hvordan ting slår ut når man er kjendis tror jeg.

    Tone ante nok ikke at hun ble A-kjendis, like lite som Jorun ante at hun ikke ble det (hun vant idol det året og Tone ble nr 2)

    Ingunn

  56. ELin 16. juli 2009 at 21:16 - Reply

    Beste Farytail jeg har hørt i sommer Trine:)) Keep up the good work! ¨Dette likte jeg! 🙂 Fortsatt god sommer!

  57. Eli 16. juli 2009 at 22:57 - Reply

    Jeg skjønner ikke de som mener ditt innlegg og de som er enige med deg er rammet av janteloven, misunnelig osv…
    Tone har drevet med mediehoreri. Det er snart ingenting vi ikke vet om henne. Hun har blitt kjent takket være hennes (og manageren?) iherdige innsats for en plass i mediene, og ikke grunnet yrket (musikken).

    Jeg har fått en overdose Tone. Og det betyr ikke at jeg er misunnelig. Hvorfor være misunnelig på henne?
    Hadde jeg vært plaget med misunnelse hadde jeg funnet meg noen andre å være misunnelig på. Noen som fikk oppmerksomhet grunnet noe de hadde prestert, som var intelligente og hadde it.
    Mennesker uten evne til begrensning er ikke misunnelsesverdige….

  58. Paul 16. juli 2009 at 23:38 - Reply

    ja, ja du Trine. Ditt innlegg er bare enda enda en bekreftelse på at det kun er janteloven som er sterkere en sexualdriften i dette nisse landet. Hvorfor ikke sette enda større fokus på navlen din istedenfor å spy galle over andre. Men du har vel trekt nisselua alldeles for langt ned, samtidig som du hevet snuten så langt opp at den skymmer sola.

  59. la folks private liv i fred 17. juli 2009 at 04:10 - Reply

    ille å kritisere Tone når hun står opp for seg selv!

    For det første er se og hør et usmakelig blad. der de som stiller opp enten er kjøpt og betalt, ekstremt pr kåte og selvsentrerte- eller forfulgt og trampet på.
    Hvorfor skal et slikt blad få lov til å knuse mennesker og deres private liv. trenge seg på der de er uønsket, og hvis journalister ikke har noen etiske retninglinjer tydelig å gå etter. Slik oppførsel av se og hør er forsøpling og fordumming av tydelig mange nordmenn
    Nei, trine grung. Selv om du søker oppmerksomheten – om via blogging om ditt private liv – eller om du gjør hva du kan for å komme på oprah eller annet – forstå at ikke alle er som deg. Og at folk med talenter som gir mye til andre, har behov for å få være i fred når de ikke er på jobb.
    Du har selv en talentfull mann, men de har kanskje vist ham nok respekt sportsjournalistene. desverre kommer damli Åberge innunder en annen kategori, som en A-kjendis blir hun fritt vilt. BRa, Tone. At du reagerer. Og shame on de som kritiserer Tone for å stå opp for seg selv!!

  60. Elin 17. juli 2009 at 07:11 - Reply

    Lenge leve janteloven.

  61. Erik 17. juli 2009 at 08:40 - Reply

    Hahahaha….Tenk å være så bitter som du er Trine, som på langt nær ser så bra ut som det Tone gjør og ikke får den oppmerksomheten som hun får. Litt oppmerksomhet får du jo igjennom den patetiske bloggen din. Skaff deg en jobb, eller vent…nehhh.. du vil sikkert bare få sparken der også. Ganske komisk at du hakker på alle som ser bedre ut det du gjør(noe som vil si at du sannsynligvis hakker på 99% av den kvinnelige befolkningen i Norge)

  62. Fiona 17. juli 2009 at 09:18 - Reply

    «ille å kritisere Tone når hun står opp for seg selv!

    For det første er se og hør et usmakelig blad. der de som stiller opp enten er kjøpt og betalt, ekstremt pr kåte og selvsentrerte- eller forfulgt og trampet på.»

    Hahaha, har du fått med deg hva dette dreier seg om? Det du sier her er jo rett ut at TONE er kjøpt og betalt og ekstremt pr-kåt… hun er ikke noe unntak her!
    Vi har utrolig mange flotte (og pene!) artister, skuespillere og andre kjendiser her i landet, som IKKE havner i Tones posisjon. En stor del av dette går på hva slags holdning kjendisen selv VELGER å ha til media. TOne har elendige rådgivere, og/eller er for lite smart til å håndtere dette. Man kunne unnskyldt henne første året, men nå har hun vært i media over såpass mange år at dette er helt elementært.

    Det er for øvrig passe tynt (og skrekkelig forutsigbart) å slenge ut janteloven- og misunnelseskortet så fort pene mennesker får tyn, det er en helt utrolig dobbeltmoralsk holdning. Er spesielt pene mennesker unntatt å skulle stå for egne valg? Har de egen dispensasjon fra vett og forstand og sunn fornuft, fordi de er pene? Vi burde strengt tatt la være å si noe kritisk noensinne til pene mennesker, for noen kunne komme til å mistenke oss for misunnelse. Himmel og hav!
    De som tyr til slik argumentasjon viser vel strengt tatt mer om seg selv og hvordan de tenker, enn om den de kritiserer.

    Debatten havner på et pinlig nivå når det langes ut mot budbringeren. Debatten skjer andre steder enn her, og folk har sagt verre ting enn Trine Grung. Når du velger å slå ned på Grung da, fordi hun er kjent, er du da noe bedre enn dem som kritiserer Tone, eller hvilken kjendis det enn er som får tyn den dagen? Latterlig.

  63. SongWriterGirl 17. juli 2009 at 09:21 - Reply

    Jeg liker deg Trine…men er dessverre uenig med deg her. 😉 Ja, Tone ville bli A-kjendis og få suksess, men det er stor forskjell på å la seg fotografere frivillig og bli snikfotografert. Kjendiser er mennesker de også, og har rett til et privatliv. Det at hun reiste til syden med nye kjæresten har ingenting med karrieren hennes å gjøre. Synes folk ska fokusere på MUSIKKEN hennes, og la henne få ha privat livet i fred. 🙂

  64. Geir 17. juli 2009 at 10:55 - Reply

    Har vel snart ligget med halve den mannlige delen av befolkningen denne pr kåte jenta. Nei hun har da lite å klage på, bedre økonomi og andre goder en folk flest…

    Ei lettbetnt tabloidisert kvinne jeg ikke tar på alvor…

  65. Karine 17. juli 2009 at 14:56 - Reply

    Det var nesten ett saktlig innlegg. Men at du bruker slike virkemiddler for å få bloggen din selv lest er vel litt hyklerisk. Det man klager på ved andre, er somregel det en missliker mest ved seg selv.

  66. Geir 17. juli 2009 at 15:32 - Reply

    Har aldri likt denne lettbente kvinna Karine. Hva hun skulle ha med meg og om jeg liker meg selv å gjøre ser jeg ikke. Er strekt for at Norske medier begynner med tøffere journalistikk mot være kjedelige selvgode kjendiser da—

  67. Lisbeth 18. juli 2009 at 08:42 - Reply

    Hvor gammel var Tone da hun ble kjent? 17, kanskje? Hvor gammel er hun nå? 21.

    Rekk opp hånda de som ikke forandret seg litt/tenkte litt annerledes på disse årene…?

  68. Oppgitt 18. juli 2009 at 19:03 - Reply

    Moten? Mener du «hullkort skjørt og IQ to match»-moten?
    Masse vakre kvinnelige artister lykkes. Pent ansikt og lange ben utelukker ikke talent, men denne unge piken her og en del andre oppfører seg som om det gjør det.
    Det er veldig synd, av flere grunner.
    Det ene er at de er elendige forbilder, som formidler at å lykkes og å kle av seg hører tett sammen, og det andre er at man ikke trenger å gjøre noe hvis man bare kler av seg nok. Hun har pen pikestemme og enkel popmusikk, men er ikke banebrytende på noen måte. Berømmelsen er ikke fordi hun er sjeldent talentfull, den er der fordi hun har «solgt seg» og utseendet sitt, og det er synd, for hun bidrar til å sette seg selv i (feil) bås, og bidrar til at andre jenter får det tilsvarende vanskelig med å bli tatt seriøst.
    Det er synd.
    Det skal sterk rygg til å bære et vakkert ansikt, og her mangler det flere ryggvirvler. Dessverre.

  69. kine 18. juli 2009 at 19:16 - Reply

    Hvem f… bryr seg om Trine Grung??? Du har ikke peiling, skriver som en amøbe, har nok ikke særlig lang skolegang. Vær litt smart neste gang og hold kjeft hvis du ikke har noe bedre å komme med. Håper Tone vinner i retten og at du forsvinner fra nettet!

  70. No wonder woman 18. juli 2009 at 19:28 - Reply

    Tone har vært lenge vært ei lita ungrumpe og handler derfor ut i fra sine erfaringer. Alle må da få lov til å eldres her i samfunnet og alle må få gjøre sine tabber. Og når man gjør sine tabber i offentligheten så får man ofte ris til egen bak.

    Sånn ja, nå tar det seg opp her.

  71. ØØ 19. juli 2009 at 03:01 - Reply

    Tone begynte å bruke media allerede i starten av idol. Hun klarte å komme på førstesiden av vg fordi hun gikk videre helt i starten. Hun har vært overivrig til å bli omtalt og fotografert fra første stund. Etter idol var det på med løshåret hun brukte i mange år, og vrikkende på rumpa med tungen ute, var hun overlykkelig for en betalt tur til en storby med påfølgende intervju. Siden har det blitt mange og lengre påspanderte turer og til og med halvnakne bilder i et herreblad. Hun er et dårlig forbilde for unge jenter og alle glemmer at hun egentlig er syngedame og ikke glamourmodell. Når hun er så ekstremt pr kåt at hun er med på alt, og samtdig truer med å saksøke den samme pressen blir jeg skremt. Når hun er såpass tett at hun ikke skjønner dette burde manageren beskytte henne mot seg selv.

  72. Tone 20. juli 2009 at 07:02 - Reply

    Tone reagerer så sterkt pga hun nå går glipp av 100 000vis av kroner for en «eksklusiv» greie i et annet ukeblad der de bekrefter forholdet…
    skjønner henne godt her jeg altså…

  73. Ailin 2. august 2009 at 17:22 - Reply

    Man får som man sår 😉

    For å være helt ærlig, håper jeg Tone får ønsket sitt oppfylt, at pressen bremser litt med å knipse henne i hytt og pine! Er blitt så lei av å se ansiktet hennes OVERALT! Ja hun er nydelig å se på, men er alikevel lei av å se henne!

    Bra blogg Trine, stå på 😀

Legg igjen en kommentar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Mine nettkurs

BLOGGKURSET: Lær alt om blogging
bloggkurset
mockupss-facebook

FACEBOOKKURSET: Lær å bruke Facebook

Kategorier

hits