Dummeste jeg har lest noen gang!

Jeg leser på Dagbladet.no at et homofilt par er blitt slått ned fordi de gikk hånd i hånd! Hva er det? Vi lever i Norge, et fritt land hvor folk heldigvis kan gjøre det de vil, og nå skal en begynne å vise hensyn fordi en ferdes på Grønland i Oslo? Hvorfor i alle dager skal de gjøre det? Fordi det strider mot noens tro når vi er i Norge der det faktisk er lov å gjøre slikt? HALLO!

Dette alene kan jo gjøre at en får lyst å stemme FRP (nei jeg gjør ikke det) men her vil jeg gjerne høre hva du syntes. Blir ikke dette for dumt? Men å så snu på det hele og mene at dette har med politikk og innvandrerpolitikken å gjøre kræsjer jo helt. Hva i  alle dager tror politikerne at de skal få til? Forvandle den muslimske tro? Mulig jeg er helt på viddene, bare kjente jeg ble veldig provosert av hele saken!

– Vi kan ikke leve på premissene til de som kommer til Norge, det er en fare for livskvaliteten til innbyggerne i landets hovedstad hvis regjeringen får fortsette slik. Ved å fortsette med denne politikken så blir det et intolerant samfunn i toleransens navn, sier Keshvari til Dagbladet.

Den støtter jeg 100%, måtte bare få det ut! Nå følger andre på angående denne saken….heier på HOMOpiknik på Grønland!!

503x

Foto: HENNING LILLEGÅRD





Legg gjerne igjen en kommentar:

kommentar(er)

By | 2009-08-19T17:08:27+00:00 19. august, 2009|Categories: YTRINGER|Tags: |58 Comments

58 Kommentarer

  1. isabelle rossi 19. august 2009 at 17:16 - Reply

    Jeg er absolutt enig med deg,det er jo talentløst..men alle mennesker er jo sånn når de blir stuet sammen i et område for det er best for dem å være der deres folkeslag er. bare se på nordmenn det som stuer seg sammen andre steder i verden.Jeg sier ikke at nordmenn går rundt å slår ned folk for legningen, men at de kan kreve ting fordi det bor flest nordmenn der, JO ,helt klart!

  2. Elin 19. august 2009 at 17:17 - Reply

    Enig med deg, men jeg stemmer frp med glede. 🙂

  3. Gunnar Gundersen 19. august 2009 at 17:18 - Reply

    Begrunnelsen for at de ble slått ned var at Grønland er en muslimsk bydel. Javel, en får jo innføre sharialov i den bydelen…

  4. isabelle rossi 19. august 2009 at 17:21 - Reply

    Frp har mye bra de..bare de klarer å holde det de lover.men det tviler jeg på.ingen andre som har klart det da.så hvorfor skal de klare det?

  5. Stine 19. august 2009 at 17:31 - Reply

    Ja, er helt enig. Dette blir faktisk for dumt. Hvis de vil ha en «muslimsk bydel», får de dra tilbake til der de kommer fra. Norge er ikke et muslimsk land (enda, hvis dette skal fortsette går vi sikkert den veien :@), og de kan faktisk ikke holde på sånn de gjør mange av dem. GRRRRRR!

  6. Rune 19. august 2009 at 17:32 - Reply

    Dette alene kan jo gjøre at en får lyst å stemme FRP (nei jeg gjør ikke det) ?? Ja det er jo en skam 33% av oss går å bærer på(at vi stemmer FRP)
    Jeg stemmer FRP å er fordømt stolt av at jeg vil ha en forandring i Norge,spes med tange på invandring..
    Hva er neste by / bydel Muslimer tar til seg ??
    Vi er ikke mer naive enn at ren matematikk tilsier at de en dag har landet..

    Ja vi elske(T) dette landet

    Ellers liker jeg sia di Trine…

  7. trinegrung 19. august 2009 at 17:36 - Reply

    Rune- ingen skam å stemme på Siv og co, ville bare si at jeg ikke gjør det. Dette er et fritt land og hvermannsen kan gjør akkurat det han vil!

  8. sara 19. august 2009 at 17:36 - Reply

    Rune,men er du virkelig at alle muslimer står bak det han her gjorde.?? Jeg blir helt sjokkert over det jeg leser her også…Det er da overhodet ikke ALLE muslimer som sier at det er en muslimsk bydel! er ikke ALLE muslimer som er Ekstremister.
    Bare fordi noen er helt ubegripelig dumme og helt borte så betyr virkelig ikek det at alle msulimer er sånn!

  9. Rune 19. august 2009 at 17:45 - Reply

    Trenger vi så mange slike i antall da??? Var nok med 1 stk Hitler oxo(uten sammenligning forøvrig)

    Vet hva du mente Trine 🙂 Og du tok poenget mitt 🙂 Ang å stemme FRP

  10. Veronica S 19. august 2009 at 17:45 - Reply

    Jeg mener at «if you’re in rome, do as the romans do» bør gjelde for utlendinger i Norge også.. som du skriver, vi lever i 2009 og er kommet langt når det gjelder homofile og lesbiske. For å si det sånn, jeg er veldig enig i masse FRP står for.. også Høyre for den del. Den regjeringen som er nå får ingenting gjort.

  11. Ole Remman 19. august 2009 at 17:48 - Reply

    Dette er noe som skjer og som man faktisk må ta høyde for. På en måte har de seg selv å takke, med det mener jeg at enkelte mennesker lar seg kraftig provosere av slikt og da smeller det. Dette er bare et faktum og det er lov å bruke hodet!

  12. Mona 19. august 2009 at 17:49 - Reply

    Rasisme, spør du meg. Muslimene er lite tolerante mot etnisk norske. I hvertfall mange av dem.

  13. Helke 19. august 2009 at 17:50 - Reply

    Aslam Shaid hører ikke hjemme i en sivilisert rettsstat. Dra for helvete tilbake til skitthullet du kom fra.

  14. sara 19. august 2009 at 17:53 - Reply

    hva er problemet med muslimer generelt sett? snakker ikke om at vi trenger dem.snakekr om atde er her.og mener du at alle de som er her i landet kunen slått folk for legningen?

  15. Rune 19. august 2009 at 17:55 - Reply

    Intergrering er et pent ord… Men ingen kan vise til et vellykket multikulturelt samfunn…

    Alle menger seg med sine egne,selv en simpel stimfisk har fattet det der..

    Æ bli så jævlig provosert,å det ser ut som det blir fler å fler av oss som grynte fra sofakroken no..
    Vi Normenn er tause til det smeller

  16. sara 19. august 2009 at 18:01 - Reply

    da må man skylde seg selv også da:)

  17. Hedda 19. august 2009 at 18:02 - Reply

    Det e FAN mæ det værste æ har lest……Bør ikke holde hender på Grønnland………………………….. GLEMMER DE AT DE ER I NORGE…..NORGE……

    Kan de ikke bare REISE hjem……………………..

    Helt utrulig…….
    alle homofile og lesbiske burde reise ned på GRØNNLAND og gå opp og ned ……opp og ned…………..

  18. Mona 19. august 2009 at 18:06 - Reply

    Herlig kommentar Hedda.

  19. FRPissed! 19. august 2009 at 18:28 - Reply

    Dette landet skal IKKE tilbake til steinalderen. Men det er stor fare for at dette kan skje, dersom nåværende regjering blir sittende. Jens og Co. fører en ‘snillistisk’ innvandringspolitikk som ikke gjør noen noe godt. Det er nesten skremmende å se på utviklingen som nå har skjedd. Nå må vi faktisk begynne å føye oss etter deres krav og regler… skremmende.

    Husk at Norge er et fritt land, her kan alle si hva de mener om ting og velge seksualitet som de vil uten å bli straffet for det. De kommer til å tvinge på oss lover og regler som vi sakte men sikkert må godta pga frykt blandt folk generellt. Som f.eks saken i Dagbladet i dag. Ikke fortell meg at mange homofile par kommer til å gå gjennom Grønland igjen etter dette oppslaget..Beklager, en ny borteseier, Norge….

  20. Nicolai 19. august 2009 at 18:28 - Reply

    Helt enig, men må nok si at jeg stemmer for Fremskritt i neste måned jeg da. Noe jeg så absolutt synes du også bør;)

  21. Erling 19. august 2009 at 18:37 - Reply

    Dere bør lese og studere om senvirkninger. De er ureversible og kommer snart til Norge…

  22. sches 19. august 2009 at 18:45 - Reply

    Dessverre er det mange europeiske storbyer som har utviklet de rene «no-go» soner for ikke-muslimer. Selv har jeg kommet til at om velferdsstaten skal reddes, slik vi kjenner den, er det verdt å ta fire år med FrP. Da vil AP gå i seg selv, og høre på de kritiske røstene som sier at dette ikke går. De er der. Jeg vet det, men de har blitt stilnet, bare. Men det er ingenting som et tapt valg om du ønsker at et parti skal drastisk legge om kursen. En liten ref til historie med no-go soner, det finnes drøssevis av slike historier:
    http://www.dailymail.co.uk/news/article-1023483/You-preach-Bible-Muslim-area-What-police-told-Christian-preachers.html

  23. Daffy 19. august 2009 at 19:01 - Reply

    Hvorfor skal ikke våre nye landsmenn få lov til å innrette seg, og ha meninger som de selv synes er best da? Vi kan da ikke bli så selvgode her i landet at vi nekter andre å leve i pakt med sine regler og normer? Det er jo ingen tvil om at andre kulturer og meninger er en berikelse for vårt land som vi burde være svært glad for å få ta del i. Selvsagt er det betenkelig å angripe homofile, men kanskje de homofile burde holde seg unna muslimske bydeler da? All denne kritikken som har kommet i løpet av dagen er jo intet annet enn brunt grums fra mennesker som har et menneskesyn som burde vært forbudt.

  24. Rune 19. august 2009 at 19:13 - Reply

    Ta dere tid til dette.. please

  25. Robin 19. august 2009 at 19:15 - Reply

    Helt utrolig. Her laver du en debatt på grunnlag av det en forstyrret person som tilfedig var muslim har gjort og sagt.

    Det er så ufattelig dumt at jeg egentlig ikke gidder å gå imot strømmen.

    Hatvold mot homofile foregår dessverre flere steder i Norge. Det er i hvert fall ikke noe muslimer fra Grønland står for.

    Hvis det er noen som mener at norske muslimer er mer aktiv i vold mot homofile enn nordmenn så kan de gjerne komme med dokumentasjon på dette.
    Ikke kom med noen eksempler på hva Iran eller Saudi-Arabia eller et eller annet sted som ikke har noe med Norge å gjøre.
    Dette gjelder muslimer som bor i Norge og homofile som bor i Norge.

    Jeg gir opp. Orker ikke å delta i flere «innvandrerdebatter».

    Det er på et så jævla lavt nivå at jeg blir skremt.

    Det kan være greit å ha meninger om innvandringen til Norge og komme med syn på dette.
    Det kan også være greit å kritisere diverse folkegrupperog forskjellige religioner.

    Men dette blir for usaklig og for dumt.

  26. zildete 19. august 2009 at 19:23 - Reply

    Nå ble vel ingen slått ned, en av homsene ble sparket i låret. Men ille er det. Gjør også oppmerksom på at det var forbudt å være homofil i Norge frem til 1972, så man må ikke helt tilbake til steinalderen…Også viktig å nevne at både kristne og muslimer og jøder mener homofili er en styggedom og en synd mot deres gud. Og at én kristen eller én muslim går til fysisk angrep på homofile, betyr ikke at vold mot homofile er akseptert blant kristne og muslimer i Norge.
    Det mest sjokkerende med denne saken er selvfølgelig at denne åpenbart degenererte (den pigmenteringen opptrer støtt i søskenbarninngiftede familier over generasjoner) Aslam får seg til å si at homofile må ta hensyn i den muslimske bydelen Grønland, da koker det litt i hodet mitt også..

  27. Rune 19. august 2009 at 19:23 - Reply

    Her har du vel gått glipp av litt 🙂
    Muslimsk bydel?
    Les historien til Afganistan,hvorfor skal ikke det samme skje her?

  28. FRPissed! 19. august 2009 at 19:34 - Reply

    Daffy: Ja, du har helt rett. Hvorfor må homofile absolutt gå gjennom Grønland og provosere… sånn helt uten videre. Dette burde de ha skjønt. Neste gang får de bare gå rundt isteden!

    Kanskje du kan lage trygghetskartet for homofile og lettkledde damer. Steder i Oslo du ikke kan gå dersom du ønsker deg trygt hjem?

  29. Gry 19. august 2009 at 19:35 - Reply

    Hvorfor skal kristne og jøder bli dratt inn i debatten hver gang det kommer frem noe negativt om muslimer? Så vidt jeg vet er det ingen kristne som har «sin egen» bydel i Oslo. Heller ingen jødisk bydel. De må derimot ha politibeskyttelse.
    Det er ingen hemmelighet at innvandrings- og integreringspolitikken i Norge ikke funker. Jeg ble en gang fortalt av en lærer som underviser innvandrere i norsk og norsk kultur om en dame fra Somalia som hadde kommet med følgende utsagn; dere nordmenn må snart forstå at det er ikke demokrati vi vil ha». Da lurer jeg på hvorfor hun kom til Norge. Hvis hun ikke vil bo i et demokratisk land, så har de altså en annen agenda. Og burde vi ikke da spørre oss selv hva det er…?

  30. Mido 19. august 2009 at 19:37 - Reply

    Muslimenes hat mot homofile har virkelig overrasket meg de siste årene. Før trodde jeg også at dette bare gjaldt enkeltpersoner, men jeg har nå forstått at det blandt muslimer er veldig få som respekterer homofile. Ved mitt tidligere arbeidssted var pauserom og skrivebord tagget ned av hatmeldinger som «homofiler må drepes» og verre.

    Jeg tror det er bra hvis det kan komme en debatt rundt dette, men frykter at den ties ned pga frykten for å bli stemplet som rasist…Noe som blir veldig trist for de homofile…

  31. Alexio 19. august 2009 at 19:55 - Reply

    Folkens har deres dårlig hukommelse?Lysthig Sosial byrå i Oslo utallelse om Homoparaden.Hun rådført de homofile om å ikke provesere majoriteten med utfordrende kleskode og åpen klining i seg immelom.Den saken er utnytte av politikere Særlig FRp som alle norgesland vet er homsuvennlig-parti.En prest sagt nettopp at homofili praksis er skilden til HIV-AIDS eskpansjon eller spredning.Indvidet som sparket de to homofil må stå ansvarlig for sine handlinger ikke muslimer eller kristne for den sakskyld.

  32. Bilquis 19. august 2009 at 20:14 - Reply

    Min beste venn er muslim. Jeg står som medlem av den Norske statskirke, er både døpt og konfirmert, av rein vannvare på 60 tallet 😉 Min venn er like lite muslim som jeg er kristen. Det bare ble sånn av foreldre og den kulturen vi vokste opp i.

    Denne noe forvirrede muslim på Grønland, slo ikke ned, men tuppa den ene i ræva. Denne er en, siger og skriver en, kar som bikket litt over. Kjæresteparet har fått sine 15 sekunder med berømmelse, kanskje de provoserte aldri så lite?

    Så for guds og mohammeds skyld 😉 ikke stigmatiser og generaliser. Ikke la denne ene enkeltstående saken sørge for mere krutt til Frp, for å fange flere enkle sjeler til sitt parti. Der frykt er hovedargumentet.

  33. Camilla 19. august 2009 at 20:27 - Reply

    Det er bare å stemme FRP å håpe det skjer noe,for jeg føler at dette er det største problemet til Norge,ikke bare grunnet denne saken men også masse annet,de forandrer også norske,fordi «vi» blir påvirket,om man er i nærheten av miljøene dems…
    Ja,det er bare å finne noen av ditt samme kjønn å gå mellom grønland,men da blir man vel skutt mellom beina!
    At de kan komme til Norge å si sånn,de har trangt syn på alt vi Norske gjør,men det de gjør er heeelt greit,stenge konene på kjøkknet å banke dem opp om ikke middagen er ferdig å alle ungene er lagt til riktig tid! :@
    Få dem hjem,å ja,vi må ta mange under samme kam,vi kan da ikke prate med hver enkelt for å se hvem som er allright eller ikke,de har samme tro å de tror på det samme idiotiske greiene!
    Hade bra alle sammen,jeg vil kunne ha mulighet til å kjøpe meg et hus her jeg er oppvokst men de kjøper jo alt rett foran nesa på oss fordi de har merkelig nok mer penger enn oss som jobber heltid…….

  34. Kristin 19. august 2009 at 20:40 - Reply

    Har bare en ting å si: ENIG med deg!

  35. Sissel 19. august 2009 at 20:52 - Reply

    Nei, man skal ikke stigmatisere.
    Men hva når muslimer selv sier det ?
    http://www.dagbladet.no/2009/08/19/nyheter/innenriks/vold/hatkriminalitet/7723180/

    Det var også veldig interessant innslaget i Holmgang i dag, ei ung somalisk jente som kritiserer de samme ting som vi andre blir kalt for rasister når vi hevder.
    Innvandrere som ønsker å bli integrert, som respekterer vår kultur, levemåte og lover, som ønsker å bidra til velferdssamfunnet vårt – det er nok ytterst få nordmenn som har noe imot dem.

    Dessverre bidrar den rødgrønne politikken til hat og motsetninger mellom nordmenn og innvandrere. Vi skal visst tolerere alt og forstå oss i hjel, oppgi vår egen identitet for at våre nye landsmenn skal føle seg hjemme og velkomne.

  36. Gunnar Gundersen 19. august 2009 at 21:22 - Reply

    Det bør settes opp skilt når man går inn i Grøland bydel: Du går nå inn i en muslimsk bydel. Vennligst repspekter de fastboende og deres skikker.

  37. Sindre 19. august 2009 at 21:47 - Reply

    Det har vel kommet noen utspill fra et visst parti som er mye dummere enn dette. Holdninger vanskelig å gjøre noe med – men det hjelper å synliggjøre det. Da synes jeg det er dummere når sentrale politikere mener dumme ting enn når vanlige folk gjør det.

  38. Pauline 19. august 2009 at 21:55 - Reply

    Jeg blir så sint av å lese dette.
    En homofil mann blir sparket i låret. Av en muslimsk mann.
    Ille? Ja, selvfølgelig.
    Men dere kan da ikke generalisere så heftig som dere gjør. Den ene muslimske blir til MUSLIMENE.
    Enn om det hadde vært en trønder som hadde sparket? Eller en vestlending? Eller en kristen?
    Dere gir ALLE skylden for det den ene har gjort.
    Og dere hevder at landet VÅRT er bare VÅRT. Hvis noen våger seg over grensene fordi de trenger beskyttelse og frihet får de værsågod bli som oss. Hvem ‘OSS?’ Er vi enige i dette landet?
    Tror ikke det nei.
    Jeg er født i Norge. Jeg har norske foreldre. Norske besteforeldre.
    Det gjør virkelig ikke, at jeg har mer rett på jorda her enn mennesker fra andre land. Jeg eier ikke jorda mer enn noen andre. Jeg har hatt flaks med land å fødes i, men hadde det vært annerledes hadde jeg trengt at andre slapp inn meg. UTEN at jeg skulle bøye nakken og være takknemlig og enig.
    Gjør ett menneske noe dumt, er det DETTE menneskets ansvar. Ikke alle dets landsmenn.
    Nordmenn dreper og voldtar, er homofobe og late, de raver rundt i gatene, hyller kokain eller Jesus. Det betyr ikke at jeg gjør det. Jeg vil ikke stilles til ansvar for deres gjerninger.
    Men slik tenker altså dere.

    Godt jobba folkens, gode medmennesker foren dere! (Stem FrP, det høres helt riktig ut for de fleste her inne, også for Trine som kan nedverdige seg til å generalisere på denne måten.)

  39. Robin 20. august 2009 at 01:01 - Reply

    Jeg har hørt skumle rykter om at homofile er utsatt for hets og vold……………………….av nordmenn.
    Jeg veit det vanskelig å tro.
    De skriver ikke så mye om det i VG heller.

    Tror de fleste muslimer Norge forbanner denne idioten som har gjort dette.

  40. Herman 20. august 2009 at 12:49 - Reply

    Til
    isabelle rossi

    Du skriver:

    «Jeg sier ikke at nordmenn går rundt å slår ned folk for legningen, men at de kan kreve ting fordi det bor flest nordmenn der, JO ,helt klart!»

    JA?!??!?? Er det så underlig at NORDMENN krever noe for seg selv i NORGE?? Enn så lenge bor vi flest nordmenn i Norge, ja. Og takk for det….

    Videre:

    «Frp har mye bra de..bare de klarer å holde det de lover.men det tviler jeg på.ingen andre som har klart det da.så hvorfor skal de klare det?»

    Tja…… si det…..- MEN de burde jo få muligheten til å forsøke før de dømmes nedenom. Det går ikke an å gi opp selv om ‘andre’ ikke har klart saker og ting.

    Uansett: Det har gått rimelig langt når en av våre ‘nye landsmenn’ drister seg til å kalle Grønland for en ‘muslimsk bydel’. Frekkere og mer fanatisk går det neppe an å bli.

  41. Hanna 20. august 2009 at 14:03 - Reply

    Dette er en sak som fort får feil fokus fordi folk, som det er blitt påpekt mange ganger allerede, generaliserer. Det er selvfølgelig ikke slik at homofile skal risikere å bli slått eller sparket på åpen gate fordi de leier. Denne konkrete saken dreier seg om to ting som er problematiske:

    1. Homofile blir utsatt for vold
    2. Enkelte muslimer ønsker ikke å respektere norsk lov

    Det blir for dumt når man blander disse to sammen i en debatt, selv om begge forholdene inngår i akkurat denne saken.

    Det vil ikke på noe som helst tidspunkt bli aktuelt å ha områder i Oslo hvor norsk lov ikke er gjeldende. Det sier seg selv. Derfor er det problematisk at enkelte kaller Grønlandsområdet for muslimsk. Det er en flerkulturell bydel i en norsk by.

    Det er klart at historier som denne er god mat for avisene opp mot valget. Om folk stemmer det ene eller det andre – stem hvertfall! Vi trenger en temperaturmåling blant det norske folk nå.

  42. sandra 20. august 2009 at 14:56 - Reply

    Rart det der at folk må si så ofte at de ikke stemmer Frp.Hadde flere stemt på dem enn disse nautene Støre og FeigeJens ville dette landet ha vært bedre å bodd i.Støre må da komme på banen å si at det var riktig av muslimen å gjøre dette han som elsker muslimer mer enn nordmenn!! Dialog dialog.naive Støre ta din hatt å forsvinn.

  43. Moskus 20. august 2009 at 17:33 - Reply

    «Men å så snu på det hele og mene at dette har med politikk og innvandrerpolitikken å gjøre kræsjer jo helt. Hva i alle dager tror politikerne at de skal få til? Forvandle den muslimske tro?»

    Jeg forstår ikke hva du ønsker å uttrykke med disse setningene, og deres rekkefølge. «Å snu på det hele»? Hva da? Foresten: Selvfølgelig har det med politikk og innvandrerpolitikk å gjøre. Det har ikke noe å gjøre med å «forvandle den muslimske tro», men dersom man fikk begrenset antallet asylsøkere, ville man fått til å begrense antall mennesker med samme holdninger som denne muslimen. Man ville i hvert fall klart å hindre at det kom ENDA fler homohatere. Og hadde man bevilget mer penger til integreringsfremmende tiltak, så ville kanskje idioter som denne muslimen lært litt om det norske samfunnet, og hva man kan og ikke kan gjøre her. Og hadde man bevilget mer penger til politi og rettsvesen, skjerpet lovene og forskriftene, så ville man kanskje kunne buret inne folk som sparker andre folk i ræva (for det å SPARKE noen er faktisk vold).
    «Mulig jeg er helt på viddene»
    Ja, det er du.

  44. Astra 20. august 2009 at 17:51 - Reply

    «Generaliserer», eh? Folk er enkelt og greit lei av enkelte muslimer, og nyhetssaker som gjelder dem og deres endeløse krav og utspill (f eks. hijabsaken -___-). Nå har vi fått en «muslimsk bydel» i tillegg. Bleeeh, hvis de ikke gidder å rette seg etter norsk lov, hvorfor i all videste kommer de hit da? Og det er rett og slett irriterende at enkelte ikke har fått med seg at dette er et FRITT LAND, dette er NORGE. Her kan man bo virkelig bra, og leve et godt liv, bare man retter seg etter reglene, og ikke går til angrep på dem med en annen seksuell legning… (joda, en jente på 14 vet mye.. Ikke skyt meg for dette meningsløse inlegget xD).

  45. Immoteph 20. august 2009 at 18:02 - Reply

    Utrolig hvor mye generalisering det var her! Det blir akkurat som å henge ut alle pedofile, bare fordi en pedo voldtok barna dine…

  46. Kjartan 20. august 2009 at 18:11 - Reply

    Du sier: «Men å så snu på det hele og mene at dette har med politikk og innvandrerpolitikken å gjøre kræsjer jo helt»

    Dette har absolutt med politikk og innvandringspolitikk å gjøre. Saken er et glimrende tegn på at integreringspolitikken ikke fungerer helt bra. At innvandrere tror at de kan gjøre en bydel av Oslo til sin forteller at integreringen i Oslo er helt på tryne. De burde føle seg som del av det norske samfunnet og ikke ønske å lage sin egen lille øy. Ved å isolere seg fra samfunnet på den måten fremmer de fremmedfrykt og bidrar dermed også til spredning av anti-innvandrerholdninger.

  47. trinegrung 20. august 2009 at 18:15 - Reply

    Kjartan- helt uenig. Politikerne kan sikkert bidra med en viss form for integrering men her må hvermannsen og ønske å bli integrert. Den er verre tror jeg….
    Men er det ikke bra alle ikke er enige da?

  48. Immoteph 20. august 2009 at 18:22 - Reply

    Det viktigste nå er at alle selvsagt må forstå at det kun er en eneste muslim på hele Grønland, om ikke i hele verden, som er som han som vi leser om i avisene! Alle andre muslimer mener absolutt ikke at homofili er uakseptabelt! Slutt å generalisere….

  49. Immoteph 20. august 2009 at 18:40 - Reply

    Og så må alle være snille og greie med hverandre, tenk så mye vi har å lære av andre kulturer! Etter at jeg begynnte å banke kjerringa f.eks., har hun blitt så medgjørlig som bare det….

  50. neuromancer 21. august 2009 at 18:29 - Reply

    I tilknytning til forrige innlegg vil jeg presisere at problemet er naive politikere og Islam, ikke muslimer, som blant annet Ibn Warraq gir uttrykk for er det blant dem vi finner de som lider mest under religionens åk.

  51. neuromancer 21. august 2009 at 21:57 - Reply

    Hei

    Fint om du kan slette det andre innlegget mitt også (samt dette), det blir helt meningsløst uten foregående utdrag fra Quradawia bok.

    litt skuffet, men ikke overrasket
    neuromancer

  52. Steinar J Olsen 22. august 2009 at 00:24 - Reply

    Virkelig flott at de leier! Vi trenger mer av det. Flere homofile og lesbiske som åpent lever ut sin kjærlighet.
    Åpenheten utfordrer de fordommene mange mennesker har. Så, fortsett å leie sier nå jeg, både på Grønland og i resten av dette grønne, vakre landet vårt:-)

  53. trine lise 23. august 2009 at 14:25 - Reply

    Ja det der er FOR skummelt, de plutselig tror de eier en bydel…hva faen?! skulle ikke de ta hensyn til vår måte å leve på også????
    Blir så forbanna!!!! HOMOPIKNIC !!!!! 😀

  54. gina 24. august 2009 at 19:46 - Reply

    stem FRP! ikke døm dem før de i det hele tatt har prøvd!

  55. Lara 25. august 2009 at 00:33 - Reply

    Slapp av FOLKENS.. ta det litt med ro.. bare en muslimsk mann sparket en homofil.. betyr ikke at alle muslimer er like.. Herregud dere må bare ha en liten grunn for å si massssse dritt om muslimer.. Alle er ikke like. Det finns dårlig mennesker i alle religion og kulturer.. Jeg er muslim selv og liker ikke homofiler.. ikke fordi religionen min ikke respekterer det, men fordi det er en personlig mening.. det er mange kristine som ikke aksepterer det også…
    Men jeg har jo respekt for dem som er homofile..
    SÅ SE PÅ DEG SELV, FØR du dømmer andres oppførsel..

  56. Kine 30. august 2009 at 00:19 - Reply

    Lara..utrolig dumt å skrive at du selv er muslim og ikke liker homofile, etter å ha kjeftet på dem som mener at alle muslimer er like. Har du din mening om homofile, må andre få ha sin mening om muslimer…det kalles fordommer uanset. Du har nok ikke noen bedre begrunnelse for å misslike homofile enn andre har for å misslike muslimer. Jeg «missliker» ingen av dem, og synes i det hele tatt at det er det er en lite gjennomtenkt måte å uttrykke seg på.

  57. Karianne 21. juni 2010 at 01:53 - Reply

    Det hele med innvandring slutter jo med at dt blir oss nordmenn som blir kastet ut! av vårt eget LAND : O veldig lite unødvendig det da! jajaja… vi må være snille med alle innvandrere, nå sliter vi studenter med å finne hypel! for alt er tatt av «snille og uskyldige» wannabee nordmenn! herregud det ender opp med at vi havner på gata! vi har vært snille lenge nokk spør du meg! jeg vill ikke slite med å finne leilighet/hybel når jeg begynner på vgs. pga av noen som nettopp har kommet inn i landet mens jeg ble født i det! (det gjeller andre nordmenn å, NORDMENN… ikke noen andre uteleninger!)
    » Æ’ blir PIST! »
    -.-‘
    jente – 15 år

  58. Padledamen 11. august 2010 at 01:17 - Reply

    Vet du, det er så forferdelig å lese/se all galskap mennesker gjør mot andre (og seg selv) at det er til å få spunk av!
    Mitt motto (som er livsnødvendig for å holde motet oppe i all denne galskapen) er:
    Om jeg fikk vite at det ble dommedag i morgen, skulle jeg allikevel gå ut og plante et epletre i kveld…
    Mennesket er godt – menneskene gale! (Det ordtaket trøster jeg også med. Ofte.)

Legg igjen en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.

Mine nettkurs

BLOGGKURSET: Lær alt om blogging
bloggkurset
mockupss-facebook

FACEBOOKKURSET: Lær å bruke Facebook

Kategorier

hits