For et styr-pga en blogg!

Dagen ble noe anderledes enn det jeg hadde tenkt. Ingenting av det jeg skulle gjøre er blitt gjort og telefonen ringer hele tiden. Jeg blir helt svett og har nå satt den på lydløs. Gidder ikke mer og kommer ikke til å åpne kommentarfeltet på innlegget lenger nede igjen heller. Det blir for mange usaklige kommentarer og det er ingen tjent med.

Jeg hadde en ufyselig opplevelse på Studio 5 igår og det var ikke fordi damene der var kritisk til bloggingen min. Det tåler jeg fint ellers måtte jeg sluttet imorgen! Det var fordi de ikke hadde gjort jobben sin og jeg opplevde det som ufattelig uproft. En kan ikke ha en jobb som medprogramleder i et slikt program når en ikke gjør jobben en blir betalt for . I denne sammenhengen vil de si at en leser seg litt opp på intervjuobjektet ( i dette tilfelle meg og bloggen) og vet litt hva det handler om. Jeg opplever det for platt når det sies » jeg har hørt at du sier sånn og sånn»! Hva !? Skal en ikke få reagere da? Det ble sagt masse som ikke hadde noen interesse overhode for seerne til Studio 5, som ble intern jittjatting fra damene i sofaen og jeg var helt sjokket over alt de sa. På grunn av en blogg!!? Hallo!!! Kan noen våkne opp her og se hvor surrealistisk alt dette er!!?

Jeg er bare trist i dag, oppriktig trist fordi jeg gikk med et positivt sinn og skulle fortelle litt om hva jeg opplever blogging å være. Jeg ble kastet til hundene uten å vite at de ville angripe. Det skulle være en hyggelig prat men ble alt annet. Både ledelsen på FEM (kanalen som sender Studio 5), prosjektleder på FEM, andre programledere hos Studio 5, publikum fra salen og andre har sendt hyggelige sms’er idag. Telefoner har det blitt noen av og det setter jeg pris på. Alle mente at jeg ble dårlig behandlet og at slikt ikke skal skje med gjester. Da er jeg heldigvis ikke alene om å syntes det… måtte bare få sagt det. Jeg er en engasjert person med sterke meninger og jeg står for det jeg skriver. Men det gjør meg ikke ond av den grunn….til slutt :

TUSEN TAKK TIL LEDELSEN FOR FEM SOM AKKURAT SENDTE MEG BLOMSTER PÅ DØRA! Det er ble jeg glad for! Denne dama her oppsummerer ting ganske greit FORNARINA

IMG_2249




Legg gjerne igjen en kommentar:

kommentar(er)

By | 2009-09-01T15:10:02+00:00 1. september, 2009|Categories: YTRINGER|35 Comments

35 Kommentarer

  1. Aina Thunem 1. september 2009 at 15:24

    Hei Trine!
    Husker du meg? Vi hadde et eviglangt foto-opptak i et lager eller noe da jeg laget portrett på deg for Woman for en helt liten evighet siden ; ) Husker du? Herregud, tiden flyr! Fin blogg du har! Ramlet over den etter omtale i VG eller hva det var.

  2. HMK 1. september 2009 at 15:31

    Haha! All kritikk mot deg er jo usakelig da Trine.

    Du tåler jo overhodet ikke at spillet går to veier. Du, som ikke akkurat har jævla mye å vise til karrieremessig, rakker ned på de som har LANGT mer ballast. Reglene er desverre slik at når du slenger dritt til noen som er vesentlig større, så får du juling.

    Du driver en blogg hvor du lufter dine egne tanker. Hverken mer eller mindre. Og disse er svært ofte negativt rettet mot kjendiser, fra en høy trone. Som om du skulle være kjendis on top, og rakke ned.

    Det er dermed ikke akkurat så veldig mye «research» å gjøre for FEM gjengen.

    Om noe burde du være takknemlig. Du som virker så gapende sulten etter oppmerksomhet og litt kjendisstatus burde jo elske dette. Men kanskje du nå innser at den stilen du fører gir deg hovedsakelig negativ oppmerksomhet.

    Nå var jeg jommen usakelig og fæl?:P

  3. Geir 1. september 2009 at 15:39

    Jeg har til min glede sett at du har kommet meget godt ut av dette Trine. Men det har ikke disse 5 damene..

    Stå på videre du trengs i media Norge:)

  4. Lisa Beate 1. september 2009 at 15:40

    HMK:

    Nei nå må du gi deg! Er det noen som tåler å få dritt slengt mot seg så er det vel Trine. Og det er virkelig ikke mye forlangt at noen leser bloggen hennes før de angriper den.

    Dessuten er ingenting av det Trine skriver så ille som kommentarene hun får tilbake mot seg.

  5. trinegrung 1. september 2009 at 15:41

    HMK – enda en som ikke følger med i timen? Jeg tåler det veldig godt men du ser tydelig ikke poenget. Men er du forresten hakket bedre nå? Trodde ikke det nei

  6. trinegrung 1. september 2009 at 15:41

    Lisa Beate – bra noen følger med i timen!

  7. Anders 1. september 2009 at 15:59

    Hehe, du stengte kommentarfeltet på den andre posten grunnet manglende saklighet? Det er vel en måte å si det på. En annen måte er å si det som det er, nemlig at du stengte kommentarene da det gikk opp for deg at alle normale oppegående mennesker i dette landet blir provosert når du hyler ut. Opinionen på kommentarfeltet snudde mot deg. Disser du kjendiser som du gjør så skal du faktisk tåle veeeeeldig mye.

    Du linker bloggen din til nyhetssaker (blant annet på db.no) for å skrive 1 avsnitt om saken og 5 avsnitt om hvordan du selv har stått opp av senga. Greit nok at det er det din blogg handler om, men du trenger ikke å kuppe lesere på den måten. Det er vel litt barnslig?

    Du disser kjendiser, fordi du mener de er offentlige personer, mens du selv ikke er det? Men nei, nei. Problemet var jo ikke at du ble verbalt angrepet, problemet var at angrepene var basert på for liten kunnskap om selve bloggen? Er ikke det same shit?

    Skjerpings! Vet at du er en OK jente likevel, men her må du backe ned 🙂

  8. Knut 1. september 2009 at 16:08

    Jeg leste hva du skrev i den andre bloggen om opplevelsene i FEM. Jeg må si at jeg ikke har sett på Studio FEM eller lest blogg din før, så er det sagt. Men jeg har bitt meg merke i at du uttaler deg om andre i media og har meninger om hva de sier osv… Det er greit at man har meninger, men burde da også stå for dem… og tåle at mennesker kan komme til å kommentere/ha meninger om sitt standpunkt. Du er tross alt en offentlig person som offentlig uttaler deg om andre… har du noen gang tenkt på hvor sårende dine meninger kan virke da du blogger om dem? Ros er ofte lettere å takle enn kritikk… Så et tips kan kanskje være at man tar det med ro når man selv blogger slik at man slipper denne kritikken?

  9. Thore Fossheim 1. september 2009 at 16:09

    Har aldri lest din blogg før nå, og heller ikke denne gangen. Likevel måtte jeg bare få inn en kommentar etter å ha lest VG.

    Du har rett i at de burde satt seg bedre inn i dine meninger, men personlig synes jeg du burde finne deg en skikkelig jobb. Du skriver som en liten pike enkelte ganger, og oppfører deg som en i tillegg.

  10. Geir 1. september 2009 at 16:12

    Kjære Anders skal en ikke kunne mene noe om aktører som fyller det offentlige rom her i landet, og dermed er med på å påvirke hva som er verdier og hva som er viktig her i landet. Eller er alt like bra, og er alle kjendiser med på kun å spre gode og varige verdier ut over folket.

    Du må huske Anders at blogging er å mene, da på godt og vondt om det som rører seg i samfunnet, og Trine er svært forsiktig og begrunner godt sine meninger om folk som stikker seg frem i det offentlige rom her i landet. Og alle hun omtaler har da selv om det skulle være ønskelig mulighet til å komme med motsvar i hennes kommentarfelter.

    Nei la oss ikke bli slik her i landet at vi bare jatter med og ikke mener noe. For kritikk er ofte en god ting som fører verden fremover.

  11. Sol Elisabeth 1. september 2009 at 16:18

    Jeg leser Trines blogg hver dag, uten å kommentere noe som helst. Men nå klarer jeg ikke la være. Hva jeg synes om blogginnholdet er ikke så farlig her, men hva jeg synes om studio FEM vil jeg gjerne si litt om.

    De første gangen jeg så på programmet var det helt tilfeldig, du vet, typen program som står på i bakgrunnen uten at en egentlig ser på. Surrer og går mens en gjør husarbeid eller leser en bok før sengetid. Etterhvert så ble det slik at jeg begynte å følge mer og mer med. Det jeg har merket meg er at dette programmet ofte får fram det verste i det å være en kvinne. programlederne kakler i munnen på hverandre, kommer med personlige meninger og yttringer som en seer strengt tatt ikke trenger å vite om programlederne, og de synes ofte de selv er mer interessante enn gjestene. noen ganger blir gjestene bare statister; sittende og se på programlederne som prøver å overgå hverandre i vittigheter.

    De gangene de har gjester de ikke liker, så blir det veldig tydelig. De kjefter, og er småspydige. De gangene de har gjester som de liker derimot, (skal ikke nevne navn, men det var en ung fotograf innom), ja, da nesten kaster de seg over han, fnisende, som fjortenåringer på pyjamasfest. Namedropping er også utrolig kult ser det ut til.

    Derfor synes jeg at dette her ikke handler om hvorvidt Trine takler kritikk eller ikke, men hvorvidt Studio FEM faktisk er et program, eller venninnefest der «vertene» er der for å mobbe eller smiske. At noen av programlederne forsvarer seg på bloggen, i stedet for å komme med en offentlig uttalelse viser også litt av mangelen på seriøsitet. En del rolleblanding inne i spillet tror jeg.

    Så, Trine, leit at du ble lei deg, men hev deg over det. Dette minner om en slem jentegjeng på u-skolen, tror en blir invitert på fest, men vet ikke at en er den som skal gjøres narr av.

  12. potetdamens mamma. 1. september 2009 at 16:20

    Stå på Trine 🙂 Du lander alltid på bena og det gjør du denne gangen også.
    Hva andre måtte mene.tenke,føle får bli deres sak! Ikke la dette gå inn på deg.
    Carpe diem 🙂

  13. Lisa Beate 1. september 2009 at 16:22

    Anders:

    Du skriver «Du linker bloggen din til nyhetssaker (blant annet på db.no) for å skrive 1 avsnitt om saken og 5 avsnitt om hvordan du selv har stått opp av senga. Greit nok at det er det din blogg handler om, men du trenger ikke å kuppe lesere på den måten. Det er vel litt barnslig?»

    Jeg forstår ikke riktig, grunnen til at nettavisene tilbyr tjenesten at folk kan linke til artikkelen er vel for at man skal ha mulighet til å komme med sin mening om saken. Er ikke et langt innlegg hvor man også inkluderer sine egne opplevelser og følelser rundt emnet mer interessant, enn korte korte innlegg hvor bloggeren basically bare skriver et lite referat av artikkelen?

  14. Lisa Beate 1. september 2009 at 16:24

    Sol Elisabeth: Enig med deg! må tenke på at det er bl.a Mina Hadjian som sitter der.. Har flere ganger prøvd å se på studio fem, men har gitt opp hver gang. Det er som du sier, disse damene sammen får frem mye av det verste i kvinner,

  15. Lisa Beate 1. september 2009 at 16:31

    Øystein: Jeg fant et bilde av deg! http://www.nataliedee.com/042006/dont-be-late.jpg

  16. Annie 25 1. september 2009 at 16:33

    Jeg kommenterer her, siden det var stengt for kommentarer i Sint-innlegget.

    Må bare si at jeg liker i utgangspunktet bloggen din. For det den er. Den er ikke kjempedyp, men morsomme betraktninger om mange ulike temaer. Og jeg synes det er synd at du fikk dårlig behandling hos FEM. Etter å ha lest det første innlegget ditt om saken fikk du min sympati. Men så kommer dette i et svar fra deg til Heidi Nordby Lunde:

    «jaja…sånn går nå dagan og herlig at du er så flink til å blogge om sånne riktige ting. JUHU…snakker meg om. Jeg har ikke hatt omtale på bloggen min på flere måneder og har likevel over 5000 lesere som følger meg hver dag…merklige» !!!!!!!

    Orka du ikke å være voksen og saklig lenger?
    Det der var jo som å høre en trassig tenåring bli målbundet, men LIKEVEL ikke bøye seg en cm og innrømme at begge parter har rett i noe og feil i noe.

    Jeg synes det blir litt flaut at du måler kvaliteten på bloggen din i antall lesere. Du vet vel selv hvilke blogger som ligger på topplista på blogg.no!? For det meste fjortisser som viser hva de har på seg i dag og forteller om hva de gjorde i helga. Og det er jo greit nok det, folk vil vel ha slike blogger. Og vi som er litt eldre ønsker oss tydeligvis også litt fjas i hverdagen, og derfor er nok din blogg populær. Og selvsagt hjelper det at du er kjendis, innbiller du deg noe annet er du fryktelig naiv!

    Som mange før meg har skrevet, så BØR du kunne svare på hvorfor du slenger med leppa som du gjør. Alle VET at du skriver om så mye mer, men det «utvanner» vel ikke de krasse personangrepene?

    Men jeg ønsker deg lykke til videre! Håper du fortsetter å blogge, men at du kanskje gjør noen nye grep og tenker nøyere igjennom ting. Og du skal virkelig ha for at du svarer på kommentarene her!

  17. Anders 1. september 2009 at 16:39

    Geir: jeg mener så absolutt at samfunnet skal tillate og sette pris på meninger om aktivitet i offentligheten, selv om kvaliteten på de ulike meningene varierer sterkt. Men å kommentere helt banale fenomener, med like banale resonnement, som egentlig bare ligner mobbing – det er noe annet. Jeg kan ikke unngå å legge merke til hvordan ytringsfriheten stadig vekk blir mer utbredt som et skalkesjul for å drive hets? Enten er det komedie, eller så er det snakk om at «den og den personen» må tåle såpass når man er i offentligheten. Du kan være enig eller uenig i det, men når man likevel gjør det, så må man tåle at andre gjør det samme med seg? Hvis ikke? Da er man en hykler. Man trenger ikke å mene noe om alt – kun for å mene noe?

    Og til kommentaren din om at Grung hele tiden er åpen for motsvar så har hun jo her bevist at hun ikke er det? 1) Ved å stenge forrige post på bakgrunn av «useriøse innlegg» (de var ikke usakelige, de var kun uenige med henne), 2) ved å reagere som hun gjorde på tv-programmet.

    @ Lise Beate: du misforstod meg. Tar gjerne skylden for det. Jeg kan utdype min problematisering av måten Grung linket den aktuelle saken (en hund som ble spiddet i magen) til hennes egen blogg. Når man linker til en artikkel på den måten, så bør temaet omhandle, nettop det du sier, saken, og egen oppfatning. Her var imidlertid saken ikke temaet i bloggposten hennes – den var ikke engang i slekt med resten av posten. Vet du hva hun avsluttet posten med? En bønn til lesere om å ta kontakt med bedrifter eller lignende som hadde behov for markedsføring på nett (blogg). Med andre ord? Reklame for seg selv. For meg fremstår det som et opplagt og rimelig tarvelig forsøk på egen-reklame.

  18. sandra 1. september 2009 at 16:42

    Når det gjelder studio fem med disse kaklende hønene så har de irritert meg mer enn en gang.Og hvor mange nye p.ledere skla de egentilig dra inn ? jeg såg da disse damene heiv seg over Helge Hammelow Berg og jeg må bare si stakkars mann.Hvordan er det de behandler sine gjester ? det er en skam,jeg tipper mange har gått derifra med sinne i seg.Og er det mulig å snakke en igangen for engangs skyld.Heier på Trine

  19. Nabel 1. september 2009 at 16:42

    Du slenger dritt om andre hele tiden, du får f**n meg tåle en smekk selv! Vet ikke om noen andre «kjendiser» (vet ikke om du kan kalles en kjendis…) som kritiserer andre mer enn deg – du er faktisk værre enn Anne-Kat. Du fikk mast deg til å komme på Oprah, og etterpå kalle henne en kald fisk fordi du fikk bare 4 minutter – DE har faktisk et program de må følge. Hva annet forventet du deg at damene i studio FEM kom til å spørre deg om da enn bloggen din? Om det går bra med deg og Flo? Det du er kjent for – sitte bak en skjerm å skrive all slags dritt om andre. Du er jo ikke en kjent kjendis engang, bare en som ønsker sterkt å bli kjent – der er du værre enn Linni Meister.

    Håper du gir deg, finner deg noe annet å gjøre istedet for. Du er en flink programleder, men du er virkelig egoistisk som kun fokuserer på å få oppmerksomhet.

  20. Kine 1. september 2009 at 16:48

    Folkens! Slutt nå å se på programmet Studio FEM da. Det er vel ingen vits i å diskutere det programmets saklighetsnivå? Hva hadde dere ventet da? Et kvalitetsprogram på en kanal ingen ser, på et tidspunkt alle ser på noe annet?
    Kan være enig med Trine i at de bør gjøre jobben sin, og gjøre research før de skal intervjue noen. Men det er sikkert en grunn til at akkurat de damene der sitter i akkurat den sofaen…

  21. Ida 1. september 2009 at 16:49

    Jeg liker måten du tåler kritikk på, og skjønner at det må være vanskelig. Denne gangen synes jeg virkelig du har grunn til å klage også, for man skulle jo tro at de damene hadde klart å vært litt mer profesjonelle enn som så. Det er alltid mye verre å bli angrepet når man tror at man snakker med folk for å ha det gøy.

    Leser ikke bloggen din fast, men må si at det er noe med deg som virkelig fascinerer meg 🙂

  22. Bjørn 1. september 2009 at 16:50

    Trine, du framstår som selvhøytidelig og sutrete. Jeg sier ikke at du «er» det, men du framstår slik i blogginnleggene dine om TV-opptaket.

    Hvis programlederne ikke hadde gjort jobben sin (slik du hevder), burde du enkelt kunne svart på det de spurte om eller imøtegått påstandene. Eller tatt det med et smil.

    Måten du angriper Vampus på er uforståelig. Du slenger usaklige spydigheter om henne fordi du mener hun *ikke* engasjerte seg i samtalen..

    «For et styr pga en blogg», skriver du. Javel.. Det er da vitterlig du selv som skaper styret! Du vet godt at bloggen din blir fulgt av media. Og er ikke hele poenget med en blogg å skape engasjement rundt det du skriver om..?

    Uansett er ikke dette mer «styr» enn at folk glemmer det i løpet av èn time. (Med mindre du insisterer på å fortsette å fortelle alle leserne dine om hvor teite «damene i sofaen» er, hvem du får blomster fra osv..).

  23. skriveleif 1. september 2009 at 16:53

    Jeg synes det er veldig morsomt at du ikke klarer å ta litt kritikk når du alltid
    har meninger om andre. Ytringsfriheten går begge veier. Morsomt å se en voksen dame oppføre seg som en tenåring. For ikke å glemme alle dine fantastiske skrivefeil. Høy integritet er vel ikke din sterke side:)

  24. Geir 1. september 2009 at 16:54

    Det var vel neppe mulig for Trine å få sagt sitt i denne studio 5 seansen Anders. Og jeg må si at vi bør da tåle ulike meninger her i landet, noe Trine i aller høyeste grad tåler av andre her på bloggen.

    Synes en god regel i livet er å kunne sparke oppover så får en heller stryke nedover.

    Folk med makt og myndighet bør jo tåle et skarpt søkelys på sin gjøren og laden. Og mange kjendiser har makt som forebilder og ved det verdiene det flagger i det offentlige rom. Og alt er ikke like vakkert på toppene det vet vi nok en del om. Sjalusi, spisse albuer, baktaling, snobberi, pengebegjær og pr kåtheten florerer i vårt lille kjendismiljø her i landet dessverre.

  25. Cecilie 1. september 2009 at 16:56

    Må bare si at du har min fulle støtte!

  26. Unwod 1. september 2009 at 16:59

    Hei Trine!

    Det var mye angrep på deg som person dette! Ikke så veldig snilt heller. Jeg tror nok du er voksen nok selv til å forstå at man må ta selvkritikk i ting en sier og gjør. Andre trenger ikke GNI det inn…

    Man vet at det skrevne ord er farlig, og man bør være forsiktig med det hvis man ikke ønsker negativ tilbakemelding. Men vi har ytringsfrihet her i landet, det er kun oss selv som må vurdere hvordan man ytrer seg.

    Mange som bruker ytringsfriheten sin her til å være ondsinnede. Det er trist og leit….

  27. Blabla 1. september 2009 at 17:09

    Herregud som du furter, Trine. Javel da, så hadde de ikke gjort jobben sin. Men de representerer tross alt landets minst seriøse program på landets minst seriøse kanal. Trodde du virkelig at det ville bli en positiv opplevelse? Disse damene driver med akkurat det samme som deg – synsing om noe de ikke har peiling på. Finn dere skikkelige jobber alle sammen!

  28. Lupina 1. september 2009 at 17:14

    Hei!

    Synes bare det er så utrolig bra at blogger`n over alle bloggere, Trine Grung, får føle litt på ringvirkningene/konsekvensene av å livnære seg som «forfatter» av en av Norges minst meningsbærende blogger.
    Tillater man seg å ha en så slarvete og lavpanna skriveprofil på bloggen sin, må man nesten tåle at man blir utfordra litt på det.
    Jeg leser hennes blogg mest for underholdningens verdi.
    Kanskje jeg tar feil, og har heller ingen slags rett til å dømme henne i noen slags retning, men har bare oppfatninger og sterke meninger, akkurat som Trine…

    Hun framstår for meg noe bitter, kanskje litt misunnelig på de andre kjendisene som lykkes. Når man tross alt får sparken for innhold på sin egen blogg, synes jeg, Trine(om du leser dette), at du skulle tenkt deg om 5 minutter lenger før du raste fra deg på bloggen.
    Jeg fatter virkelig ikke at man kan reagere så sterkt på virkemidler som man selv er en hyppig bruker av.

    Du sier de ikke har gjort jobben sin. Har du tenkt tanken at det var nettopp det de gjorde så bra, siden du fikk en såpass sterk reaksjon? Trykte de kanskje på det absolutt ømmeste punktet?

    Men kjære Trine, du er jo en av de største bloggerne i Norge, og har jo i kraft av det en viss posisjon til å nå ut til et bredt publikum. Synes derfor at Heidi NL har et poeng når hun nevner hva hun har blogget om i det siste. Litt mer meningsbæerende.
    Hvorfor ikke fokusere mer på litt viktigere saker enn kjendiseri og slikt? Tror det kunne ha hjulpet deg i å skaffe deg en bedre profil i mediaverden, gjort det lettere å fått seg en bra jobb, og kanskje dempet noe av ditt uforløste raseri mot verden. Du har jo lang erfaring fra programlederroller, og jeg digga deg når du leda Poprush på P3, og synes du både har utstråling, godt språk og ser veldig bra ut. Tror også du sikkert hadde passa godt inn i Studio5. .hehe…..Og så overlater du gossipblogginga til VOE PÅ 13 og den gjengen der.

  29. Anders 1. september 2009 at 17:14

    Ikke vet jeg, Geir. Det kan godt hende at Trine ble overkjørt. Og at hun ble truffet hardere enn hun selv har kjørt over andre. Eller at Grung vanligvis har mer forhåndskunnskap når hun takler kjendiser i knehøyde med spydige kommentarer om alt og ingenting. Men jeg synes hun, av alle, bør avreagere uten å bli sint.

    Vi bør tåle ulike meninger selv om vi ikke liker dem. Absolutt… Men man bør ikke kaste stein når man sitter i glasshus? For da sprekker glasset fort som f…

    Ellers er jeg enig med deg i noe av det du skriver, og klarer ikke å holde unna fristelsen for å opplyse deg om at jeg har falt totalt for bloggen til Heidi Nordby Lunde etter å ha lest hvordan hun saklig og voksent nedsablet en nærmest målløs Trine Grung. Vampus’ blogg er intelligent, humoristisk og gir faktisk merverdi i et samfunn preget av alt for mange meninger uten filter? Vel, det er vel en av bakdelene ved et demokrati 🙂

  30. Monty 1. september 2009 at 17:18

    For det første er ikke jittjatting noe ord. Verken norsk eller engelsk.

    Jeg synes denne FEM greia er latterlig, men jeg tror du spiller langt høyere enn du fremstår som. Denne bloggen gir penger i kassa, og slike oppslag gir enda flere penger i kassa. De pengene er selvsagt fortjent, fordi idioter -som meg- gir deg klikk. Men lever du opp til de skyhøye forventningene du har til andre? Nei, det gjør du ikke. Dette er like meningsløst og tanketomt som reality.

    Utover det synes jeg svært lite synd på deg, du er i offentligheten av fri vilje. Les: fri vilje. Hvis ikke, så legg ned bloggen. Les: fri vilje. Du er hva som kalles en «kjendisblogger», og ser ikke ut til å ta avstand fra dette. Du bruker dette status for alt det er godt for, bl.a. for å tjene penger.

    Der er et fint gammelt ordtak, som er en av mine favoritter:»If you cant stand the heat, you better stay out of the kitchen.» Eller påstår du at du aldri har slengt med leppa? At du ikke har hengt ut folk? Er det rettferdig ovenfor dem? Nei, selvsagt ikke. Så hva forventer du deg?

  31. Geir 1. september 2009 at 17:20

    Vampus er vel elsket av den såkalt eliten, som liker lange sosiologisk skriverier om samfunn og mennesker. Personlig har jeg lite igjen av å lese hennes blogg, noe som går langt tilbake Anders. For dessverre er nettet slik at en bør utrykke seg folkelig, og i ikke alt for lange innlegg, for da gidder ikke mange lese.

    Skal jeg fordype med i ting og tang så foretrekker jeg ei god bok og horisontalen på sofa, på nett leser jeg helst korte skriverier..

  32. Marte 1. september 2009 at 17:24

    Det er forskjell på å komme med saklige meninger (Trine) og det å gå til personangrep på folk (Studio 5).
    Tipper damene i Studio 5 neppe hadde vært så tøffe om det ikke var for at de er en sammensveiset gjeng. Støtter Trine fullt ut.
    Har observert at flere av dere som kommenterer her hevder at Trine kun slenger dritt om andre – dere kan umulig ha lest mange blogginnlegg. Jeg har iallfast lest minst like mange snille innlegg om kjendiser.

  33. Bodil 1. september 2009 at 17:26

    Jeg syns det er mye sutring for noe en kan takke seg selv for,kritiserer en andre,må en tåle å bli stilt til veggen for det.
    Når en leser negative innlegg om andre,lurer en på hvordan «forfatteren» er,sitter ikke igjen med noe positivt inntrykk der.
    Enig i at Vampus er en kjempebra blogg, der blir jeg fast leser.

  34. Anders 1. september 2009 at 17:30

    Helt enig i at det å kunne uttrykke seg enkelt er en positiv ting, så lenge det ikke går på bekostning av redelighet eller gir utslag i banaliteter. Om man liker den ene eller andre bloggen handler mer om personlig smak… jeg ser selvfølgelig den. Men nå er vi litt på sidelinjen her, Geir. Hovedpoenget mitt er uansett at en som blogger i den stilen Trine Grung gjør det, bør tåle samme type personangrep uten å grine over det. Jeg tviler sterkt på at Trine Grung gjør noe særlig research før hun tar balletak på diverse kjendiser.

  35. Tårnfrid 1. september 2009 at 17:33

    Tenk om du hadde vært en mann da Trine.
    Da kunne du skrevet noe negativt hele tiden og alle hadde synes du var kjempemorsom, at du satte fingeren på noe viktig og var sylskarp.
    Hvem har beskyldt Otto Jespersen i sin tid for å være sutrete, sjalu, misunnelig og sånt kvinner hele tiden får høre.
    Nei du, kvinner skal skrive søte små dikt og sukkerspinn og sjærlighet. Eller blogge om hvor sexy de er, sexy klær de har og bla bla bla.

    Jeg digger folk som kan si hva de mener, og som har meninger. Ikke alle kvinner har det Trine.
    Du er frisk.
    Det liker jeg.

    Hilsen Tårnfrid, som slipper unna halvparten av peset og vel så det 😉

Comments are closed.

Mine nettkurs

BLOGGKURSET: Lær alt om blogging
bloggkurset
mockupss-facebook

FACEBOOKKURSET: Lær å bruke Facebook

Kategorier

hits