Doping er for pyser!

Jeg mener det seriøst. Doping er for pyser og jeg skjønner virkelig ikke de som velger dette som en utvei for å nå sine mål. Hvem i alle dager med vettet i behold tror at dette har noen helseeffekt på kroppen i det hele tatt? Jeg blir rystet hver gang såkalte seriøse idrettsutøver i sykling eller for eksempel skigåing blir tatt med noe ulovlig i blodet. Hva har skjedd med idretten når det må jukses for å nå sine mål!? Er det SÅ viktig å vinne og å være best, at kroppen skal sette på prøve for å komme dit?

Idag står en kar frem i nettutgaven til VG og forteller om sitt 1 million kroner store forbruk for å bli en muskelbunt. At han i dag er pleietrengende kjenner jeg ingen sympati for, dette har han klart fint på egenhånd ved å jukset seg til ting. Men han skal ha for at han nå står frem med sin historie og kan dermed advare andre for å gå i samme fellen. Det liker jeg! Det er og skremmende hvor stor inflytelse en dopinghistorie kan ha på et annet menneske, her en politimann som ikke mistet jobben for sitt bruk, noe som gjorde det lettere for mannen som står frem å rettferdiggjøre sitt bruk. Medias makt igjen men vridd litt på hodet kanskje?

Han skal være glad for at han ikke ble seende slik ut som på bildet under for det liker ingen. Med nettet som middel er det lett å få tak i greiene…hvordan vil fremtiden bli tenker jeg!

Doping

Jeg er stor motstander av doping. Kan de ikke klare å trene seg opp naturlig så får det heller være!




Legg gjerne igjen en kommentar:

kommentar(er)

By | 2015-05-31T10:19:06+00:00 7. september, 2009|Categories: OPPLEVELSER|Tags: , |98 Comments

98 Kommentarer

  1. Virkelig? 7. september 2009 at 13:47 - Reply

    Du kan si mye rart om doping, men til forskjell fra de totalt inneffektive «naturlige» kostholdsproduktene du promoterer, har det iallefall noen effekt. Faktisk verre å selge det enn steroider, du vet iallefall at det virker^^

  2. trinegrung 7. september 2009 at 13:49 - Reply

    Virkelig – da må du vise til dokumentasjon på at produktene ikke er naturlige! Vis meg et innhold så skal jeg lytte til dine usakligheter. Doping er for pyser!

  3. Susanne Wærholm 7. september 2009 at 13:50 - Reply

    Helt enig! Bra kommentarer og det er for lett å angre etterpå…

  4. Jørgen 7. september 2009 at 13:53 - Reply

    Hvordan mener du han i vg-artikkelen har «jukset»? Så vidt jeg kan se står det ingen ting om at han har deltatt i noen konkurranser med forbud mot doping, så hvordan kan du si at han har jukset?

    Selv om de som velger å benytte seg av doping får langt større fremgang enn de som velger å ikke benytte seg av det, er det helt latterlig å kalle det for juks.

    Folk som ikke benytter seg av proteinpulver vil sikkert også kalle proteinpulver for juks. Er det naturlig? Nei. Får man fordel av det? Ja. Så hvorfor er doping juks og ikke proteinpulver (sett at man ikke deltar i konkurranser som forbyr doping og evt proteinpulver)?

  5. trinegrung 7. september 2009 at 13:59 - Reply

    Jørgen – doping er juks og ikke lovlig. Proteinpulver er da lovlig….

  6. Jørgen 7. september 2009 at 14:03 - Reply

    Anabole steroider er også lovlig. Det er kun i konkurranser hvor doping er forbudt at doping er ulovlig. Og da er jeg enig i at man kan kalle det for juks.

    Men å si at en som trener vekter på et treningsstudio og bruker anabole steroider for økt fremgang jukser. Det er et helt latterlig utsagn.

  7. gry 7. september 2009 at 14:12 - Reply

    Denne personen, Kjell Robin Larsen fra Arendal har vært et kjent fenomen i utelivsbransjen i Arendal i flere år. Husker fra ca 1996 gikk han rundt som Arnold S og trodde at han var kjempetøff. Måtte liksom gå sidelengs inn dørene og satt og så på musklene sine hele tiden. Var nok en del som sa ifra hvor teit han så ut, men det nytta jo ikke med det store egoet. Man får som fortjent, det har aldri vært noen hemmelighet at anabole steroider er skaldelig.
    At det i dag er et bilde og historie av ham på VG nett bekrefter ikke bare min, men manges mistanke om at dette kom til å skje

  8. kåre 7. september 2009 at 14:12 - Reply

    Doping, doping? doping? Problemet med doping og misbruk i verden er ikke bare selvforskyldt de som velger og starte med dette mener nå jeg. Jeg vill også skylde på meg, deg og de andre som har feil informert folk hele livet om at doper du deg en gang og to så er livet kjørt(dette var bare et utrykk, ikke noe mere).
    Jeg mener at for at du skal få vekk alle de folkene som skal da bruket/misbruket forlang så må du heller informere personene med riktig informasjon fra dag 1, og ikke sette de på skolebenken og peppre hodet med at DOP er synonymt med DØD, for det vill bare resultere i at når de som blir litt på kanten med loven og prøver dette tenker at «Hmmm, dette var jo langt i fra det jeg har blitt fortalt om dette» noe som er den perfekte unskyldning for og drive med slikt.

    kunne skrevet mere om denne i Idèen men nå skal jeg spise middag og ta meg en god trenings økt, etterfulgt at fullt lovlige Protein og Karb shake fra ProteinFabrikken=)

  9. Arne B. Olesteroider 7. september 2009 at 14:12 - Reply

    Det er mange som bruker doping som du ikke ser på bruker det.
    Det er mange personer dere jenter henger på armen til som bruker litt alt mulig av cocktails.
    Du kan aldri se på en person om han bruker steroider eller ei.
    Steroider setter kun ditt eget liv på spill. Om en person ønsker å gjøre det så er det opp til dem.
    Men det er vanskelig å la være når dere jenter plutselig flokker rundt en, noe som aldri er skjedd før man bolet…

  10. feez 7. september 2009 at 14:19 - Reply

    Herregud!

    Han fyren her i VG har jo proppa seg full og selv ødelagt kroppen sin.
    Så han kan kun skylde seg selv, passer man ikke godt nok på så går det til helvete som med han tullingen… verste er at han går til avisa etter og ha driti seg ut.

    Det bildet som er presentert her er jo manipulert til de grader…..

    Jeg bruker selv anabole steroider, men ikke for og bli så stor som han, jeg liker definisjonen på kroppen min bedre da.
    …Det hadde du aldri gjettet om du så meg på gata 🙂

    Kjell Robin er et eksempel på FIASKO
    doping skal ikke brukes på den måten der, selvsagt blir kroppen ødelagt av misbruk.. klovn

  11. Pet 35år 7. september 2009 at 14:20 - Reply

    Kjenner folk som har brukt/bruker ulike former for prestasjons fremmende medikamenter vokser fort ja, men blir som en ballong luften går fort ut igjen. Kan forsåvidt ha en forståelse for at mange ungdommer spesielt gutter føler at de må være litt store å muskuløse for å få draget hos damene. Vær heller stolt av deg selv frem din egen selvtillit på andre og vis at du har selv tillit det liker damene, det er ingen grunn til å ødelegge kroppen og livet sitt for å få draget. Jeg trener selv regelmessig bruker ingen ulovlige preparater bare kreatin og protein i de hardeste trenings periodene om vinteren og kroppen vokser sakte men sikkert og det tar mye lenger tid før muskel massen forsvinner enn det gjør hos dophuene i tillegg har jeg stabilt humør, stabil psyke og dame og er 35år så vet hva jeg snakker om.

  12. Jolly Roger 7. september 2009 at 14:20 - Reply

    Å stakars Kjellemann. Har ikke sympati med den ekle fyren. Han har pult og lurt en drøss med småjenter i Arendalsområdet i årevis. Synd at det offentlige må punge ut for å få restituert en slik idiot.

  13. Maripus 7. september 2009 at 14:22 - Reply

    Korfor er pulveret ditt bedre enn dop? Forskjellen er jo at dop funker – det gjer ikkje n0dvendigvis pulveret ditt…
    Men felles for begge deler, er at det er juks!

  14. Pårørende 7. september 2009 at 14:32 - Reply

    Ønsken om å bli størst mulig, er en sykdom på lik linje som ønsken å bli tynnest mulig. Ingen med vettet i behold vil vell ta enkle løsninger for å bli tynnest mulig? Eller er problemet faktisk at vettet ikke er i behold? Og at det faktisk ikke er hjelp å få når noen har ett skrudd bildet av at de ikke blir store nok? At du Trine ikke har sympati for dette, sier mye om deg.

  15. Vestfoldgirl 7. september 2009 at 14:38 - Reply

    Helt enig med deg i dette Trine! Jeg hater doping, og jeg har ingen medfølelse med han i VG…han har selv tatt et valg, og det gjelder de fleste som begynner med dop. ALLE vet at det er farlig og (nesten) alle mennesker har fri vilje, så velger man å begynne med dop, får man ta konsekvensene. Jeg synes ikke synd på de.

  16. trinegrung 7. september 2009 at 14:41 - Reply

    Pårørende – jeg kan skjønne at for pårørende er dette vanskelig på lik linje som det er for anorektikere. Det blir det samme bare snudd på hodet….men han hadde riktige holdninger rundt dette i utgangspunktet og snudde etter et avisoppslag!? Hvorfor det? Jeg må få lov til å mene det er et pysete valg om jeg syntes det. Jeg syntes ikke dette viser styrke….beklager

  17. Isbjörn 7. september 2009 at 14:43 - Reply

    «Jeg er motstander til doping». For et utsagn…

    Jag er motstander til anorexi.
    Mekanismen er strengt tatt den samme.

  18. Isbjörn 7. september 2009 at 14:51 - Reply

    Stora doser ainosyror eller proteiner frigjör växthormon; så visst är din proteinshake doping, om än på ett lite mindre onaturligt sätt.

  19. Lillejon 7. september 2009 at 14:51 - Reply

    For de som ikke er klar over det: Anabole steroider er tillatt å bruke i Norge. De er bare ikke tillatt å forhandle. De er heller ikke lovlige hvis du driver idretter som er underlagt Norges Idrettsforbund. De er med andre ord fullt lovlige, og ganske utbredt, innenfor fitness, strongman og bodybuilding.
    MEN du oppnår ikke kroppsbygger-resultater av å putte i deg steroider alene, det kreves knallhard trening og selvdisiplin, så det er ikke en LETT måte å bli «veltrent» på.
    Det er synd det er så lite kunnskap om emnet, mye forenklinger og generaliseringer. I Norge skal du ikke være bedre enn andre, og er du det blir du dømt nedenom og hjem, selv om du har jobbet svært hardt for å komme dit, enten det er muskler eller penger det er snakk om.

  20. Lillejon 7. september 2009 at 14:56 - Reply

    Svar til «jeg synes ikke synd på de»
    Synes du heller ikke synd på overvektige? De vet jo hva de gjør og fortsetter å spise. Jeg synes synd på de som har et problem med psyken som gjør at de overspiser eller må ta rus-/dopingmidler for å rømme (om enn midlertidig) fra problemene i hverdagen eller i fortiden. Blir du for eksempel mobbet i oppveksten kan det prege mye av livet ditt. Det er jo nettopp det som er utgangspunktet til mange av dem det er snakk om her.

  21. Ellen 7. september 2009 at 14:58 - Reply

    Hei Trine

    Med all respekt – jeg må få kommentere et par ting i artiklen din:

    Hva er det Kjell Robin har jukset seg til? Det er ikke forbudt å bruke anabole stereoider. Det er forbudt i konkurranser. Men ellers ikke.

    Dessuten mener jeg det er ufint å si at du ikke har sympati for at han nå er pleietrengende og har utlagt tarm. Du mener han er skyld i det selv. Vel, da må du lese artiklen hans litt grundigere. Han var en usikker gitt, som åpenbart slet psykisk. Han gjorde ikke dette for å vinne VM-gull eller andre ting.

    Å si at psykisk syke kan takke seg selv for ulykkelige situasjoner de havner i, vitner om dårlig vurderingsevne, synes jeg.

  22. trinegrung 7. september 2009 at 15:01 - Reply

    Ellen- jeg leste og at han slet med selvtilliten men likevel syntes jeg doping er for pyser. Selvom han var usikker er han da selv skyld i at tarmen ikke ligger der den burde?
    Jeg har stor sympati for de som sliter psykisk og jeg ser den siden av problemet hans…derfor heier jeg på at han står frem. Men derfra og si at det er ok med anabole steorider!? Nei ikke fra meg

  23. Kai 7. september 2009 at 15:09 - Reply

    63 mil fra Arendal til Hamar??? Enten må han ha syklet i dopet tilstand, syklet Telemark rundt først eller så er det noen som har missforstått noe her. Sykler man utenom E18/E6/Motorveier, noe jeg ville gjort, er det vel ikke mer enn ca. 40 mil en vei, men seff kan det hende journalisten ref. tur/retur, men da blir det nærmere 80 mil eller 63….

  24. Lillejon 7. september 2009 at 15:11 - Reply

    Overvekt er for pyser! Tjukke folk er pyser og tapere!
    Det blir samme sak. Noen med psykiske problemer trøstespiser, andre finner en utvei gjennom steroider.

  25. Pål 7. september 2009 at 15:13 - Reply

    Jøss, virkelig en reflektert dame du. Du har sympati med den psykiske delen, men ikke probleme det skaper for peronen som er syk?? Er du like tøff med anorexia pasienter?
    Håper du ikke jobber i et omsorgsyrke

  26. Raymond 7. september 2009 at 15:22 - Reply

    For noen nydelige øyne du har, Trine!

  27. Alex 7. september 2009 at 15:22 - Reply

    Det finnes ikke en eneste person som har dødd av ANSVARLIG BRUK av anabole steroider.
    Derimot misbruk er noe annet..sukker er godt men for mye av det kan man også dø av:)..alt har i livet har sine begrensninger..utover det blir det misbruk og da har man problem..enten det gjelder steroid eller smør.
    Så inntil videre folkens:
    U ONLY LIVE ONCE..LIVE BIG..LIVE FAST..
    fuck fordommer og janteloven.

  28. Ellen 7. september 2009 at 15:25 - Reply

    Trine,

    Jeg skjønner ikke logikken din. Jeg har da ikke påstått at det er «OK med anabole stereoider». Men jeg påpeker at det åpenbart er psykiske problemer som førte til Kjell Robins bruk, og ulykke. Du svarer heller ikke på hva du mener Kjell Robin har «jukset seg» til.

    Jeg registrerer at du forstsatt mener «han selv» er skyld i at han har utlagt tarm. Akkurat som hvis ei jente har anorexia, så kan hun takke seg selv for det. Eller hva?

  29. Vestfoldgirl 7. september 2009 at 15:27 - Reply

    Lillejon – jeg synes faktisk det er en stor forskjell på mat og narkotika – dvs narkotika er ulovlig. Mat må man uansett ha for å overleve. Jeg kjenner flere som har hatt en mildt sagt jævlig barndom med voldtekter og annet skit, men de har da kommet seg gjennom det uten å bruke dop eller overspise…så jeg mener man har et valg. Dop er den lette utveien, man glemmer problemene for en liten stund – men ender egentlig heller opp med å få bare større problemer.

  30. Alex 7. september 2009 at 15:29 - Reply

    Its full speed ahead..i`ll rest when i`m dead
    And i could give a fuck what the next man said
    I live how i wanna live
    Buy what i wanna buy
    do what i wanna do
    try what i wanna try
    Fear nothing, take chances
    Not afraid to fail,always makin advances
    So when i ride on the Grim Reaper highway
    No regrets bitch, i did it my way.

  31. Alex 7. september 2009 at 15:44 - Reply

    Trine
    «Doping er for pyser«LOL.
    doping er for de tøffe gutta faktisk..ikke for pyser..det er de som
    «gir litt faen«og dette er faen meg ikke pyser..pyser er de som ikke tør..
    og hva vet vel du om doping?..doping er som sminke er for kvinnfolk for oss gutter..fins ikke ei kvinnfolk som tørr å gå ute uten sminke..

  32. Ulrik 7. september 2009 at 15:47 - Reply

    Yes, og anorektikere er kresne. De burde slutte å være så tynne, det er det ingen som synes er pent!

    Narkomane må slutte med sånn tullete heroin! De ser så fæle ut altså!

    Ingen skal anklage deg for å være smart, Grung. De aller, aller fleste som begynner med doping har enorme problemer med sitt eget selvbilde, og doping er dermed noe langt mer psykisk enn fysisk. Som regel får de samme problem som fyren i VG, megareksi. Selvbildet som svak, liten og ubetydelig endrer seg ikke uansett hvor mye de stapper i seg og hvordan de vokser.

    Kjenner selv to unge gutter spesifikt hvor den ene gikk fra en tynn og anonym gutt til en svær tøffing med steroider som inngangsport til annet dop. Han er nå død. Den andre gikk på heroin sist jeg fikk en oppdatering.

    I dagens Norge er det et stort kroppspress på både gutter og jenter. Jenter skal være slanke og komfortable med sin egen kropp, gutter skal være muskuløse og tøffe. Doping blant unge gutter er dermed et økende problem som bør tas tak i og ansees for et seriøst problem med psykologisk og miljømessig utgangspunkt. Det er et område hvor forebyggingsarbeid og holdningsskapende arbeid faktisk kan gjøre en forskjell.

    Enn så lenge får vi vel slite med utdaterte holdninger som dine, at dette er gjennomtenkte valg fra tøffe gutter som vil bli enda tøffere.

  33. Henning 7. september 2009 at 15:49 - Reply

    Å skylde all den idioten på AAS er det mest latterligste jeg til nå har sett.
    Har på eget intiativ studert og lært om AAS i 6år, samt brukt selv.

    Den gjennomsnittelig AAS bruker er mann 25+ med over 3+år med høyskole utdanning og tjener godt over gjennomsnittelig års inntekt. Den typiske bruker vet hvordan man bruker dette på en slik måte at man kommer bra ut av det. Enten det være seg for å oppnå det ene eller andre. Altså langt fra den stero-typen VG.no prøver å fremstille her. Veldig uheldig at AAS blir fremstilt på denne måten her.

    » For fem år siden gikk det helt galt. Muskelberget ble kjørt til sykehus. Tykktarmen hadde sprukket.

    – Tykktarmen var full av sår, sprekker og blod. Jeg følte dødsangst. Jeg husker jeg tenkte: Bare jeg klarer å overleve dette, så… »

    Her prøver VG.no å fremstille det som en direkte konsekvens av AAS bruken hans. Alle som har noe innsikt i hva det er snakk om her ser at det der blir litt vel mye fantasi.

    Ved riktig bruk av AAS så vil man selvsagt ha langt flere fordeler enn ulemper. Folk her i landet blir lett fiendlig innstilt og missunellig på samme tid ovenfor den type folk som har noe mer å komme med enn dem selv. Da er det lett å finne hverandre og svartmale.

    Det er kjent at man etter ca 3-4år med hard og riktig muskeloppbyggende trening så vil man flate ut fremgangs messig. Man vil altså ikke oppnå noen særlig større utvikling. Er man på dette tidspunkt fornøyd så vil det jo være verdt å bare vedlike holde dette utgangspunktet i de påfølgende årene. Om man vil bryte denne barrieren så vil man bli nødt til å gå igang med bruk av AAS. En naturlig godt trent person vil ikke et dårlig trent øye engang mistenke å ha løftet en eneste vekt i hele sitt liv. Man opplever mye å få kommentarer som f.eks «errrr, trener du?». Det stikker litt i når man vet hvor mye tid og arbeid en har lagt ned i kostholdtrenings regime og alt annet en har ofra og ser hvor lite det har betalt seg iforhold til innsatsen. Ingen liker å bli *svindla* på den måten eller hva?. Så hva skjer ?..man går i tenkeboksen.

    Fra dette utgangspunkt til midtveis i første AAS kur så er det ingen som lengre lurer på om du trener. Man snakker ikke om måneder men noen få uker. Du blir plutselig den alle spør og hører pårespekterer når du gir rådsnakker.
    Iallefall så lenge du kjører den politikken med å bortforklare den fantastiske fremgangen med den nye kreatinen fra proteinfabrikken.

    Man får altså nå betalt for hver eneste treningsøkt og hvert eneste kylling kalori man inntar. Til dere som lurer på hvorfor osv vi gjør det så bør dere etter å ha lest og reflektert litt over det skjønne litt mer nå. Ikke minst kjenne dere igjen.

    Det finnes mange veldig fantastiske tilskudd ute på markedet. Å si at dem ikke virker blir feil. Dem virker bare så mye bedre med AAS. Ettersom steroidene manipulerer cellene på en slik måte at en får en fordelaktig forhøya proteinsyntese og nitrogen opptak.

    Juridisk sett så er bruk av steroider lovlig. Det har blitt forsøkt kriminalisert av samtlige høringsinstanser en rekke ganger de siste 20åra uten å få gjennomslag. Ettersom det foreligger ingen beviselig sammenheng mellom bruk av AAS og en påfølgende forhøya krminell atferd.

    Håper dette hjalp litt med å komme over det verste sjokket etter det VG.no oppslaget.

  34. E T 7. september 2009 at 15:55 - Reply

    Ja, det er forskjell på folk i dette samfunnet. Denne mannen er 34 år, kan sykle 5 mil hverdag til tross for utlagt tarm, men har hjemmesykepleier 2 ganger daglig. ???
    Min gamle mor har også utlagt tarm etter at tykktarmen sprakk. I tillegg har hun hatt flere hjerteinfarkt, hjerneslag, brudd i ryggen, lårhalsbrudd, dårlig balanse og lider av benskjørhet osv! Hun har hjemmehjelp 1 time hver 14 dag!
    Ikke så lett å være hverken pårørende for henne eller medlidende ovenfor denne fyren.
    Forby doping. Samfunnet har ikke råd til å behandle denne typer selvpåførte skader.

  35. Arne 7. september 2009 at 16:00 - Reply

    Trine, hvor naiv kan det være mulig å fremstille seg som? «Hva har skjedd med idretten når det må jukses for å nå sine mål!? Er det SÅ viktig å vinne og å være best, at kroppen skal sette på prøve for å komme dit?» Kanskje du har levd i en hule hele ditt liv, og ikke fått med deg at idrettens enere både blir rike, berømte og en hel nasjons (eller noen ganger hele verdens) idoler og forbilder. Dette er mennesker som har dedikert hele sin tilværelse på å bli best i idrett, og så blir du sjokkert over at noen tar en snarvei… Wow…

  36. Blablabla 7. september 2009 at 16:02 - Reply

    Hei. Jeg vil bare støtte noen av utsagnene til Trine her.. Jeg syns også at det er juks og idioti å utsette kroppen sin for farlige stoffer som doping. Jeg kjenner til tilfeller der enkelte vektløftere som bruker dop, får mye bedre og fortere fremgang enn de som sliter med å trene seg opp uten dop. Men det går ut over de selv.. Man blir mer voldelig og man får flere humørsvinginger når man er på dop. Og det har ødelagt mye for mange.
    Og JO. Det er mye bedre med naturlige midler som protein og kreatin. Proteiner brukes både for å bygge opp OG reparere muskler i kroppen (+ celler, hår mm..)
    Myseprotein er tatt fra melk og det er sunt og godt for kroppen din. Det er faktisk livsviktig for en sunn kropp å få i seg nok proteiner i døgnet.

    Er det livsviktig for kroppen å få tilført doping og dermed få en utvendig tarm? Tvilsomt. Og det er en som skriver at doping bare ødelegger den personen som bruker det – Nei. Jeg vet om tilfeller der doping har gått ut over andre mennesker som blir omringet av folk som bruker dop, Memlig pga at man blir mer voldelig og selvopptatt.

    Takk for meg. Dere får si dere enig eller uenig med meg, en det er bare min mening.
    Et lite barn klarer seg uten doping, men ikke uten proteiner.

  37. Tom 7. september 2009 at 16:03 - Reply

    Kjernen i saken er at vi snakker om en person som har psykisk problemer og dårlig selvbilde. Det kommer frem i artikkelen direkte. At han fortsatt har dette etter å ha sluttet med doping forteller også artikkelen inndirekte, ved at han bruker «Det var utrolig stort å være hans livvakt. (om hans rolle i sykkelrittet og Lance Armstrong)»
    I all ærlighetens navn, han var aldri Lance Armstrongs livvakt. Idretts-Norge er bygget opp av frivillige funksjonærer, det er nettopp hva han var. Det vi har med å gjøre er en person som ønsker oppmerksomhet. VG biter på, Trine biter på og andre biter på. Dette er trolig den beste dagens hans på en evighet! Det beviser for meg bare at han egentlig ikke har forandret seg…

    Når det gjelder helseproblemner pga tilførte medikamenter, dop, røyk, alkohol, mat, mangel på inntak av mat så får man se bak fasaden. Noen kan man med rette syns synd på FØR de valgte denne utveien. Selv har jeg liten sympati for at de har problemer av denne karakteren. Det er dermed IKKE sagt at jeg ikke ønsker at de skal få hjelp til å komme seg ut av det. For det bør narkomane, alkoholikere, medikamentmissbrukere, folk med spiseforstyrrelser etc.
    Her er det helt greit at samfunnet trår til å får de på rett kjøl. Jeg er derimot ikke fan av å bruke samfunnsressurser om igjen og om igjen på samme individ. Dog skal jeg reservere siste påstand, da samfunnet i mange tilfeller avgjort ikke gir nødvandig hjelp initielt eller i det hele tatt…

    Kjell Robin Larsen trenger hjelp, med det er ikke synd på ham!

    PS! Til alle dere som uttaler dere som om proteintilskudd skulle være doping eller dets like: Få igjen skolepengene deres! Protein er det i det meste av mat: melk, egg, myse, fisk, kjøtt, fugl, bønner etc.
    Alt produsentene av proteintilskudd har gjort er å dra dette ut fra maten og fremstille det som tørr vare. Noe som f eks passer for mange mennesker som ikke har mulighet til å spise vanlig mat så ofte som de burde.
    Hvis proteintilskudd er doping, ja da er faktisk mel også doping! Man kan jo gjerne kalle mel et karbohydrattilskudd…

    PS2: Trine, du er vel ikke så naiv at du ikke tror mennesker gjør ALT i hele verden for å oppnå ære og berømmelse (uansett idrett, samfunn etc)? Fra tidenes morgen har mennesket ofret liv og helse (egen og andres) for ære og berømmelse. Det har ikke brått tatt slutt i 2009…

  38. Marrer 7. september 2009 at 16:05 - Reply

    Bra innlegg Henning! At alt fremgang stopper har jeg merket nå. Skal kjøre en full deff og om jeg ikke er fornøyd så får man se.

    Til Trine, veldig fientlig du var da. Jeg kan forstå det, se filmen «Bigger, stronger, faster»

    Forresten et spørsmål:

    Tror du denne karen er naturlig eller ikke?

    http://3.bp.blogspot.com/_g93bcGvgWBo/RkQvsVsf7MI/AAAAAAAABpE/iCxjVWqgr7k/s400/ChristianBoeving-thH-001.jpg

  39. Terje 7. september 2009 at 16:06 - Reply

    Jo det er faktisk juks.. enig med Trine.
    Du lar kroppen bli stor på en unaturlig måte (Jukser) og da vil selvsagt kroppen si ifra ett tidspunkt i livet.
    Slutter man med dopen så raser kroppen og livet sammen.

    Jeg syntes det er leit at jenter/damer iler sånn etter disse «bolerene» og at det er ett sånt kropps fiksering i samfunnet.
    Du har gutter ned til 15år som tar anabole, og ingen må komme å si at dette ikke er skadelig for kroppen som vokser unormalt fort.
    Og når man da drikker alkohol ved siden av dette, så klikker det fullstendig for mange.

  40. Henning 7. september 2009 at 16:06 - Reply

    E T says: «Forby doping. Samfunnet har ikke råd til å behandle denne typer selvpåførte skader.»

    Forby tobakk, alkohol osv og da …har ikke råd til dem heller kanskje da?
    Mhmm….

  41. Henning 7. september 2009 at 16:11 - Reply

    Marrer says: Tror du denne karen er naturlig eller ikke?

    http://3.bp.blogspot.com/_g93bcGvgWBo/RkQvsVsf7MI/AAAAAAAABpE/iCxjVWqgr7k/s400/ChristianBoeving-thH-001.jpg

    Håper ikke han brukte AAS for å oppnå den slags fysikk nei. Er fullstendig oppnåelig naturlig.

  42. Arne 7. september 2009 at 16:12 - Reply

    Henning; Tobakk og alkohol er avgiftsbelagt så sterkt at samfunnet faktisk tjener på bruken av disse. Hvorfor tror du de ikke er forbudt…?

  43. Terje 7. september 2009 at 16:12 - Reply

    Og det som skremmer meg mest er at mange her forsvarer Anabole.. er det mulig?.
    Nå er de fleste brukere av dopet som forsvarer dette her da, men allikevel..skremmende.
    Det forteller meg egentlig at dere bør slutte med dopet/stoffet tvert.

    Skjerp dere.

  44. Alex 7. september 2009 at 16:12 - Reply

    du er bare stor i kjeften du trine..
    garanterer at jeg hadde fått med deg hjem fra byen easy på en freadgskveld..
    du elsker muskelgutter..i know u do..
    og hva med Arnold Swarchenegger?
    alle elsker og beundrer mannen..millioner ser opptil han..millliardær,guvornør,bodybuilder u name it.
    enn hva med at han har brukt steroider på veien?
    hmmm?har han jukset seg til?
    enn hva med alle disse bodybuilding-bladene som ligger på hyllene på alle buttikker..hvorfor lar staten dem ligge i hyllene og lar millionervis av ungdommer se opptil dem når de vet at de er dopet?
    og alle action heltene:van damme,arnold,stallone osv?
    du elsker jo disse gutta du også..

  45. Henning 7. september 2009 at 16:27 - Reply

    Arne says: «Henning; Tobakk og alkohol er avgiftsbelagt så sterkt at samfunnet faktisk tjener på bruken av disse. Hvorfor tror du de ikke er forbudt…?»

    Vet, irriterer meg at folk flest ikke klarer å gjennomskue den der at staten gjør alt for ditt eget beste. De skal overstyre deg slik at du ikke får lov å bruke pengene på det du vil lengre. Du skal få lov å bruke så mye du vil på spillene til Norsk tipping f.eks, men alle andre aktører enten det være seg frivillig organisasjoner eller kasinoer skal de forby slik at de har sikret seg et enerådig monopol på markdet selv gjennom lovbestemte paragrafer.

    Uansett var i Tyrkia en tur for litt siden. Kjøpte steroider som om det var bananer i kiwi’en der borte. Ingen som hadde mord i blikket fordi om jeg spurte etter det der. Like hjelpsomme for det. Skjerp dere Ola Nordmann…

  46. Alex 7. september 2009 at 16:30 - Reply

    Terje
    kompis..
    forsvarlig bruk av anabole steroider er ikke farlig..
    Arnold Swarchnegger,Sylvester Stallone og Jean Claude Van Damme er levende bevis på det…
    søk kunnskap istedenfor å spre propaganda som dere ikke har peiling på:)
    Denne vg artikkelen er fake og er icenesatt kun for å skremme..

  47. Henning 7. september 2009 at 16:34 - Reply

    Terje says: » Og det som skremmer meg mest er at mange her forsvarer Anabole.. er det mulig?.
    Nå er de fleste brukere av dopet som forsvarer dette her da, men allikevel..skremmende.
    Det forteller meg egentlig at dere bør slutte med dopet/stoffet tvert.

    Skjerp dere. »

    Hvordan er det egentlig det går utover andre enn vi som bruker det til å oppnå nye høyder og få til noe mer for en selv ? Ikke kan vi ta oss en fest på byn heller i helgene så da får du jo alle damene for deg selv allikevel så skjønner ikke problemet faktisk men det er nå så.

  48. Henning 7. september 2009 at 16:41 - Reply

    Ellen says: » Trine,

    Jeg skjønner ikke logikken din. Jeg har da ikke påstått at det er “OK med anabole stereoider”. Men jeg påpeker at det åpenbart er psykiske problemer som førte til Kjell Robins bruk, og ulykke. Du svarer heller ikke på hva du mener Kjell Robin har “jukset seg” til.

    Jeg registrerer at du forstsatt mener “han selv” er skyld i at han har utlagt tarm. Akkurat som hvis ei jente har anorexia, så kan hun takke seg selv for det. Eller hva? »

    Du er neppe som jenter flest. Bra og intelligent skrevet !!
    du har forutsetninger…

    Skulle gitt deg en klem hadde det gått an.

  49. junior 7. september 2009 at 16:44 - Reply

    Jeg er selv steroiderbruker, og må på noen punkter her si meg ening i enkelte ting som Kjell tar opp her. Det er nok en god del drit unger med alt for store komplekser som begynner med steroider for å endre selvbildet sitt. men… når det er sagt , er det også en enormt stor del av disse brukerne som sitter med lederstillinger,bilselgere, brannmenn, økonomer og voksne vanlige familiefolk. Og dømme en slik steroidebruker på lik linje med en narkotika missbruker blir totalt feil.
    Sett 10 edrue steroidebrukere på en nattklubb, og sett 10 drita fulle personer i samme situasjon. vi kan alle tenke oss hva som lager mest problemer her..Det er ett fåtall av steroidebrukere som er ett samfunnsproblem , i hvertfall sammenlignet med alkohol. Skal vi forby alkohol? eller skal vi fengsle den sykelisten som valgte å ta en snarvei, å straffe han på lik linje med en missbruker kokain og andre narkotiske stoffer? jeg vil ikke kalle familiemannen i gata som bruker dette stoffet for å være kriminell.. og jeg vil heller ikke straffe han som en.. I enkelte tilfeller kan det virke som SV og senterpartiet har kjøpt inn slike «offer» som kjell med historiene sine, for å lokke bekymra mødre til å stemme de som vil forby dette. Straff de som gjør galt, enten de er på steroider, sprit eller kokain. Og gi pleie til de evneveike personene som valgte å bruke 1 million kroner på steroider (godt betalt jobb kjell??) eller de personene som valgte å røyke å drikke seg til helseproblemer.

  50. Henning 7. september 2009 at 16:48 - Reply

    Bra sagt Junior.

  51. Alex 7. september 2009 at 16:49 - Reply

    Henning
    kompis..
    han duden du la fram..Christian Boeving bruker steroider..sorry for å «skuffe«deg…men det er fakta..han sier det selv her:http://www.youtube.com/watch?v=i7qGvm05swQ&feature=fvw
    er det for godt til å være sant så er det fordi det er det:)
    Man kan ikke bli skikkelig stor og «ripped« samtidig.
    Man er bare nødt til å bruke steroider for å «komme«seg videre..sånn er det bare.

  52. Alex 7. september 2009 at 17:05 - Reply

    Trine
    visste ikke du var dama til Jostein Flo før nå jo..
    damn..da må æ ro mæ ned ja…
    vil ikke ha DEN sværingen der etter meg nei..hehe
    kul kar han Flo:)

  53. andreas 7. september 2009 at 17:07 - Reply

    Vell sorry trine, men jørgen har rett.

    Kunne ikke formulert det på en bedre måte en han.

    Selvfølgelig blir kroppen ødelagt, og det er noe man velger selv, så syndtes ikke synd på han at han har brukt så mye penger og er pleietrengende. Men finnes folk som boler som ikke tar mere en 1-2 kurer.

  54. Linn Elisabeth :) 7. september 2009 at 17:21 - Reply

    Hahaha, herlig Trine!!! ;))

    Smask fra Stavanger!

  55. gaffel 7. september 2009 at 17:45 - Reply

    «Hvem i alle dager med vettet i behold tror at dette har noen helseeffekt på kroppen i det hele tatt?»

    Du vet dem tar ikke doping for å få bra helse, men for å ta en snarvei for å bli sterkere? Eller tror du dem tar dopen sin sammen med omega 3 hver morgen, og tenker «nå holder jeg meg sunn!».

    Ikke skap deg så jævlig da. Man kan forresten ha sympati med folk fordiom de var dem som tok dårlige og idiotiske valg. Men du er vell typen som spytter etter narkomane.

  56. latterlig 7. september 2009 at 17:46 - Reply

    mest latterligste jeg har hørt.. les mer om anabole og doping så får du med deg hva det handler om så kan du prøve på nytt kktnx

  57. Vitai 7. september 2009 at 17:57 - Reply

    enig

  58. R 7. september 2009 at 18:17 - Reply

    Syns dette blir for dumt, Han her sier han har brukt så mye penger på det. Da er det ikke snakk om bruk lengre, Men missbruk! Bruk av Steroider er ikke farlig når en kjører 5-6 uker på og det samme av. Han her har helt klart vært på hele tiden og da vil det nok bli farlig.
    Si meg Trine, Bruker du P-Piller? Da er nemelig du også på steroider. Hah!
    Astma meds inneholder også steroider, insulin er også prestasjonsfremmende, Hva med å gå løs på de med sukkersyken også?
    Jeg kjører kurer selv, og jeg merker ikke noe på humøret og ikke blir det mer vold av det heller. Hvis du noen gang blir lagt inn på sykehus Trine, Husk å passe på at de ikke forer deg med steroider, For det er faktisk nesten i alt av legemidler.
    Så husk å nekt om det selv faktisk vil ta livet av deg om du ikke tar det 😛

    Les litt mer og ikke hør på alt den dritten det blir sagt om dette! I usa har de klart å påvise 3 dødsfall ved bruk av steroider, 350000 dør i året pga røyking, 80000 dør pga alkohol. Hva syns du er farlig her?
    Over en liste på farlige medikamenter så ligger steroider faktisk på nr.142. Ibux ligger faktisk mye lengre opp en det.
    Jeg har akkurat hatt denne diskosjonen med min eldre mor etter at hun fikk se dette på VG, Og hun forsto hva jeg mente

  59. Batman 7. september 2009 at 18:23 - Reply

    Jeg er enig i at doping er galt. Men mener du virkelig at selvforskyldte plager skal man ikke faa hjelp med?

    Siden de fleste helseproblemer er livsstils-relatert betyr det at du sier til helvete med de fleste – inkludert alkoholmisbrukere, stoffmisbrukere, overvektige med hjerteproblemer, de med diabetes osv.

    Godt aa vite at du ikke har noe makt, makan til onde og umodne tanker.

    Hva er greia med bilder av oeynene dine overalt forresten? Paa tide med litt botox kanskje?

  60. trinegrung 7. september 2009 at 18:23 - Reply

    R – nei faktisk ikke. Putter ikke noe form for tabletter i kjeften som det er hormoner i….da skal jeg love deg hissigproppen kommer frem til gangs!

  61. Niko 7. september 2009 at 18:24 - Reply

    Det er sinnsykt mange ungdom som bruker doping… Helt sinnsykt mange folk som trener på helsestudio har prøvd eller bruker det til vanlig.. det er helt sykt!!

    Ingen dame eller FITTE.. er verdt å fucke helsa si for.. ..

  62. jostein 7. september 2009 at 18:29 - Reply

    herre du er en taper

  63. Geir 7. september 2009 at 18:32 - Reply

    Det er vel misbruk som er i fokus i denne saken, ikke medisinsk bruk. Og har en begynt å bruke steroider så er det lett å komme feil ut ved stadig å øke dosene. Og innen idrett som Trine fokuserer på er det vel både juks og pysete å lure sine konkurrenter ved å innta ulovlige midler.

    Er vel best å være forsiktig med hva en putter i seg for det finnes få lettvinte metoder som ikke på en eller annen måte slår tilbake på bruker på sikt.

  64. Magnus 7. september 2009 at 18:48 - Reply

    Alt med måte sier nå jeg, man kan sikker få utlagtt tarm av å spise bananer for en million også. Men sunt er det nok ikke uannsett. Beste er å holde seg ren 🙂

  65. Jalla... 7. september 2009 at 18:54 - Reply

    Må først si at det ser ut til at du har litt mangel på empati… er jo tydeligvis IKKE bra å være han akkurat nå..
    Men.. på den andre siden er jeg kanskje ikke noe særlig bedre selv. Jeg mener narkiser er tapere og lavpannede idioter…
    Å bole som er tulling er jo heller ikke smart…
    Å spise usundt eller å røyke er heller ikke smart… Når en som røyker får lungekreft, kols eller andre «kule» sykdommer pga de selv har valgt å røyke – så tenker jeg litt action = reaction og dumt for de, MEN jeg synes også det er synd på de.
    Det er langt fra alle som er i stand til å ta de beste valgene for seg selv.
    Da burde noen hatt tettere oppfølging av de. Han som bolte så mye bør jo ha hatt familie og venner som har sett at dette IKKE er naturlig. Det burde kanskje vært lovlig å hatt tvungen hjelp til slike…

    Jeg har stor kunnskap om anabole steroider, hvilke stoffer som brukes til hva og hvilke bivirkninger de har osv. Jeg har trent flere personer, og sett enkelte som har prestert bedre raskere i flere idretter.
    Jeg har også trent i et helsestudio i Arendal hvor jeg har inntrykk at de fleste bolet. Jeg har også sett han i reportasjen trene.

    Det er en kjennsgjerning at de fleste damene foretrekker en som har en sixpack fremfor en øltønne. Mange gutter får (til å begynne med) mer respekt for en mann som har en velltrent kropp.
    Jeg har vært på treninger innen kampsport, og sett gjentatte ganger at de som klarer flest push up (eller er sterkest i andre ting) får positiv feedback fra de andre som trener. Det er klart at dette er noe enkelte andre også ønsker. Hvis de ikke orker å få effekten på den vanlige måten, så kan det hende de bruker prestasjonsfremmere. Men i de aller fleste tilfellene jeg har sett, har dette vært med kontrollerte mengder, og innen det som er sikre mengder.

    Har også vært i helsestudioer hvor det var tydlig at de fleste bolet. All praten gikk på hvor mange gram aminosyrer de hadde til dagen. Hvilken type kretin var best. Hadde de andre testet hydroxycut? Aminobol? og andre mer eller mindre lovelige kosttilskudd. Etter halvannet år, så gikk det over i diskusjoner om kalvegodt og grisesnadder osv som de kjøpte på Felleskjøpet. De snakket også om forskjellige sterioder osv. Han ene som drev senteret tjente gode penger på å selge dette til en del av de som trente der.
    Så kom disse ekstrembolerne inn, og som «alle» ønsket å bli. Han ene hadde hatt så stor muskelvekst at huden ikke hadde klart å holde følge. Han hadde fått strekkmerker rundt biceps og leggmuskler for å nevne noe.
    Man kunne se når de gikk på kur for de fikk mer vann i kroppen, som de så tok vanndrivende tabletter for å bli kvitt.
    De diskuterte også hvordan insulin kunne brukes som prestasjonfremmer under trening. Hadde de da en bekjent som hadde diabetes så var de populære. Og de knasket på veksthormoner også.
    Jeg trente her i arbeidstiden pga min arbeidsgiver betalte dette.
    Alle de andre som trente der.. de skjønte jeg aldri hvor de fikk penger fra. De kjørte fete biler med store felger. De trente hele tiden, og var aldri på arbeid.

    Så har jeg sett jenter som skulle slanke seg, og bli litt sterkere. Noen av disse startet med testosteron osv. Til å begynne med så de bra ut. De ble slankere, de fikk mer markerte muskler (men var fremdeles feminine)… før noen av de tok helt av. De begynte å lukte mannssvette når de trente. De mistet feminine trekk og ble litt kvisete og så til slutt ut som light utgave av østeuropeiske kulestøtere fra 80-tallet.

    Så har man en del som trenger disiplinert, og har kurer som er små – men får ekstra effekt. Dette har sikkert også negative sider over sikt, men de fleste rundt de ser ikke dette – før eventuelt senere. Andre ser man det ikke på.

    Kjenner selv en boler og får vondt i hjertet av og til. Han kan ikke reise seg av og til. Så sier jeg at det er på tide å stoppe. Men han sier. Live hard, die young and become a…..

    Det mange trenger er kunnskap. Ikke bare skremselpropaganda. Man blir ikke nødvendigvis narkoman selv om man boler – men enkelte blir litt begge deler – siden de speeder for å orke mer i perioder.
    Alt dette burde være pensum i biologi på ungdomsskolen.
    Lære om forskjellige steroider. Hvorfor er Hexabolin dårligere enn «deca» for eksempel. Hexabolin er et «gammelt» steroid som gir mange flere bivirkninger enn deca – og det lages gjerne på halvproffe anlegg i Hellas… Tar man dette får man følgende androgene bivirknigner osv.

    SÅ vil det uansett være noen som prøver – men da har de i såfall fått info og handler mot bedre vitende. Det bør også være en form for hjelp til de som tar av. Dette spiller inn på psyken og hormonubalanse mm. Da bør det være et profft alternativ.

    Når i tillegg en del jenter liker de med bolemuskler – vil det alltid være noen som ønsker å bli slik – «for å få seg litt».
    Men … det er burde jo guttene vite, siden det er på samme måte som de damene som bare går etter de som har best bil også … uten å tenke på at de har kjempelån på bilene, som vil gi de ekstra å betale på senere – hvis de skal bli sammen for fremtiden.

  66. Mia 7. september 2009 at 19:19 - Reply

    For de av dere som har lest historien til Kjell Robin, vil jeg bare si at dette gjør han kun for oppmerksomheten…

    Ikke glem at det er alltid mist 2 sider av samme sak. Og hadde denne journalisten bare undersøkt litt mer her nede på sørlandet… Så hadde de fort funnet ut av at denne sørgelige dustehistorien har en stygg bakside… For det ble ikke nevnt.

    Det er nok av personer som har en helt annen historie og fortelle om den godeste Kjell Robin..

    Men men..
    Gjør som dere alltid gjør..!

    Stikk hode i sanden og tro dere er en struts… For da går sannheten over…

  67. Bodil 7. september 2009 at 19:42 - Reply

    Helt enig,doping er for pyser,det er å ta snarveien til store muskler,nesten overalt.»Lillekaren» sies å fungere dårlig,he he, det straffer seg å dope seg, det er ikke bare den konsekvensen som blir utfallet av doping.
    Bildet er motbydelig,kan ikke fatte at noen vil se sånn ut !

  68. Marrer 7. september 2009 at 19:47 - Reply

    Var vel egentlig til Trine det bildet var, for å se om hun kunne klare å se det. Det er fordi medie er slik som det er i dag at alle tror f.eks at Christian Boeving er naturlig f.eks. Det er mulig å bli så stor og ripped samtidig, men.. da må du ha trent fra du er 15 til 40..

    Nei det er bra til å bruke for litt leanere kropp og at musklene resturerer seg på 24 timer i stedet for 48 (give or take på antall timer) ellers er det jo fint for leddene fordi du trenger ikke å trene såpass mye.

    Men alle bodybuilderer er super strikt på kosthold og alt slik, så vil se at de er sunnere en den vanlige mannen i gaten her i norge. Men igjen missbruk er ikke bra.

    Utlagt tarm kan jo komme av dårlig kosthold også da 😛

  69. Ronny 7. september 2009 at 19:56 - Reply

    GUD hvor mange idioter!
    Helseapostler bør ikke forsøke å greie ut i hvorfor, hvorfor?
    -Poenget er kropp, kropp og atter kropp!
    -Saken er den at kvinner kan kjøpe kropp, Les: Pupper for 30-40 tusen.
    Mannfolk derimot må jobbe!
    -Snarveien er bol. Dessverre-
    -Selv kan jeg opplyse om at steroider er midlertidig nytelse og utseende.
    Det er et valg – straks du kutter ut går lufta ut av kroppen din, dermed er du tilbake til null i løpet av måneder
    -Selv er jeg nærmere to meter og 110-120 kr i naturlig trent vekt, men falt for fristelsen for ca 10 år siden.
    -Hvilken tabbe! -Bare 10 – 12 uker, og bare elendighet etterpå!
    Fullstendig bortkastet! Null energi, og null muskler etter noen måneder.
    Da er det trening fra bånn av, og naturlig som gjelder.
    Tok meg ett år å bli sterkere uten dop – og det beste av alt: Naturlig bygde muskler blir ikke borte etter noen måneder – du kan droppe trening i 2-3 år, og bli like sterk på måneder!!!
    -Med bol er det easy come, easy go! Og borte for alltid!

  70. Lise 7. september 2009 at 19:58 - Reply

    Trine, du er veldig blond til å være brunette!

  71. per 7. september 2009 at 19:59 - Reply

    fint at tarmen og innvollan sprekk på dophauanz

  72. Hehe. 7. september 2009 at 20:27 - Reply

    Vel, på steroider når du ingen mål. Du får utvidet muskelmasse, ikke muskler.

    Om du vil bli sterk så må du trene naturlig å ha god kost. Disse gutta bøtter innpå med 4-5000 kcal og kurer i massevis. Null muskler, kun stram masse.

  73. Marrer 7. september 2009 at 20:42 - Reply

    Hehe de bøtter vel ned mer en det vel… hehe

    Haha er vel ingen som tror bildet over er ekte vel :P? han er stor markus ruhl men ikke sååå stor

  74. camilla 7. september 2009 at 20:47 - Reply

    Skjønner ikke hva du mener, syns han var dritfin jeg. Litt smal over skuldrene kanskje, men ellers relativt tagbar. 😛

  75. Marrer 7. september 2009 at 20:56 - Reply

    Hvem er dritfin? Det photoshoppet bildet x)?

  76. Gjertrud 7. september 2009 at 21:51 - Reply

    Ser på FEM nå….huff, kjipt at dem holdt på slik med deg:(

  77. Anette (17) 7. september 2009 at 21:56 - Reply

    huff synes synd på deg trine! så nettop studio fem<'3 blir SÅ provosert!

  78. VictoriaDesiree 7. september 2009 at 21:56 - Reply

    Hei! Har nettopp sett på Studio FEM, og jeg må si jeg synes ikke det var så ille jeg. Etter å ha lest innlegget ditt her om dagen hørtes det helt vilt ut, men jeg synes du gjorde en god figur jeg;) Ikke fikk jeg oppfatning av at de prøvde å «drite deg ut» heller, og jeg synes du var flink til å svare for deg. Så, thumbs up!

  79. Geir 7. september 2009 at 22:00 - Reply

    Innlegget var klippet slik at Trine skulle komme ok ut av det, men vi fikk ikke sett angrepene….

  80. Henning 7. september 2009 at 22:04 - Reply

    Du Ronny du Ronny… kjente jeg sukket ganske tungt på dine vegne her nå.

    Hadde du lært hjemme leksa de for 10år siden hadde du funnet ut at det er litt mer enn kun selve steroidene som gjelder. Hadde vært interesant å hørt hvilket PCT opplegg du kjørte i etterkant. Er litt vitalt å kjøre PCT skjønner du, ellers går det som det gikk. Du har kun din egen idioti å skylde på.

    Hadde du gjort det forsvarlig hadde du hatt 60-70% netto gain å bygge videre på til en evt neste kur.

  81. Irene 7. september 2009 at 22:04 - Reply

    Så på studio FEM jeg også, og regner med at de har klippet det til endel ja. Sjokkerende at voksne mennesker kan være så stygge med hverandre. Tragisk! Syns også at du var flink og svare for deg 😀 Digger deg bare enda mer 🙂 STÅ PÅ TRINE!!

  82. Geir 7. september 2009 at 22:10 - Reply

    Ja etter å ha fulgt den Studio 5 saken gleder det meg at Trine klart kom best ut. Hun var flink til å ordlegge seg….

  83. Olla 7. september 2009 at 22:11 - Reply

    Hei!

    Ser ut som at alle snakker deg etter munnen her på bloggen din av div. kommentarer.

    Har nettopp sett på FEM som du kriteserte så til de grader her en dag. Må si jeg ble veldig overrasket over hvor aggressiv du var og jeg kan ikke skjønne at spørsmålene du fikk var noe å bli så hissig av!? Du er jo så åpen og frittalende selv men her overkjørte du jo alt og alle med alt snakket ditt…

    Du har vært programleder for slankeprogram og skriver nå om trening og kosthold som du er så opptatt av… Fortsett med det du!:-) Overgangsalderen med diverse «bivirkninger» nærmer seg……!;-)

  84. VictoriaDesiree 7. september 2009 at 22:27 - Reply

    Sv: Jepp det var det jeg regnet med. Men, kanskje like greit, for jeg synes du fremsto veldig bra:) Det er som Geir skriver over her: Du kom best ut!

  85. bønder 8. september 2009 at 01:44 - Reply

    Det er så typisk at det er bønder som har peiling på bol, stemmer frp og har 0 empati for andre. Fremmedfrykt og uvitenhet.. Jeg skammer meg over dere som ikke eier et snøfnugg nestekjærlighet og tror dere er i en survival of the fittest rolle dere må besette. Ta så mye bol dere bare vil, rån med kjipe biler og sikt lavt. ÆSJ!

  86. des 8. september 2009 at 03:00 - Reply

    …mens narkomane som VIRKELIG trenger hjelp blir bare vinket videre og oversett. Mens det i dette tilfelle ikke var noe problem med hjemmehjelp og hele pakka.har mere sympati for narkomane i dette tilfelle. Bolere er noen jævla tullinger,det er bare det at de ikke vet det enda.

    Pføyyyy-

  87. Hitman 8. september 2009 at 04:30 - Reply

    Hmm trimmer du bilen din for mye slik at motoren ikkje klarer mer vil du skjære motoren til slutt siden den ikkje tåler påkjenningen.

    Samme er det for kroppen med dop boler, cola. heroin.

    Blir det for mye for kroppen å handtere vil den bli brutt ned fra inn siden akkurat som en overtrimmet motor.

    Feks du kan ta deg en strek cola en eller annen gang på en kjendisfest og det er helt fint og det går med deg.

    Men tar du en strek med cola hver eneste dag vil du bryte ned det meste i kroppen fordi den blir overtrimmet av kjemiske stoffer.

    Det samme er det med Anaboler, Jeg brukte det i 1 år som ett ekspriment og det har ikkje skadet noe i kroppen min trvert i mot.

    Jeg kan si dette siden jeg har gått gjennom hele kroppen med leger på sykehus og alt er like fint som på ett barn jeg er godt over 30.

    Jeg bruker det ikkje lenger for jeg liker ikkje å ta snarveier når det gjelder trening, det skal gjøres på gamlemåten feks en kroppsbygger burde får den tittelen etter 10- 15 år med kroppsbygging/trening ikkje etter 1 – 2 år fylt med boler.

    Alle kan bli store med anabole steroider sånn er det bare.

    Men hva er poenget da hvis alle går rundt og er like store???

    Hadde det vært gøy hvis alle damer hadde like fine trente romper og faste bryster og alle menn hadde six pack og alle hadde like lange peniser. Det må jo ha blitt ett sørgelig kjedelig liv spør dere meg.

    Men bruker du det i lang tid vil du til slutt ødelegge din naturlige produksjon av testosteron og kan ende med at du må få tilført det jevnlig hele livet fra leger.

    Tren på gamlemåten å ha dine veltrente muskler kanskje resten av livet eller bruk boler og vær stor eller størst i 1- 5 år av livet deretter blir du en liten gutt med masse plager.

    Og den som skriver her at man er stor etter mann slutter med streroider lyger så han/hun tror det selv.

    Jeg har erfaring og jeg kan garantere at dem som slutter blir myyyyyye mindre og den som er bamse og sier at han er uten boler kan lyge en annen plass.

    Pumping iron 🙂

  88. Tor 8. september 2009 at 06:53 - Reply

    yes, det er for pyser – så det på 80 tallet
    trente som en gal – vekter, spiste, løpte og drev
    med kampsporten. Jeg veide rundt 90 og hadde
    trent i årevis og syntes det var merkelig at gutta
    ble større – så gikk det noen år:

    Traff dem igjen – noen var nervevrak og gikk
    på kokain og amfetamin, andre på fylla og brå

    – vi som trente for å komme i form, vi er der enda:)

  89. Mariann 8. september 2009 at 08:26 - Reply

    Hei Trine

    Jeg er fast leser av bloggen din hver dag. Super blogg:)
    I går så jeg programmet på kanal 5. Syntes virkelig synd på deg! Det virket som om de ALDRI hadde vært inne på bloggen din i det hele tatt. Bra du svarte for deg!!

  90. MINEORD 8. september 2009 at 09:16 - Reply

    Viss en leser historien til Kjell Robin Larsen så er det jo bare en total idiot som har misbrukt anabole steroider til de grader! 1 million kroner har denne karen brukt. HALLO! Da bør det ringe ei bjelle i hodet på han. Det er MYE boler det. Jeg støtter anabole steroider til de grader at det blir brukt av folk som ikke misbruker det. Problemet er at folk som Kjell Robin som faen ikke har noe oppi hodet sitt, kommer med disse skrekk historiene som alle får me seg. Dette fører til at det bare blir fokus på den ene siden av saken. Anabole Steroider gjør mye godt i denne verden også. Eldre folk som lider av skader osv. I kontrollerte omgivelsert fører dette til mye godt. Det er bare synd at eneste som kommer frem i media er disse som ikke har noe mellom ørene.

  91. Tom 8. september 2009 at 11:56 - Reply

    Slankıng er dessverre et mye større problem enn doping!

    I dag er 75% av det som beslaglegges av ulovelige medikamenter i tollen slankemidler. Hvem er misbrukerne av dette? Kvinner og menn i alle aldre og samfunnslag.

    Det sentralstimulerende stoffet efedrin er blant gjengangerne.
    Samfunnmessig er denne problemstillingen mye større og mye mer alvorlig enn bruken av anabole steroider.

    Det som dog er vesentlig å ha i tankene er at ALT misbruk er usundt og farlig! Å ta en hodepinetablet skader ingen fysisk, men tar du et helt brett eller bruker hodepinetabletter over lengre tid er det langt fra sundt.
    Som med allt annet er misbruk farlig! Så også misbruk at mat, vin etc.
    Holdningsskapende arbeid må i fokus. Samfunnet idag fremmer fedme igjennom mye stillesittende arbeid og en overflod av mat og mat med usundt fett i den venstlige verden.
    Dette er årsaken til at den ulovelige importen av slankemidler nærmest eksploderer om dagen.

    For meg er det helt likestilt om du ønsker å ta en pille for enklere å få økt muskelmasse eller om du tar en pille for enklere å redusere fettmassen din.

    Til slutt vil jeg sitere tollvesenet i dagens VG:
    75 prosent er slankemidler

    Halvårsstatistikken viser at Tollvesenet har tatt 20 prosent mer dopingmidler i første halvår i år i forhold til i fjor.

    – 75 prosent av det vi tar, er slankemidler, som efedrin. Tidligere tok vi mer anabole steorider, sier Aspelund.

  92. Marianne 8. september 2009 at 13:21 - Reply

    Hei Trine

    Har følgt med endel på bloggen din og da jeg leste denne artikkelen på vg og så du hadde blogget om den måtte jeg inn og lese hva du hadde skrevet.

    Jeg må si jeg kan forstå overskriften din og at du mener det. Men det er jo slik han beskriver også at han følte seg aldri bra nokk og når han begynnte og trene og så at han vokste og selvtilliten vokste vil jo dette gi et kick… Jeg sier ikke at jeg synes det er greit, men jeg kan på en måte forstå det… Selfølgelig skal det ikke være akseptabelt å ruse seg og jeg er helt enig at det ikke er greit å ruse seg for å nå målet sitt, men mange har en historie og den gjør det veldig ofte forståelig…

    Jeg reagerte litt på overskriften din før jeg begynnte å lese for hvis du tenker på de som ruser seg utenom idrett og ruser seg for å «fikse livet» så synes jeg det er ganske hardt å si at doping er for pyser. Jeg tenker på de som er blitt misbrukt gjennom oppveksten på en eller annen måte eller de som har kommet til det punktet hvor de bare ikke ser noen utvei og finner rusen som en måte å få en «pause» på. Nokk en gang sier jeg ikke at jeg synes det skal aksepteres at folk ruser seg, men på samme måte som andre finner «lovlige løsninger»som heller kansje ikke er så konstruktive på hvordan de skal fikse ting så er det vell det de menneskene som begynner å ruse seg også gjør?? enten de gjør det av ene eller andre grunnen?? De fleste er klar over når en gjør noe dumt, men alikevel gjør vi det i større og mindre grad alle sammen av ulike grunner. Jeg synes det er trist med dem som ruser seg for de ødelegger så mye for seg selv. Jeg synes ikke vi skal akseptere at folk ruser seg, men jeg velger ihverfall å si at ofte finnes det en grunn til det og den personen som ruser seg får det aldeles ikke noe bedre eller blir mer motivert til å slutte dersom jeg går bort til den og sier: «jeg synes du er pysete»

  93. knut 8. september 2009 at 14:55 - Reply

    Litt lei av denne debatten her..Janteloven lever fortsatt sterkt!!! Hva faen er det med folk som hele tiden skal mene noe om andre og hva de gjør med livet sitt. Synd for denne personen med utlagt tarm. men kan nok neppe skylde det på bruk av doping. Men overdrivelse er vel aldri bra uannsett!! Synd at livet hans har vært ett helvete men jeg kaller det at han nok hele tiden har lidet av en svak syke/mentalitet.
    Og det med at noen mener det skal bli forbud mot bruk av steroider er helt latterlig. Spesielt de argumentene som mann bruker. Finnes veldig dårlig bevis for mye av det som de mener steroider utløser.. Og det er jo også grunnen til at det ikke ble kriminalisert for noen år tilbake!!
    Og vist en person har lyst til å bruke doping så la han nå få gjøre det uten at du eller du skal ha noen mening om hva denne personen gjør med kroppen sin. Folk må få velge selv.. Vi er født med en hjerne som vi skal tenke med og ta avgjørelser i vårt eget liv.. Og så lenge de da ikke går utover noene andre enn en selv»Who cares». Husk på at STEROIDER ikke er ett rusmiddel, men ett prestasjonsfremmende middel. Og mann blir ikke dr jekyll av å stikke en sprøyte i rompa innimellom. Blir for dumt å skylde på steroidene når mann i tillegg har vært rusa på alkohold og andre stoffer.. Er så «herlig» å lese i avisen at f.eks en person havnet i bråk på byen skylder på steroidene når han da i tillegg hadde en coctail i kroppen som de fleste andre av oss hadde «knocka» oss selv med i ren frustrasjon.
    Og mange sier det er samfunnskadelig?? Folks om røyker er samfunnskadelig(det koster staten mye penger det) folk som drikker på byen i helgene, det er samfunnskadelig.. Men ingen snakker om noe forbud der. Og bevisene ligger jo på legevakta hver eneste helg..
    Det blir for dumt og enkelt å skylde på steroidene sånn som i denne propagandaen til vg. Er bare til å le av.. Men selvfølgelig steroider er ikke for alle, noen mennesker har svak syke og tåler lite.. De fleste andre som jeg kjenner til som bruker det har det stort sett veldig bra. Og det selv etter å ha brukt disse kjempefarlige stoffene i 10-15 år… Friske er vi også, og barn og famile har vi også.. men som med stort sett alt annet moderasjon er stort sett greit å ha med seg i livet. Og så må mann bare beklage at det finnes en del «klovner» som lager litt vanskeligheter for oss som koser oss med det og har det som en naturlig del av livet:) Herlig å være på og herlig å være av:):)

  94. Arne Joks 8. september 2009 at 16:01 - Reply

    Apekatter! Greia er at fitta feis, og gutten fikk bakoversveis!

  95. Anders 8. september 2009 at 17:38 - Reply

    Enig med Trine. Man har virkelig sunket lavt når man må dope seg for å «bli sterkere». Han skrev at han følte seg liten, det viser at noe inni han sa at det var galt. Man blir gjerne fysisk større, men liten psykisk.

  96. Laila 9. september 2009 at 01:12 - Reply

    Jeg vil anbefale alle som ønsker å kjøpe efedrin å ta kontakt med en nordmann bosatt i Tyskland med stillingstittelen Dr Dr. Han reiser tur/retur Norge/Tyskland flere ganger pr måned. Han har innført efedrin i 10 år og aldri blitt stoppet. Han er behjelpelig og tar med seg det meste bare han får betalt. Ikke gjør deg selv denne bjørnetjenesten å innføre efedrin når dr dr kan bringe den til deg og ikke minst du har en garanti for at varen kommer frem. Enkel oppgave å finne ut hvem jeg sikter til.

  97. Hitman 9. september 2009 at 08:18 - Reply

    Anabole steroider kan være bra for kroppen hvis du trenger det, men hvis du har normal produkskjon av testosteron kan det gjøre vondt værre og være med på å gjøre at man mister all naturlig produksjon av testosteron.

    Men det kan være ei god løsning med boler feks ved at man vokser veldig fort og mye i høyden som feks en kjenning av meg som var 2,10 meter høy og måtte ha boler for å hemme veksten i en alder av 16 år.

    Så det kan brukes til noe meget positiv også når det blir dosert rett og at det blir jevnlig kontrollert.

    Samme med folk som sliter med muskelplager eller med andre sykdommer kan boler virke motsatt og gi deg mye bedre hverdag hvis kroppen din trenger det.

    Men uansett hva det måtte være av medesiner eller vitaminer, mat, frukt, vann, trening i livet vil ødelegge deg hvis du overdriver det.

    Bare tenk på at kroppen ved normal bruk tåler max 0,9 Liter vann i timen, hvis man drikker mer vann enn dette på kort tid vil man med stor sannsynlighet dø av det pga vann forgiftning og at hjernen begynner å svelle.

    Feks i mange tilfeller der folk har dødd ved bruk av E eller amfetamin er ikkje overdosen av stoffet som har tatt liv,men overdosen av vann siden det er så vanndrivende virkning av disse stoffene og folk overdriver vann inntaket.

    Så i bunn og grunn kan man dø av for mye vann i kroppen fordi blodet blir forgiftet av vannet, og oksygenet i blodet blir brukt opp og dermed får man hævelser i hjernen som kan føre til hjerneskade og død.

    Så alt er farlig ved overdrivelse uansett hva det måtte være og hvor sundt det er for kroppen vår.

    Ville bare ha en liten vending mot at det ikkje bare er det som er farlig i utgangspunktet som kan ødelegge eller drepe oss mennesker.

  98. TH 9. september 2009 at 11:56 - Reply

    Ja ja, synd at vanlige folk tror de trenger anabole steorider for det formålet å bli lik Brad Pit lol. Push-up’s og sit-up’s gjør mer enn nok om man ønsker en slik kropp. Og til de som ønsker å bli litt større, kun for å føle seg vel, av ren og skjær forfenglighet. Vel da holder det med riktig kosthold og hard trening. Altså man må gidde og ha tolmodighet og trene hardt om man ønsker å få resultater, det må svi i musiklene for hver gang man når 10 reps i et sett, det skal gjøre vondt, hvis ikke gjør man det feil!.

    Men jeg mistenker alle de drittungene som boler seg for å ha dårlig tid og liten vilje til å presse seg hardt. De trøkker trynet fullt av dop, går på studioet og sukker oppgitt over mangel på vilje og lyst til trening, der løfter de et par tre reps og loffer til neste maskin. Ikke lærer de seg bruk av frivekter og baseøvelser, de vet mest sannsynelig ikke hva det er eller gjør for å øke i styrke og vekst.

    Om noen derimot skal drive konkuranse internasjonalt i body building, vel da er vel det nødvendig med ekstra tilførsel av kunstige hormoner om man skal hevde seg. Ikke vet jeg.

    Men å se på bilder av blodsprekte proffe body buildere (de virkelig stor internasjonale body builderene), og inbille seg at man kommer dit uten fjusk, vel da tror jeg man blir skuffet.
    Da er nok knallhard trening i kombinasjon med boler den rette formelen, synd men sant tror jeg.

    Men en helt anminnelig «strandløve» kropp, det oppnår man effektivt med riktig mat og hard trening, disiplin er stikkordet, og det å aldri gå ut av treningsmodus er viktig, selv om man føler seg slapp, gå en tur eller noe, og før det opp som treeningsøkt. Se på turnere, balettdansere, de er deffet som få, og har enorm fysikk.

Legg igjen en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.

Mine nettkurs

BLOGGKURSET: Lær alt om blogging
bloggkurset
mockupss-facebook

FACEBOOKKURSET: Lær å bruke Facebook

Kategorier

hits