Ida Wulff VS Emilie Nereng

Det har oppstått en aldri så liten uenighet mellom to av norges mest leste bloggere, Emilie Nereng og Ida Wulff. Dette skaper noen overskrifter, og en kan undre seg over at dette er en nyhet i det hele tatt. Men sånn har medievirkeligheten blitt, og da får vi bare forholde oss til det.

Det hele starter med et innlegg fra Ida Wulff:

det var en gang et rykte…

Skrevet 23.05 2010 av Ida

Bare for å understreke:
* Dette blogginnlegget er basert på et rykte jeg har hørt. Jeg kan på ingen måte bevise at det er sant eller vise til mine anonyme kilder, men jeg syns likevel det var så fascinerende at jeg har lyst til å lufte det for dere. For tenk hvis det er sant!
* Dette innlegget har absolutt ikke noe å gjøre med misunnelse, jeg unner bloggeren all suksess, men syns alt skal gjøres på ærlig vis fra alles kanter. Jeg er for lengst ferdig med å rule rosalisten på blogg.no.

Så her har vi et rykte jeg hørte i helgen:

Nr. 1 blogger i Norge, Voe/ Emilie Nereng jukser til de grader. Faren hennes har jo så å si stått fram i media som hjernen bak hele bloggen, og ikke minst en dataekspert. Ryktet sier at faren har opprettet en server (beklager hvis jeg roter til dataspråket, jeg har ikke så god peil) som enkelt og greit sørger for at mange-mange-tusen forskjellige IP- adresser går innom bloggen til Voe hver eneste dag.

At det er litt juks ute og går sjokkerer meg ikke så veldig, men den mest sjokkerende delen av ryktet var at blogg.no/bootstrap faktisk VET om dette! Om de har innvendinger får de gjerne bruke stemmen sin.

Om det er noe sant i dette ryktet må jeg si jeg er skuffet over flere parter. Jeg tviler ikke på at Voe har utrolig mange lesere, det kan man jo se i kommentarfeltet, men jeg tror også det er begrensninger for hvor mange som faktisk gidder å lese om hår, turn og null livserfaring.

Så dataeksperter der ute, er det faktisk mulig å jukse med bloggen sin på den måten? Og hva tror resten av folket? Er det noe sannhet i ryktet jeg hørte, montro? Det skal sies at person(ene) som fortalte meg dette absolutt ikke har noe å vinne på det, verken den ene eller andre veien.

Hvorfor skrive dette innlegget Ida? Kanskje du ønsker PR siden lesertallene daler? Hva tjener du på å skrive dette innlegget? Jeg undres veldig hva intensjonen er…..den ekte. Ikke det du MÅ si fordi folk forventer det. Hvorfor kontaktet du ikke faren til Emilie, la frem ryktet og fikk hans side av saken? Da kunne du lagt hele ryktet dødt og vært en vinner blant lesere, men nå blir det «krig» istedenfor. Og det elsker mediene. Det er voksne mennesker det er snakk om, og faren til VOE kan sikkert svare for seg. Du oppnår usannsynlig mye lesere i disse dager, hvordan har du tenkt å holde på de? Foresette å blogge naken mens du spiser sushi? Hm…jeg undrer veldig kjenner jeg.

VOE hadde og et svar på dette innlegget til Ida Wulff:

Etter at jeg fikk den mest leste bloggen i Norge har jeg opplevd masse positivt, men også fått mye dritt. Jeg har mange ganger hatt lyst til å virkelig ta igjen mot de som trakasserer og snakker negativt, men jeg har klart å la være. I dag gjør jeg et unntak.

Ida Wulff (som er over 20 år tror jeg) – som tidligere hadde Norges mest leste blogg skrev i dag dette, her er et utdrag av innlegget. Jeg har forkortet det, og greit, hun skriver at det er et rykte hun har hørt og at hun ikke vet om det er sant, at hun ikke er sjalu. Men hun er med på å spre løgn og hun gjør at folk tror at jeg jukser og er uærlig når hun skriver det på bloggen sin. Nei, alle trenger ikke å like det jeg skriver. Men er det mulig å falle så dypt?? Hvor dum går det an å bli at man tror på noe sånt? Jeg kjenner jeg blir skikkelig lei meg. Så dårlig nettvett og mangel på respekt hadde jeg aldri forventet fra en som er voksen, og som selv har masse bloggerfaring. Leserne som kom til bloggen min, kom dit uten at jeg trengte å ta bruk av noen triks. Jeg har ALDRI har bedt noen linke til meg, ALDRI har brukt Bloggshout, ALDRI har brukt Nettavisen til å lenke til meg (tok du den Ida Wulff?), ALDRI hadde vært i media før jeg lå på førsteplass osv. Jeg skal ikke si noe om innholdet på bloggen til Ida Wulff, det kan andre gjøre, men ærlig talt, hva annet enn misunnelse gjør at en som har så mange lesere gidder å spre et slikt rykte?

Ryktet oppstod ved at Eirik (broren min) som en spøk la ut dette på Facebookprofilen sin, da jeg hadde spammet han med 1000 «likes» og så skrev «trodde du var poppis med over 100 notifications nå?;);)»:

VOE forsvarer seg og kanskje hun ikke skulle kommentert det? Det er kanskje lett å være etterpåklok, men samtidig får en mye pepper som topp-blogger og derav er det ikke riktig at hun aldri skal svare for seg.

VOE blogger på blogg.no sin plattform og har rundt 70 000 daglige lesere. Utifra Blogglisten så har Ida dalt betraktelig i det siste, og ligger på rundt 15 000 i snitt. Hun har et kommersiellt samarbeid med Nettavisen, og derfor mailet jeg Redaktør for Nettavisen Gunnar Stavrum, for å høre om hvilke forpliktelser/samarbeid/ansvar de har ovenfor Ida:

1.      Hvordan stiller Nettavisen seg til de påstandene som Ida Wulff fremsetter mot Emilie Nereng (VOE)? At det jukses med lesertall
Nettavisen har et kommersielt samarbeid med flere utvalgte bloggere, men det er den enkelte blogger som redigerer sin blogg. Nettavisen redigerer ikke innholdet på bloggene vi h ar samarbeid med, og har ingen oppfatning av eventuelle konflikter mellom bloggere vi har samarbeid med og andre bloggere.
2.      Hvis det viser seg at dette ryktet ikke stemmer, hva vil Nettavisen gjøre med saken? Vil det få konsekvenser for Ida?
Dette er en sak mellom Emilie Nereng og Ida Wulff.
3.      Hvilke retningslinjer gir dere bloggerne som er underlagt deres system?
I likhet med andre bloggverter så er den generelle retningslinjen at man holder seg innenfor norsk lov.
4.      Hvordan er det kommersielle samarbeidet deres med bloggerne i deres system?
Vi har et kommersielt samarbeid om annonsører.
5.      Hvor mange har dere i «stallen»?
Med smått og stort har vi vel i underkant av 50 bloggere tilknyttet en eller annen av våre publikasjoner. I tillegg lenker vi aktivt til andre bloggere når vi ser det journalistisk interessant og vi har lenker til alle landets store bloggere på Blogglisten.no.
6.      Hva er kriteriene for å kunne blogge «for» dere?
At bloggeren skriver bra om temaer som er interessante for våre lesere – gjerne på områder hvor de kan utfylle vår egen redaksjonelle dekning.
7.      Hvilket ansvar har dere i forhold til innholdet?
Det som følger av norsk lov. Vi styrer våre egne sider og det som står der, men har ikke noe redaksjonelt ansvar for innholdet på bloggen til den enkelte blogger. Dette er for øvrig helt på linje med bransjens store aktører – eksempelvis forholdet mellom Google og Blogger, som også har et kommersielt samarbeid.
8.      Hva gjør dere hvis VOE evnt skulle gå til sak mot Ida Wulff?
Som sagt før; det er et forhold mellom de to bloggerne. I etablerte medier er det sjeldent at en avis saksøker en annen avis. Der er normalen at man bruker egne spalter til å fremheve sitt syn uten å gå via rettsapparatet.
Jeg ble ikke helt fornøyd med svarene og forsatte mailingen:
-Er det umulig å få innsyn i et eksempel på en kontrakt? Jeg vil gjerne se hvor knyttet de er til dere….
» Vi kan ikke levere ut kontrakter i et forretningsmessig samarbeid. Særlig relevant for denne striden kan jeg heller ikke se at det har.»
– Det er relevant i forhold til deres samarbeid og ansvar ovenfor det som Ida publiserer. Hun jobber i redaksjonen hos dere, og har blogget/jobbet derfra flere ganger…?
» Det er mange folk innom våre lokaler – gjester, kunder, partnere. Noen av dem skriver en blogg, andre skriver en epost. Noen har med bærbar, andre får låne en maskin til sine private gjøremål. Men det gir oss ikke noe ansvar for hva de skriver – like lite som Telenor har noe ansvar for hva som sies i en telefonsamtale.
Jeg er forsatt ikke helt fornøyd, men kommer tydeligvis ikke lenger. Men en krig er i gang, og det er nok ikke det siste vi hører om disse rosa-bloggerne og deres interne kamp om mest lesere. Hvorfor det er så viktig kan vi jo lure på, men det er tydelig det!
Hva mener du må gjøres i saken? VG skriver om saken nå




Legg gjerne igjen en kommentar:

kommentar(er)

By | 2010-05-25T12:13:00+00:00 25. mai, 2010|Categories: MIN BLOGG, YTRINGER|Tags: , , , , , |81 Comments

81 Kommentarer

  1. Arild 25. mai 2010 at 12:17 - Reply

    Denne saken er faktisk mindre interessant enn hun som ikke fikk jobb pga hun så på paradise hotel. Fint at noen har noe å gjøre da…

  2. Stine 25. mai 2010 at 12:22 - Reply

    Dette er bare gjesp. Du får jo også endel klikk ved å ta opp denne saken.. 😛

  3. Ingri 25. mai 2010 at 12:22 - Reply

    Har fått med meg denne krigen selv, og må si jeg syns Ida Wulff opptrer ganske smålig i saken. Tror det er litt misunnelse ute og går.

    For å oppklare denne saken tror jeg Blogg.no må komme med et utspill. Det har lenge vært spekulasjoner om Blogg.no selv jukser med topplisten, og jeg tror ikke saken blir lagt død før de kan vise at det ikke jukses (om det er tilfelle). Tror ikke det kommer til å skje, for jeg har en viss mistanke om at Rafiq, som er ansvarlig for Blogg.no, har en finger med i spillet. Og om DET er tilfelle, er det i alle fall ikke Voe sin feil.

    Vi får bare følge med 😉

  4. Webern 25. mai 2010 at 12:25 - Reply

    Jeg skjønner ikke hvorfor saken fenger? Jeg mener, hvis det er noe man burde undersøke så er det jo om det er hold i det Ida påstår eller ikke, ikke hvem som evt. er ansvarlig ved et søksmål.

    Det hele virker som et stort PR-jippo, og ærlig talt så skjønner jeg ikke hvorfor jeg gidder å kommentere, men det er noe som irriterer ved hele saken. To fjortisser som snakker dritt til hverandre, hvorfor fortjener det forsideplass noe som helst sted?

    Du hjelper jo ikke akkurat med å dysse ned saken,innslag i radio, mailer hit og dit, kanskje du også sliter med få lesere om dagen og trenger en liten piff?

  5. Hilde Andreassen 25. mai 2010 at 12:33 - Reply

    Denne «krangelen» er nøyaktig like interessant som alle disse rosa bloggene. Jeg synes det er verre at foreldrene til Emilie Nereng lar datteren leve på utseendet helt fra 13-årsalderen enn om de trikser med besøkstallene.

  6. Blondhild 25. mai 2010 at 12:35 - Reply

    Jeg bryr meg nå egentlig ikke så mye om hva de gjør…Voe og Wulff. Men når det likevel kom så mye ut av denne saken, måtte jeg nå kikke litt på det likevel. En ting er i allefall sikkert. Man har ingen bevis på noenting egentlig. Så ingen kan med hånden på hjertet si at Faren eller Broren til Voe fikset serveren på et slikt vis at mange tusen IP adresser skulle gå innom bloggen til Voe slik at hun kunne komme høyt på listen på Blogg.no Jeg vet ikke jeg…..Jeg lurer nå litt på Blogg.no jeg da. Jeg har en følelse av at de velger hvem som skal ligge øvert på lista, ikke Faren eller Broren til Voe. Og dette gjør de for sin egen del. ikke Voes.

    Jeg har ikke lest bloggen til Voe så veldig mye. Men jeg har lest litt, og jeg undres over om det egentlig er en 14 åring skom skriver?

    Så til det som er kjernen….hvorfor i all verden kunne ikke Ida Wulff gå direkte til Faren med ryktet hun hadde hørt? Tja, jeg synes ikke det var nødvendig da, og sjalusi er det nok på at Voe har så mange lesere. Men man må huske på at Ida Wulff kun er 20 år, ikke mine øyne ikke helt voksen og gjennomtenkt enda. Fremdeles handles det mye på impuls, og ikke alt er like gjennomtenkt. Jeg skjønner ikke helt motivet til Ida..

  7. Richard 25. mai 2010 at 13:12 - Reply

    Herregud! Nå er du på bærtur Trine Grung. Når jeg leser spørsmålene dine til Stavrum, så må jeg smile.

    Er du virkelig så dum? Hvorfor i h.. skal du se en kontrakt mellom de partene?

  8. Stine 25. mai 2010 at 13:16 - Reply

    Er du moren deres?
    Alle som er litt oppegående vet at blogg.no styres sånn de ønsker, samme hvem de tråkker på.

  9. T 25. mai 2010 at 13:18 - Reply

    Jeg har fulgt med på bloggene til både Ida og Voe i lang tid – til tross for at jeg er over 30!!! Jeg synes det er morsomt å se hva de skriver, selv om ikke hvert eneste innlegg fenger meg eller er noe jeg ( i min alder) kan relatere med til.

    Jeg må si jeg fikk litt sjokk over at Ida la ut dette innlegget. Hun har jo flere ganger gått til angrep på blogg.no og på bloggere som ligger der.Hvis man leser disse tre innleggene som Ida har skrevet, ser man jo at det oser av misunnelse og irritasjon over blogg.no OG andre toppbloggere. På 3. linken jeg har lagt ut her, snakker hun jo dritt om andre. Men det er kanskje ikke så lurt å aste stein i glasshus og hva med å feie for sin egen dør?? 😉

    http://www.bloglovin.com/m/13222/92043179/b/13222/aHR0cCUzQSUyRiUyRnd3dy5pZGF3dWxmZi5jb20lMkYlM0ZwJTNEMjczMg==

    http://www.bloglovin.com/m/13222/88785631/b/13222/aHR0cCUzQSUyRiUyRnd3dy5pZGF3dWxmZi5jb20lMkYlM0ZwJTNEMjYwNQ==

    http://bennalou.blogg.no/1271612419_ida_wulff_om_bloggnor.html

    Jeg synes Voe forsvarte seg bra, jeg. Og hun la ut forklaring på hvordan ryktet hadde oppstått. Og det ER sant som Voe skriver, at selv om Ida ikke selv har satt ut ryktet så er hun med på å spre det. BIG TIME! Lavmål av Ida. Og flere lav-målsinnlegg skulle visstnok komme.
    Venter i spenning :-p

  10. Sandra Love 25. mai 2010 at 14:02 - Reply

    Det var en gang to prinsesser som kranglet om hvor mye de hadde.
    «Jeg har så mye klær at det kun tar 5 min å rote til HELE leiligheten min» sa den ene.
    «Phø, det er da ingenting, jeg har Ipad, og den selges ikke i Norge enda. Ikke det at den kan brukes til noe, men jeg har den, det har ikke DU!», hveste den andre prinsessen.
    «Jeg har iallefall mange flere venner enn deg», hylte prinsessen som har så mange klær at hun må spise sushi naken.

    Slik holdt prinsessene på, de dro hverandre slik i flettene at alt det blekede håret holdt på å falle av. Det var et sørgelig syn.

  11. Terese 25. mai 2010 at 14:09 - Reply

    Veldig bra innlegg, Trine!

  12. Hedda 25. mai 2010 at 15:07 - Reply

    Ida driter seg ut!

  13. T 25. mai 2010 at 15:16 - Reply

    ble kommentaren min for drøy mot Ida? 😉

  14. Mariann 25. mai 2010 at 16:13 - Reply

    Ok? Dette er en ikke -sak, men siden det tydeligvis fenger, måtte jeg innom og se hva dette dreide seg om. Kan jo ikke gå glipp av noe sladder 😛

    Jeg må si meg enig i et par over her, som lurer på hvorfor du orker å bruke tid på dette, Trine? Det er to «fjortiser» som krangler, og ingen av dem har noe særlig å komme med. Om du var ute etter å fokusere på juks med topplister, som er et mer reelt problem enn at to toppbloggere beskylder hverandre for det ene og det andre (oh, the drama) – så kunne du brukt denne «saken» som et eksempel, og skrevet et mer generelt innlegg om hvorvidt du tror det jukses her og der. Men, da ville du sikkert gått glipp av en del klikk, siden folk er mest ute etter å lese om Ida og VOE…. 😉

    Spørsmålene dine til Nettavisen har jeg veldig vanskelig for å se er relevante i sammenhengen, med unntak av om de har tenkt å foreta seg noe i sakens anledning. Og det sier han jo klart og tydelig at de ikke har.

    OG: Jeg syns kanskje ikke du er den rette til å snakke om å lage opprørt vann for å skaffe seg en smule oppmerksomhet…. 🙂

  15. Joy Caroline 25. mai 2010 at 16:46 - Reply

    Jeg blir utrolig forvirret av alt oppstyret mellom de to..

    Noen ganger føler jeg at Ida er litt arrogant.. men jeg kan jo ikke si noe sikkert, når jeg ikke kjenner noen av de..

    Så holder ikke med noen av disse…

  16. Casey 25. mai 2010 at 17:14 - Reply

    Kanskje hele denne saken er et PR-stunt fra dem begge. All denne oppmerksomheten vil jo utvilsomt gi dem begge mye trafikk fremover.

  17. Helene 25. mai 2010 at 17:15 - Reply

    Altså, jeg synes det er helt greit at Ida skrev slikt, hun understreket at det var et rykte og ville høre om det var mulig at dette kunne stemme. VOE la naturligvis ikke ut hele blogginnlegget til Ida, så det virket som Ida beskyldte henne for juks.

    Du stiller jo opp i DB som tredjepart og blander deg inn i en diskusjon mellom to blogger som ikke har noe med deg å gjøre…
    Heia Flinkepiker sin blogg sier jeg <3 bedere enn VOE, Wulff og tydeligvis deg og

  18. Bente 25. mai 2010 at 17:28 - Reply

    Jeg må si den posten her var rimelig lavmål av deg Trine.
    Hva i helvete har du med kontrakten mellom diverse bloggere og Nettavisen? Har det NOE som helst med saken å gjøre? Nop.

    Du fremstår bare som tidenes mest nysgjerrige bedreviter. Men for all det, have fun 🙂

  19. soulprincess 25. mai 2010 at 17:54 - Reply

    Hei.
    Skal jeg være helt ærlig så tror jeg ikke en døyt på noen av de….
    Jeg tør vedde på at de begge har EN skjult agenda – PENGER:)

    At disse to bloggerne setter «dagsorden» er faktisk ganske skremmende…

    En ting skal sies…det var IKKE disse bloggene som gjorde at jeg ville starte in the first place…det var heller disse som gjorde at jeg tenkte…om dette er blogging er det ikke noe for meg.

    Det som for meg er fantastisk med bloggin er at det kan være/bli akkurat det du ønsker…

    Trine du har hatt dine sterke meninger – men jeg tenker likevel – så vidt jeg husker…aldri gått til et slikt personangrep…

    Jeg synes du skal fortsette med det gode arbeidet du gjør -ha en fin dag – sp

  20. mina 25. mai 2010 at 17:56 - Reply

    sitat trine: «en kan undre seg over at dette er en nyhet i det hele tatt»

    Hvorfor skriver du det? og lager tidenes blogginnlegg om saken?? Dobbelmoralist DELUX! Og at du stilte opp i Avisa og kommenterte dette..
    FLAUT FLAUT FLAUT av ei 40åring!

  21. vargas12 25. mai 2010 at 17:57 - Reply

    Jeg mener Wulff går litt vel langt når hun kommer med sånne påstander mot VOE som hun gjør. Men hvis det viser seg at det er lett å trikse med blogglistene så har jo Wulff et poeng!
    Hvem mener du har rett i denne saken?
    Trine du har jo vært ut ei vinter natt før, har du vært borti triksen eller hørt om noe lignenede i din tid som topp blogger?

    http://vargas12.wordpress.com/2010/05/24/hvilken-side-er-du-pa-wulff-vs-voe/

  22. Eli / Tårnfrid 25. mai 2010 at 18:35 - Reply

    Hei Trine 🙂
    Først mp jeg bare si at det er godt å se deg blogge igjen.

    Men…sliter hu derre Wulf med dalende seertall siden hun nå sladrer som bare f?
    Først var det rykte ang. pappaen til hun fjortissbloggeren og nå er det en fra Paradise Hotel hun utleverer.

    Hun går jo Se& Hør i næringen 😀

  23. kari 25. mai 2010 at 18:36 - Reply

    Kjempe innlegg, Bra bra bra 🙂

  24. Anne 25. mai 2010 at 18:37 - Reply

    Godt jeg har barn som tar utdannelse tenker jeg når jeg ser en voksen person på nesten 40 år som skriver slik. Og som ikke ser sine begrensninger.

    Trist å se.

    Anne

  25. Linn 25. mai 2010 at 18:46 - Reply

    For meg har Voe alltid fremstått som veldig jordnær, i motsetning til «party-Ida». Voe måtte ikke ha svart for seg, men det er 100% hennes valg å gjøre det når hun blir anklaget for noe slikt, og jeg ville gjort det samme selv. Etter min mening er det veldig tydelig at hun faktisk har de leserne som står i parantes hos blogg.no. Selv ble jeg raskt interessert i bloggen hennes da jeg fant den (og jeg er 21!), og enda mer imponert har jeg blitt i ettertid. Blir derfor litt trist på hennes vegne når jeg hører slike ting, for det er så innlysende at dette ryktet er oppspinn. Skjønner ikke hvorfor Ida stiller spørsmål ved dette engang. Det blir bare for dumt.

    I tillegg synes jeg det blir utrolig barnslig å komme med kommentarer som at Voe har null livserfaring når hun bare er 14 år. Voe er som alle andre 14-åringer, og bra er det. «Jeg er mye eldre og bedre enn deg»-holdningen burde hun lagt igjen på barneskolen. Det er hun som mangler erfaring…

  26. ANNMA 25. mai 2010 at 18:59 - Reply

    Kanskje ikke noe å kaste bort tid og energi på dette som får være mellom de involverte og ikke deg og andre som ser sitt snitt til å øke leserantall???
    Det er så mange andre saker som er viktigere enn dette!

  27. Nika 25. mai 2010 at 19:12 - Reply

    Vet ikke hva som må gjøres i denne saken, men det er utrolig rart at hele greien har blitt så stor. Men det er helt greit for meg, for da får jeg litt underholdning i hverdagen;)

  28. Sandra Love 25. mai 2010 at 20:36 - Reply

    Det Ida Wullf skriver høres veldig søkt ut, for da må veldig mange komme på Voe sin side ufrivillig. Feks om jeg la ut en link på min blogg hvor jeg skrev: Trykk her for å komme til vg.no, men så kom de til Voe`s blogg istedet. Jeg tror at 70.000 mennesker ville ropt ut om dette FØR Wullf gjorde det….

  29. Anonym 25. mai 2010 at 20:47 - Reply

    Stavrum svarer:

    «Det er mange folk innom våre lokaler – gjester, kunder, partnere. Noen av dem skriver en blogg, andre skriver en epost. Noen har med bærbar, andre får låne en maskin til sine private gjøremål. Men det gir oss ikke noe ansvar for hva de skriver – like lite som Telenor har noe ansvar for hva som sies i en telefonsamtale.»

    Det er nok riktig Stavrum, men ligger bloggen til Ida Wulff på Nettavisens servere (noe den ser ut til å gjøre, noe du unnlater å nevne) så er etter mitt (og de fleste andres) syn ansvarsfordelingen annerledes.

    ping nettavisen.no – 77.75.209.100
    ping idawulff.com – 77.75.209.103

    • trinegrung 25. mai 2010 at 20:50 - Reply

      FLOTT!! Takk for infoen, for jeg vet hun jobber der! Ida er bloggredaktør der og har skrevet masse om det på bloggen sin. Takk for VELDIG nyttig info!!!

  30. Anonym 25. mai 2010 at 20:58 - Reply

    Ja, det var det jeg mente å huske å ha lest på bloggen hennes også, selv om jeg ikke kan finne det nå. Bloggen hennes inneholder kode som instruerer google om å ikke indeksere den, så det er ikke så lett å finne sånn på rappen.

    Her er det uansett en eller annen fyr som sier han jobber med henne i Nettavisen

    http://tbb.blogg.no/1258036631_ida_wulff_en_kollega_.html

  31. Eli / Tårnfrid 25. mai 2010 at 21:06 - Reply

    Nå har jeg nettopp vært innom disse bloggene for første gang.
    Det er jo to søte jenter med eksponeringsbehov som gladelig viser seg frem.
    Men jeg fant absolutt ingenting som kan være i nærheten av å interessere. Men klart gutter og menn finner sånt interessant.
    meningsløts vås, men så er det jo snakk om jenter da. Den ene er en småjente.
    Huffameg….hvor er foreldrene til denne 14 åringen?

  32. Hilde Andreassen 25. mai 2010 at 21:37 - Reply

    Godt å se at det er flere som stiller spørsmålstegn ved foreldrene til Voe/Emilie. Og jeg skal fortelle deg hvor foreldrene er: Det er de som styrer skuta.

    Pappaen står til og med bak mange av bildene som jeg mener er langt over streken for hvordan man presenterer en 13-/14-åring. Hvis min mann hadde tatt bilder av vår datter lettkledd i strandkanten, og sminket for å se ut som en tjueåring, så hadde det blitt månelyst!

  33. Vilde 25. mai 2010 at 21:53 - Reply

    dette er uten tvil en stor tabbe av ida ! har heller aldri likt voe noe særlig godt, men hun må jo ha en del lesere ut i fra så mange kommentarer som hun får. ida er nok bare misunnelig !

  34. Pedro 25. mai 2010 at 21:58 - Reply

    Jaja, de får drive på.Men det går an å jukse på Blogglisten, gikk an før ihvertfall: http://www.webforumet.no/blogg/intrigemakeri-i-bloggerhimmelen/

  35. Anonym 25. mai 2010 at 22:15 - Reply

    Det går an å jukse på de fleste lister (noe Christer Falck har gjort ganske klart, når han dro VG-liste-stuntet i sin tid).

    Men det gjør vel ikke alle som befinner seg på en liste til fritt vilt for anklager om juks?

  36. Helene 25. mai 2010 at 23:08 - Reply

    Er glad jeg holder meg unna blogg- og kjendislivet 🙂

  37. Dette har jo skapt til at begge bloggene har økt betraktelig når det kommer til lesere. Voe har vell hatt ca 15000 flere lesere de siste dagene, og wulff har sikkert endel fler hun også….

    Det er bare så sykt, det er blogger det her, men for noen er det så ufattelig viktig.

    Det var engang blogger ikke betydde en dritt, og det ikke ble skrevet nyhetsoppslag fra de 2 største avisene i Norge, som heller velger å skrive om 2 jenter som setter opp kamera og tar bilder av segselv hver dag enn andre ting som faktisk er viktig. som krig og sult, eller folk som dør…

    Omg det er så blåst opp dette her, kjenner jeg blir irritert, (og jeg har jo faen meg ikke en dritt med saken å gjøre, vet ikke hvem noen av disse folkene er i det hele tatt)

  38. Stine K. 26. mai 2010 at 09:43 - Reply

    Hih.
    Snedig… skreiv om nettopp denne saken sjøl i går: http://vinterheim.net/2010/05/25/krig/
    🙂 Er dog ikke bekymret, da jeg har omtrent så mange lesere som jeg har fingre på høyrehånda mi.

  39. Kathrine 26. mai 2010 at 09:53 - Reply

    Vet ikke hva jeg skal si Trine…. Du synker ganske lavt du også vil jeg si,» Du oppnår usannsynlig mye lesere i disse dager, hvordan har du tenkt å holde på de? Foresette å blogge naken mens du spiser sushi? «. Dette skriver du om Ida, ikke så veldig voksent. Og du sier Ida gjør dette ut av misunnelse, da lurer jeg på hvorfor du gjør dette? En ting hadde vært om du hadde skrevet generelt om mediastyr rundt toppbloggere, men du tar side i saken og mister mye troverdighet. Men det er vel det som er misunnelse Trine, og du oppnår jo mye PR når du velger å uttale deg på denne måten, og da har vel du nådd målet ditt?
    Og for å forsvare Ida så har vi heldigvis ytringsfrihet her i Norge, og hun påstår ikke at dette om Voe stemmer, men at det kun er et rykte.
    Så det er takket være deg Trine denne saken har blitt så oppblåst i media, hvem var det som kontaktet VG og Dagbladet i denne saken? Det var vel ikke deg?

  40. trinegrung 26. mai 2010 at 09:59 - Reply

    Hm…jeg oppnår PR? Den var interessant. Det er ikke noen av sakene som har link inn til meg og jeg har lite å vinne på å skrive om denne saken. Jeg syntes det er sjofelt å angripe en 14-åring på denne måten, spesielt en jente som blogger med stor iver og er flink. Når det ikke jukses, og det vet jeg, så er ikke jeg skurken her. Angrip noen andre!

  41. hanna 26. mai 2010 at 10:09 - Reply

    Måten du tar en side på og henger ut en av ungdommene på den måten er rett og slett dårlig gjort, og ikke minst urettferdig. Hvordan tror du barna DINE ville ha følt seg dersom en fullvoksen kvinne prøvde å henge dem ut på den måte du her gjør med Ida? Greit å holde en side, men du bør likevel verne ungdommen. Det du driver med er faktisk mobbing, og selv om Ida kanskje ikke bryr seg, mister du ganske mye respekt når du absolutt skal mene så mye om denne saken.

  42. trinegrung 26. mai 2010 at 10:11 - Reply

    Næmen jeg henger ut? Det er vel strengt tatt Ida som gjør det….ikke jeg!

  43. Over 14... 26. mai 2010 at 10:20 - Reply

    Tomme tønner! For en vanvittig tåpelig debatt om noen vanvittig tåpelige «blogger» (undertøysvask i offentlighet for penger med pappa som manager passer vel bedre?). Og tenke seg til at du Trine som må være over 14 (?) lar deg engasjere i sånne vanvittig uvesentlige pubertale ting???

  44. Gaute 26. mai 2010 at 10:43 - Reply

    Trodde ikke jeg skulle kommentere slike ikke-nyheter… men here goes:

    Ida Wulff er 21 år gammel. Det betyr at hun ikke er «en ungdom», men myndig, voksen dame med fast jobb og ansvar for sine handlinger.

    Når hun så uten noe annet enn rykter å basere seg på, uten å sette seg inn i om det hele tatt er mulig, anklager en 14 år gammel jente for å ha jukset til seg hitrate (skal ikke gå inn i det tekniske her), så er det rett og slett ganske forkastelig og pubertalt.

    Ida Wulff er «yesterdays news» og hun prøver nå desperat å overleve som dronningen av rosablogging.

  45. trinegrung 26. mai 2010 at 10:46 - Reply

    REKK OPP HÅNDEN DE SOM ER ENIGE MED GAUTE?? JEG!!!!

  46. Maiken 26. mai 2010 at 11:05 - Reply

    Lett å se at Ida provoserer enkelt og greit for å få lesere, det fungerer jo! Gautes siste setning i kommentarfeltet forklarer hele greia. Det er jo bare å se dagens innlegg hvor hun henger ut Carl fra paradiset, fra en facebookmelding sendt i mars. Mars? Desperat forsøk fra fortiden spør du meg.

  47. mamma 26. mai 2010 at 11:07 - Reply

    Kjære Trine, du henger faktisk ut Ida. Som mamma får jeg vondt i hjertet mitt av å se på måten du behandler jentene som om du skulle ha vært 14 selv.

    Gaute kommer også med feilaktig informasjon, Ida Wulff er 19 år. Ikke at det er så relevant, men det viser bare at han er enda en «mener», som ikke akkurat har satt seg så veldig inn i jentas liv – kanskje kun basert på andres meninger. Trist.

  48. TineM 26. mai 2010 at 11:35 - Reply

    Og hva gjør du selv om jeg tør spørre Trine Grung?
    Du som voksen kvinne holder deg tydeligvis heller ikke for god til å forsøke melke kua for hva den er verdt.
    Sladder på småumnger er ikke særlig lekkert det heller.

  49. Synsern 26. mai 2010 at 11:47 - Reply

    Trine, DU burde da i alle fall holde deg alt for god til å blande deg inn i denne «debatten». Hva har du med dette å gjøre? Er det lite å skrive om for tiden, så du må hente inn temaer og lesere fra andres krangler?
    Dette her var svært lavpannet fra din side.
    Du har de siste dagene skrevet nedlatende om Ida W både på FB og Twitter, har jeg sett. Hva har du å tjene på å mene noe som helst om dette? Stikker på radio og uttaler deg og greier, som om du er «Blogg-viter»?
    (Deler er slettet)
    Om denne debatten vil jeg si at den både er feil fremstilt, opphauset av media, unøndvendig og totalt meningsløs.

    Ida W skrev veldig tydelig at hun la fram dette som et rykte hun hadde hørt, og ønsket tilbakemelding fra leserne på om dette var noe som kunne være tilfelle. Det var aldri hennes intensjon (så vidt jeg har oppfattet det ut fra hva jeg har lest) å henge ut Voe, men å få en debatt eller klarhet i om det er store feil og juks og fanteri i toppen av blogglistene i dette landet.
    Alt er mulig.

    Voe (eller den som blogger for henne) valgte å klippe bort introduksjonen til «påstandene» fra Ida W, dermed ble klippet oppfattet som uttalte sannheter fra sistnevnte.

    Du Trinemor, ville tjent på å holde deg for god til å vikle deg inn i denne type ungdomsdebatter.

  50. Gaute 26. mai 2010 at 12:01 - Reply

    Beklager at jeg bommet på Ida sin alder, men selv om hun er 19, så betyr det fortsatt at hun er myndig og per definisjon «voksen» og etter egne uttalelser lever hun av å blogge.

    Dette er altså ikke en hobby for henne, men et yrke. Når yrket ditt er å skrive, bør du ikke da sette deg litt inn i emnet du skriver om? Spesielt når emnet er å beskylde en 14 åring for omfattende juks…

    Å jukse til seg 70.000 unike treff er ikke noe man gjør fra jenterommet, men en omfattende affære. Om hun jukset på dette, så betyr det også svindel ovenfor annonsører, så det er egentlig en ganske grov beskyldning Ida kommer med, totalt uten dekning utenom et rykte.

    Det hintes også om at Blogg.no kanskje er de som står bak jukset, isåfall beskylder Ida altså en bedrift i økonomisk svindel, det er også ganske alvorlig.

    …selv om Ida sikkert har en mamma…

  51. Synsern 26. mai 2010 at 12:16 - Reply

    Og dessforuten:
    De 10 første linjene i innlegget ditt, sakset fra Idas blogg, forklarer jo helt fullstendig at dette ikke er noe for en førtiåring å ta på vei for. Leste du ikke de ti første linjene, nei?

  52. Madeleine 26. mai 2010 at 12:40 - Reply

    Herregud! Hvor gammel er du, Trine Grung? For jeg syns virkelig dette er lavmål fra DEG, når du faktisk henger ut Ida Wulff om dette. Når er det folk skal skjønne at det innlegget fra Ida Wulff baseres på et RYKTE hun hørte? Er vel ikke Ida Wulff sin skyld at hun hørte dette ryktet? Hva med å heller kritisere den som satte ut dette ryktet da, og ikke den som hørte det? Og det er ogsås ant som Ida Wulff sier, «er man med på leken, får man tåle steken». Etter min mening syns jeg VOE er ALT for ung for å ligge så langt oppe på topplista, i og med at hun er i den alderen som antageligvis tar seg fortere nær av ting, enn en som er eldre. Hun er 14 år, og går fortsatt på ungdomsskolen. Og du som skriver at VOE er mer jordnær, mens Ida Wulff er en partyjente; hvordan tror du VOE kommer til å være når hun runder 18? Sitte å flette hår når klokka er 10 på en lørdagskveld? Neppe.
    Og hvis Ida Wulff hadde tatt opp dette med faren, tror du ikke VOE da hadde vært første mann ut til å henge ut Ida på sin blogg om dette?
    Jeg syns det er lavmål fra ALLE dere som kritiserer Ida må den måten som dere gjør. Hun skrev jo klart ifra at dette var et RYKTE hun hadde hørt, og ike fakta. Hun la ut et SPØRSMÅL om det faktisk var mulig å jukse på denne måten. Voks opp, alle sammen! Hvertfall du, Trine Grung, som kritiserer Ida for å henge ut VOE, mens det du egentlig gjør er å henge ut Ida selv. «Du oppnår usannsynlig mye lesere i disse dager, hvordan har du tenkt å holde på de? Foresette å blogge naken mens du spiser sushi? Hm…jeg undrer veldig kjenner jeg.» Hallo?!?!
    http://www.lpg.blogg.no har han også lagt ut noe han kommenterte om at han var enig med Ida Wulff, og svaret han fikk fra deg;
    «ENig med Wulff!? WTF! Dette er sjalu og bullshit fra den ene enden til den andre. Å skrive et innlegg basert på et rykte er i seg selv ufattelig lite voksent gjort. Looser tenker jeg!» Og dette er ordene til en over 30…

  53. ragna 26. mai 2010 at 12:56 - Reply

    jeg synes du er dritkul som uttaler deg, mener og synser jeg, trine! 😉

  54. Kathrine 26. mai 2010 at 13:56 - Reply

    Ikke PR? Kommenterte ikke du denne saken i dagbladets nettutgave igår? Og du kommer vel helt sikkert til å still opp på tv debatten ikveld også tenker jeg… Og du sier det er sjofelt å angripe en 14 åring (noe Ida Wulff ikke gjør), men du angriper faktisk en 19 åring. Også lurer jeg på hvordan du kan si at du vet at det ikke jukses? På nett er alt mulig bare man vet hvordan dette skal gjøres.

  55. susanna 26. mai 2010 at 15:32 - Reply

    Kunne ikke sagt det bedre selv Trine. Forstår ikkje kvifor Ida tar opp ein så patetisk sak, det er jo ingen som bryr seg om eit rykte dersom det ikkje blir fyrt oppom det slik ho gjer. Det er rett og slett tragisk. Kjenner eg prøver å sei til meg sjølv at eg ikkje burde bry meg og berre oversjå heile saken, men eg blir litt provosert kjenne eg. Syns Ida burde skamme seg.

  56. Hans 26. mai 2010 at 16:33 - Reply

    Er du ikke for gammel til å blogge og slikt fjortisgreier? Det eneste du gjør det for et jo at du er oppmerksomhetssyk. Du irriterer deg over at andre får mer pr enn du.

  57. beijaflor 26. mai 2010 at 16:46 - Reply

    «VOE forsvarer seg og kanskje hun ikke skulle kommentert det?» – hvorfor skulle hun ikke svart for seg? Hadde hun ikke svart hadde hun blitt kritisert for å ikke svare ,- og alle hadde antatt at ryktene var sanne.

  58. Grindhaug 26. mai 2010 at 18:09 - Reply

    I LOVE YOU TRINE!<3

  59. Hanne Eide 26. mai 2010 at 19:24 - Reply

    Ida Wulff skrev at hun hadde HØRT et rykte. På tv sa du at hun hadde spredd et rykte.

    Da kan du tenke; Det er kanskje dårlig gjort av en 19 åring p henge ut en på 14. Men er det så mye bedre at du henger ut en 19-åring?

    Jeg synes ikke dette innlegget ble saklig kritikk og gode argumenter. Du tar parti, noe jeg synes bi feil når det er kun Ida og Voe som vet alt i denne saken.

  60. Hanna 26. mai 2010 at 20:25 - Reply

    FY skam deg! herregud, jeg kjenner jeg rett og slett blir oppgitt over deg! tenk at du snakker om at Ida henger ut Voe, men hva gjør du selv nå? Og du er over 30? Og det at du i det hele tatt henger deg opp i denne saken sier vel sitt? I mine øyne blir du sett på som like «fjortis» når du skal kommentere og henge ut den ene i en sak mellom 2. Jaja.

    Er uansett på Ida sin side 🙂

  61. Linn 26. mai 2010 at 22:19 - Reply

    Jeg var en hårsbredd fra å ringe Gunnar selv nå jeg leste artikkelen til Ida. Synes det er bra du tar opp saker om i beste fall er i moralsk grenseland. Jeg tviler ikke et sekund på at Idas såkalte «sikre kilder» er noen journalister i Nettavisen.
    Så du oppfølgingsartikkelen fra Nettavisen hvor de forklarer hvorfor de ikke er part i saken?
    Sitat:
    «Man kan selvfølgelig si at Mediehuset Nettavisen derfor vil være en slags part i den pågående bloggkrangelen, og mene at vi kanskje har et ønske om å framstille saken fra en side. Det har vi ikke, verken som mediehus eller meg personlig. Akkurat det har en veldig enkel bakgrunn. Emilie Nereng er niesen til min bestekamerat fra videregående skole, og hennes far – som er storebroren til min bestekamerat – har jeg snakket med mange ganger. Både før, under og etter at Voe ble en suksess. Alle fire, inklusive Voe, har også et annet bånd som alle fotballinteresserte vil vite er sterkere enn mye annet. Vi holder med verdens beste fotball-lag, i hvert fall skulle vi ønske at det var det bare de hadde fått nye eiere, en ny stadion og muligens en spiss til.»

    Herregud jeg blir flau…fordi journalisten er tidligere venn med onkelen til VOE og at de heier på samme fotballag..Jeg blir flau over elendig journalistikk. Artikkelen kan leses i sin helhet her:http://mobil.nettavisen.no/?name=nettavisen&s=forside&art_id=2910885&i=7663&showonly=1

    Du kan jo høre om Gunnar selv synes dette var en god begrunnelse til hvorfor de ikke anser seg som part i saken.
    Linn

  62. Psykofantasi 27. mai 2010 at 08:23 - Reply

    Jeg synes det var litt unødvendig av Ida å poste det innlegget. Det kommer fram at det ikke er noe hun påstår, men rykter hun har hørt og ønsker å få oppklart, allikevel er vel det noe de fleste ikke tenker over. Uansett grunn, så sprer hun ryktet. Hun skjønner nok selv hvilke konsekvenser det ville få, men av en eller annen grunn tror jeg ikke hun postet innlegget kun for å få flere lesere. Jeg ser ikke bort ifra at blogg.no-ledelsen ikke bare har rent mel i posen, for å si det på den måten, men angående lesertallet til VOE, så tror jeg det er ganske usannsynlig at det er jukset med (i hvert fall fra familiens side og det de vet om).

    Jeg er 22 år og klikker stadig inn på VOEs blogg. Det skal sies at jeg ikke finner mesteparten av det så veldig interessant, men det blir en vane og gøy å følge med på siden hun er Norges mest leste(?) blogger. Det er nok mange som klikker inn, uten å være i «målgruppen» – fullt mulig å ha så høye lesertall uten juks, er det jeg tror.

    Det er forresten litt interessant det du tar opp om Nettavisen og ansvar. Jeg trodde nemlig de hadde et eller annet form for ansvar i forhold til de bloggerne de har et kommersiellt samarbeid med. Trodde igrunnen bloggerne måtte forholde seg til noen regler, i tillegg til å følge norsk lov. Yttringsfriet har man, men jeg trodde ikke Nettavisen var villig til å bli assosiert med alt mulig rart, som jo bloggerne står fritt til å skrive uten egne regler. (Jeg har ikke sett noe eksempel på slike ting, men kom til å tenke på det da de ikke har noen flere forholdsregler enn andre.)

    Dette ble langt. Uansett hvor tåpelige «bloggkriger» kan være, så innrømmer jeg at jeg finner det underholdende 🙂

  63. Psykofantasi 27. mai 2010 at 08:27 - Reply

    (Jeg mente selvfølgelig «ytringsfrihet» og «kommersielt»)

  64. zena zuza 27. mai 2010 at 10:44 - Reply

    Ser ikke noe problem med at Ida poster dette innlegget, som hun selv skriver, det er basert på rykter, men dette er rykter flere av oss bloggere har hørt før…

    Blogg.no har blitt beskyldt ved flere anledninger at de foregår juksing av lesertallene på topplisten. Det er selvfølgelig mulig at dette ikke stemmer, men syns det er tøft av Ida å sette fokus på dette for det trengs!

    Det er faktisk ikke noe verre enn at motparten kommer med bevis for at det ikke er tilfellet!!

    (men skal innrømme at Idas egne synspunkter på hvorfor Voe antakelig ikke har så mange lesere er litt far fetched. At Voe ligger på topplisten er faktisk ikke så unaturlig siden ca. 80% av bloggerene er fjortisser eller oppfører seg dertil….)

  65. Anja. 27. mai 2010 at 13:37 - Reply

    Enig med Madeleine lenger opp her! Ida Wulff hadde hørt et RYKTE, hun henger ikke ut Voe av den grunn. Ida Wulff forklarer klart og tydelig at hun ikke sitter på harde fakta og at det er bare noe hun har hørt.

    Synes det er bra noen kommer med informasjon og rykter om hvordan blogg.no- og ledelsen fungerer. Har hørt så mye useriøst om blogg.no og hvordan de jukser med lesertall og det ene og det andre. Hva med å rette søkelyset på de?! Blogg.no virker som veldig useriøs business! Et rykte trenger nødvendigvis ikke å være bullshit, bare fordi det er et rykte..

  66. Janne 27. mai 2010 at 23:10 - Reply

    Er du fjorttiss selv Trine???? PR Kåt det er det du er.Kvalmende å se deg på Tabloid i går der du satt å himla med øyan.

  67. Karianne 28. mai 2010 at 04:08 - Reply

    Herregud. Glad min mor ikke sitter å synser om 14 og 19-åringer på nettet hvertfall. Større lavmål og barnsligheter er det en stund siden jeg har sett. Blir du ikke litt flau når du leser det folk syns om dette? Dette er ikke din sak og kjempe, så let it go?

  68. henriette 28. mai 2010 at 07:44 - Reply

    du er bare utrolig teit, vet du det? du driver å refser alt og alle.. skal folk gå rundt å slenge masse dritt om deg da? skjerp deg, du er en voksen dame som sitter å slenger drit om de som er yngre enn deg. flaut

  69. Maria 28. mai 2010 at 12:51 - Reply

    Phh dette er bare dumt av deg å ta opp! Hva har du med saken å gjøre liksom?

  70. meg 28. mai 2010 at 21:34 - Reply

    Jeg synes ikke du skal blande deg, det virker som det er du som er pr-kåt

    men jeg har også hørt at det er mye juks på blogg.no, synes det er bra at Ida tar det opp..

  71. Christine 29. mai 2010 at 00:49 - Reply

    Ja, det var kanskje unødvendig av Ida å skrive det innlegget uten å ha kontaktet faren til VOE først, men jeg vil jo si at VOE var ganske flink til å blåse opp saken og få Ida til å se enda verre ut. Det er veldig enkelt for ho å få mange blogglesere på sin side hvis ho bare ønsker det, så det var nok ikke vanskelig å få flertallet mot Ida. Ida forklarte jo faktisk ganske godt at dette bare var et rykte, og at ho absolutt ikke visste om dette var sant. Jeg syns folk er litt for harde mot ida i denne saken.

  72. Tragisk 29. mai 2010 at 03:05 - Reply

    Du er over 30 år Trine, og da blander du deg inn i en sak du ikke har noe med. Det er virkelig patetisk, men siden det ikke er du som er i lyset akkurat nå må du vel gjøre det du kan.
    Kanskje du burde skjerpe deg litt, eller veldig veldig mye.

  73. Sebastian Navarro 29. mai 2010 at 23:05 - Reply

    Ida Wullf? yes please

  74. lille my meg 30. mai 2010 at 01:27 - Reply

    Jeg har fulgt bloggen til Wulff sporadisk de siste årene. At hun har tapt lesere trenger man ikke være råkket scientist for å forstå. Wulff skrev med snert tidligere. I det siste har det vært mye restylane og se min kjole. MEN Wulff har lenge snakket om at blogg.no har ugler i posen. Etter at jeg oppdaget voe`s blogg for noen måneder siden kikket jeg innom der og. Jeg forstår ikke hva det er som gjør at hun har så mange lesere som hun har. For all del søt jente, men hva mer? Wulff var drånninga når hun var 16. Wulff er på mange måter enda drånninga(hadde hun enda bare gitt seg med se min kjole og se mine lepper). Jeg forstår at Wulff stiller spørsmål i forhold til voe, selvom det lyser snurthet over å ikke lenger være toppen av kransekaka lenger. Det jeg ikke forstår er Trine Grung sitt engasjement i saken. (sende mail og bruke masse tid på Ida Wulff? WTF??!»?!)

  75. Sara 31. mai 2010 at 01:19 - Reply

    Go Trine!!!!

    poenge her e vel ikkje så mye at Trine tar ein side i denne saken, det e vel mer det faktum at Ida burde holdt seg for god til å henge ut Voe. Hu kan kan understreka akkurat koss mange ganger hu vil at det kun va et rykte hu hadde hørt, hu gjør jo ikkje akkurat saken så mye bedre for stakkars lille Voe. Eg meine og det at hu kunne heller tatt kontakt med Voe eller faren, og informert de om dette «ryktet» som e ute å går. Eg e selv like gammel som Ida (kanskje et år eldre), og eg ville ikkje følt meg mobba eller hengt ut av Trine dersom det hadde vert eg som hadde vert så barnslig å publisert dette innlegget om Voe. I ein alder av nesten 20 e du veldig fullt klar over ka du gjør og ka konsekvenser det vil få. Ida va nok temmelig klar over ka slags overskrifter saken ville få. Der e nok av 20 åringer som ikkje tenke klart, men når du lese på bloggen t Ida e det ikkje så veldig vanskelig å forstå at hu e ein fullstendig oppegående person som har litt mellom øyrene..

    Sara

  76. Bliss 31. mai 2010 at 11:02 - Reply

    Helt topp at du tar opp dette på bloggen din, Trine! Du viser at det ikke er akseptabelt å henge ut andre basert på rykter! Ida Wolff burde lære av sine feil og ta kritikken til seg!
    Flott at du forsvarer Voe!

  77. mari 3. juni 2010 at 12:13 - Reply

    herregud, skal ikke du liksom være en venn av ida? tenk å være 40 år og synke så lavt at du må kritisere henne såpass mye, og på den måten. håper for all del ida mister all respekt for deg. det gjorde hvertfall jeg

  78. Ada 28. august 2010 at 08:43 - Reply

    Først har jeg et spørsmål til de som synes Trine er «for gammel» til å uttale seg om denne egentlg ubetydelige saken.
    Vil dere være så vennlige å fortelle meg aldersgrensen på å få lov å ytre sine egne meninger om saker som fenger ens interesse?
    Uansett om man er gammel eller ung; i Norge er man så heldig å få lov å ytre sine egne meninger, uavhengig av alder. Tenk på de som IKKE kan det.

    For det andre; det er mye «folkemassene» ikke vet. Vi blir servert perfekte bloggere med perfekte liv med perfekte klær som de blir betalt for å promotere og skryte opp i skyene på bloggen sin, uansett om de ser ut som noe katten kunne dratt med seg inn. Vi blir servert bloggere som skriver om hvor hærlig onepiece’n er,og om hvor kult deres nye koseteppet (!!) er.
    «Herregud, toppbloggerne med de perfekte klærne har akkurat denne kjolen, jeg kjøper den!»- svake sjeler blir lokket til å kjøpe en liten del av det tilsynelatende «perfekte liv».

    Personlig tror jeg at alt mediaoppstyr rundt bloggere rett og slett er BULLSHIT, og at Ida W ble betalt en digg sum med penger for å komme med denne barnslige anklagen,er fullt mulig. Men det ender jo ikke der, fordi om noen hadde kommet med en slik sjofæl uttalelse mot din 14 årige datter, ville ikke du tatt denne saken til retten? Anmeldt denne uthengeren for «internett-mobbing»? vi lever jo tross alt i internettperioden. At det er mye penger inne i bildet er sikkert og visst, siden flere og flere vil ha en bit av det «perfekte liv».Derfor lager flere og flere seg blogg i håp om å bli den nye store superblogger. Innerst inne, lengter vi ikke alle etter «fame and fortune»?

    Hvorfor bloggere har fått så mye oppmerksomhet i media er vanskelig å svare på. Er det fordi folket i gata kan kjenne seg igjen i de daglige akrivitetene som å vaske håret, kjøpe sminke, henge med venner osv? Er det fordi man kan tenke, «jeg vasker håret, det gjør Voe også!» Eller er det fordi man er nyskjerrig på hvorfor akkurat denne bloggen er populær, og man klikker seg inn og øker lesertallet? Er det fordi denne bloggen skiller seg ut, en oversminka fjortisberte som skriver om hvorfor akkurat hun burde bli president? Eller er det fordi denne bloggen, en 40 år gammel dame som skriver om rykter mellom overfladiske ungdomsjenter fanger oppmerksomheten til internettbrukere?

    Som noen skrev lenger oppe;Det er egntlig helt vanvittig at Norges største medier tar dette opp på dagsordenen. At vi sitter trygt innendørs i våre luksushjem med HTH kjøkken og den nyeste Macbooken, og ergrer oss over at to tilfeldige ungdommer vi ikke kjenner krangler om ryktene sine.

    Jeg vet at denne nyheten ikke lenger er en nyhet, men jeg fikk en trang til å dele min mening med resten av verden, siden jeg bor i Norge og er så heldig å ha ytringsfrihet.

    Da gjenstår det bare å tro at at den materialistiske og rosasky trenden ikke varer for evig, og forhåpentligvis vil ikke de neste generasjonene bruke tid og penger på å lage mediaoppslag om egentlig ubetydelige bloggere som prøver å opprettholde sine «15 minutes of fame».

  79. Ada 28. august 2010 at 09:06 - Reply

    Og forresten, en meget klok liten historie som kanskje gjør at dere der ute tenker dere om før dere poster noe som feks «OMG du er en voksen dame, herregud, skjerp deg, hva har du med dette å gjøre, du er bare UTE ETTER PR, din PR kåte bedreviter osv osv»

    Det var engang en klok jente som slet med falske rykter, baksnakking, og rett og slett hat mot seg. Da det hadde kommet til det punktet der alle i kretsen og regionen rundt henne hadde hørt om ryktene og mislikte denne stakkars jenta, hadde hun blitt populær-alle visste hvem hun var. Hun ble gjenkjendt på gaten i hjembyen, og etterhvert ble hun gjenkjendt på gaten andre steder også. For å være ærlig likte hun populariteten. Først syntes hun det var fryktelig, men etterhvert som flere og flere snakket om henne ble hun mer og mer populær. Hun likte at folk kjente henne igjen, selv om det var for ting som ikke var sant.
    Så en dag bestemte seg for å skrive en annonse i de lokale avisene rundt om i hjembyen hennes. I annonsen stod det først navnet henner, etterfulgt av quoten:
    «Keep on talking people, ‘cus haters make me famous».

  80. Tina 5. september 2010 at 21:46 - Reply

    1. Hadde jeg vært en seriøs blogger, hadde dette ryktet gjort meg forbannet.
    2. Kontakte faren å si hva? » Tuller du med leser antallet til datteren din ? » – hva blir svaret tror du?! NEI.. mest sannsynlig. Så da blir det lagt død, fordi han hadde sagt nei? Tullete.. Akkurat det var ikke det smarteste du har skrevet.
    3. Hvorfor vil du erklære dette til en krig, når de ikke gjør det selv? Er ikke det like teit som at Ida skrev innlegget? Overdriving er lite sjarmerende. Du skulle kanskje ringt Ida og voe for å legge «krig» ryktet død:) Herregud.

    Dessuten er det like originalt å skrive akkurat det samme som vg skrev..

Legg igjen en kommentar

Mine nettkurs

BLOGGKURSET: Lær alt om blogging
bloggkurset
mockupss-facebook

FACEBOOKKURSET: Lær å bruke Facebook

Kategorier

hits