Den tabloide presse

Tone Damli selger aviser. Hun er en av de vakreste damene vi har her til lands, og ikke minst et av de meste googla menneskene på nettet. Jeg føler en trang til å forklare litt hvordan den tabloide presse jobber, som tross alt skal selge aviser, og har valgt å putte Tone og meg på forsiden av Dagbladet i dag.

Bilde fra Tv 2

Igår ringte en journalist meg angående Vixen BloggAwards. Jeg har blogget i mange år, kjenner bloggmiljøet relativt godt , og selvfølgelig har jeg derfor en del meninger om emnet. Det er ufattelig mange som blogger i Norge og jeg synes at Vixen har blingset fullstendig når de kaller dette en awards. Det er så mange som er ekskludert at det er provoserende, nesten pinlig. Det er helt tydelig at Vixen gjør dette for å fremme seg selv og det er det ingenting galt med! Det heier jeg på. De er kreative som bare det og skaffer MASSE PR rundt sin egen event. Det er vi flere som er gode på!

MEN LA NÅ SAKEN HANDLE OM VIXEN BLOGGAWARDS OG IKKE TONE!! Dette dreier seg ikke bare om Dagbladet, men opptil flere nettaviser som sitere saken. Henger jeg ut Tone? Hvor? Jeg reagerer på tittel og framstilling, ikke innholdet i saken og mine sitater.

Men tilbake til saken. Jeg sa i en liten setning mot slutten av intervjuet at Tone skulle jo muligens slutte med sin blogg. Riktig å nominere da?

Her er ordrett sitatene som jeg godkjente til avisen:

Trine Grung, kjendisblogger

Jeg vil stille spørsmål ved hvilken kompetanse de som har nominert besitter. Jeg syns de har blingsa veldig. Vixen er mest opptatt av å promotere seg selv. Det er ingen kvalitets- eller voksenbloggere på nominasjonslista.

-Jeg heier på Blogg awards, men det virker som at de har bestemt seg på fem minutter uten å ha gjort reaseach. De virker som de bare har tatt en surferunde.

-Jeg kan henge ut flere talentløse bloggere på den lista, noe jeg selvfølgelig ikke vil gjøre, men det er mange nominerte som over hodet ikke har noe på en Blogg award å gjøre.

-Tone Damli har ikke oppdatert bloggen sin på et halvt år. Hun har slutta å blogge. Hva i alle verden gjør hun på den lista?  Jeg syns det hele blir rart.

-Jeg forstår at Marianne Jemtegård og Vixen ønsker å fremme seg selv, men jeg savner mer grundighet. Nominasjonslista bærer preg av å ha blitt gjort kjapt, og den latterliggjøres i sosiale medier.

– Jeg savner de med kompetanse på blogging, de med skriveferdigheter og god bildebruk, som Fotballfrue. Hun er ikke på lista en gang, selv om hun er en av de aller beste innen sin sjanger.

-Det hadde vært interessant å høre hvilke kriterier de lagt til grunn.

Skulle du gjerne sett deg selv på lista?

-Det er jeg overhode ikke opptatt av, men jeg kunne tenkt meg å sittet i juryen.

Grung savner kriterier som skriveferdigheter, innhold, helhetlig, bildebruk.

-Hele nominajsonen virker slurvete.

Jeg syns ikke de som er på nominasjonslista er bra nok. Jeg har blogga i seks år og jobber med dette, og føler jeg besitter kompetanse på området.

Tone er ei vakker dame som avisene elsker å ha på forsiden. De er flinke til å lage overskrifter, og det ser du kanskje nå?  Tone er en herlig jente som jeg har stor respekt for. Heldigvis vet Tone det! Klem til henne og lykke til i nytt hus!




Legg gjerne igjen en kommentar:

kommentar(er)

By | 2015-05-31T10:26:09+00:00 9. februar, 2011|Categories: YTRINGER|80 Comments

80 Kommentarer

  1. Gunn M Nisja 9. februar 2011 at 11:00 - Reply

    Du har helt rett. Dagbladet fikk det til å fremstå som et angrep på Tone, mens du mente å stille spørsmål ved seriøsiteten til arrangøren.

  2. Øyvind L. Høysæter 9. februar 2011 at 11:29 - Reply

    Tone kjenner godt til tabloidpressen og ser sikkert hva som har skjedd her. Tror du kan slå av #panicmode. 🙂

  3. Maren 9. februar 2011 at 11:37 - Reply

    Det finnes flere nyanser ved denne saken, som at kvalitet er viktigere enn kvantitet. Det virker som du har misset at de fleste i Norge synes at Fotballfrues blogg er skikkelig dårlig. Man leser den, ja – men med samme skrekkblandede fryd som man leser Se&Hør. Og billedkvaliteten er ekstremt lav, sammenlignet med de som kan fotografere. Men jeg forstår at du oppfatter det som du gjør. Kritikken av fotballfrue-bloggen kommer ikke fram fordi hun kun slipper gjennom positive ting om seg selv. Det betyr ikke at kritikken ikke finnes!

    Derimot leses blogger som Linniiiie og Natalie Helgerud fordi de er dyktige og interessante skribenter. Den ene om livet og den andre om mote. Du sier at du ikke er opptatt av mote. Det er fair, men da må du ha respekt for at de som bryr seg om fashion ikke blir særlig imponert av Fotballfrues poseringer i Gina Tricot og siste fra Nelly. Det er kanksje morsommere for yngre jenter, som vil ha mainstream klær. Fashion-interesserte forventer mer kreativitet og egenart i stilen. Tror jeg. 🙂 Hva tror du selv?

    • Trine Grung 9. februar 2011 at 13:15 - Reply

      Ikke tenkt på det sånn siden mote ikke opptar meg nevneverdig. Sett i lys av det du skriver er jeg i det du skriver…men syntes det er rart at hun ikke er nevnt i denne sammenhengen

  4. En gjest 9. februar 2011 at 11:54 - Reply

    For meg virker bloggverden veldig overflatisk.Så en slik bloggawards blir kun et påskudd for å reklamere for seg selv ytterligere.Du har et godt poeng når du sier at ingen kvalitetsblogger som er nominert.Men på den andre siden kan man stille seg det spørsmålet om blogger virkelig er så viktig?Det er jo ikke det.Blogg er for de absolutt fleste en morsom greie,men som de fint kunne klart seg uten.Jeg mener ikke tråkke på tærne til noen nå,men blogging er jo voldsomt populært i Norge,og får enormt oppmerksomhet,nettopp fordi det er så populært.Jeg mener blogging ikke er så populært at det kan rettferdiggjøre hverken all oppmerksomheten ei heller statusen bloggere har er i Norge.Jenter ned i 12 årsalderen ser ut til å leve med den troen at de kan starte en blogg og leve av det,utdanning er ikke lengre så viktig.Når realiteten er at vi i bl.a de realfaglige jobbene mangler tusener,og i helsevesenet sikkert enda fler.For meg virker det som bloggerne i det store og hele lever i en boble der man ikke ser at de som bygger opp landet gjør en vesentlig mye viktigere jobb her. Du liker å debatere Trine,og sånt setter jeg pris på.Så du tar nok denne debatten også på strak arm.Som nevnt jeg ønsker ikke å tråkke noen på tærene,men det jeg mener er at oppmerksomheten bloggerne får ikke står i stil med det de oppnår,på lik linje med endel artister som får mye mer oppmerksomhet enn de gjerne fortjener.Men for all del,jeg forstår jo media sin rolle,så naiv er jeg ikke;)

    • Trine Grung 9. februar 2011 at 13:17 - Reply

      Veldig enig med deg…blogging er stort i Norge men syntes de tabloide avisene fronter kun en del av bloggverdenen. Det er dumt etter mitt syn!

  5. Camelia 9. februar 2011 at 13:00 - Reply

    I kategorien årets makeup blogg var det to stykker som trakk seg, fordi de synes det virket useriøst (Bla fordi det ikke var noen begrensninger på hvor mange ganger man kunne stemme per dag, så i teorien kunne jo kandidatene bare sitte å stemme masse på seg selv) Dette har vixen framstilt som om de ikke «nådde opp» til finalen, tiltross for at dette er to av Norges aller største makeupblogger.

    • Trine Grung 9. februar 2011 at 13:18 - Reply

      Vixen gjør dette for å fremme seg selv og skape blest rundt seg selv. Det klarer de….useriøs kåring? Ja….det er det! Takk for info!

  6. Despite Color 9. februar 2011 at 14:46 - Reply

    Hei Trine. Jeg kunne ikke blitt mer enig med deg. Selvfølgelig er det mye bra der ute, men Vixen kunne med fordel anstrengt seg ytterligere for å samle et representativt utvalg, istedenfor å samle de mest populære bloggerne i en liten gjeng. Kriteriene for hva som er en god blogg i Norge (og da spesielt innenfor fashion og inspirasjon) er ofte svært varierende, og ofte med dårlig bildekvalitet. Det er så mange flinke bloggere der ute som kanskje ikke er de mest populære, men fortjener å bli løftet frem.

    Det er mange i bloggverdenen som ikke har noe der å gjøre, og det er beklagelig.

    • Trine Grung 10. februar 2011 at 05:43 - Reply

      Veldig enig! Denne awardsen er snekret sammen på 5 minutter…men kudos at de lot Tommylife opptre med Marie Amelie sangen…det var kult!

  7. Kr 10. februar 2011 at 00:11 - Reply

    Litt «inspirert» av Ellen Degeneres med designet ditt,eller?

    • Trine Grung 10. februar 2011 at 05:42 - Reply

      HEY! Det er du den første som ser…så gøy!!!

  8. Ane 10. februar 2011 at 06:08 - Reply

    Om fotballfrue sin blogg har kvalitet eller ikke har ingen betydning. Om hun velger å ikke la negative bemerkninger komme gjennom eller ikke har heller ikke noen betydning. Hun har flest lesere, enkelt og greit. Det tjener hun på, både kronemessig og topplistemessig. Og det bør hun belønnes for. Jeg har tatt Caroline på fersken en gang ved at hun endret et blogginllegg hun hadde lagt ut om en film, etter at jeg hadde send henne en kommentar om min mening om filmen og håper hun ville se filmen en gang til med andre øyne. Min kommentar kom aldri offentlig, men innlegget hennes ble endret og det ble meningen hennes om filmen også. Kanskje så hun den en gang til i løpet av natten, eller kanskje vil hun ikke påta seg en mening som er andereled enn flertallets for å ikke miste stemmer? Det får være opp til henne, men poenget er at slik hun driver sin blogg så får hun flest tilhengere og lesere. De som er positive skinner igjennom, de som ikke er positive må alikevell inn å lese. Noe hun tjener på med tanke på anonsører osv. En genial liten fotballfrue, uansett hva dere enn sier.

    Misunnerlse er noe av det verste som finnes i dette landet. Kan man ikke begynne å glede seg på andres vegne? At de får til noe man selv skulle ønske man klarte? Det er ikke alle som hiver etter topplister eller synlighet, men noen av de fortjener anerkjennelse fordet.

    Vi trenger en skikkelig bloggwards hvor små og store blogger blir nevnt fordi de skaper et inntrykk hos noen. Mammablogger, moteblogger, sminkeblogger, nyhetsblogger, politikkblogger, sykdomsblogger, hverdagsblogger, snilleblogger og slemmeblogger. Det er mange kategorier som inneholder mange gode blogger. Å kalle en moteblogg awards for bloggawards blir helt feil.

    • Trine Grung 10. februar 2011 at 08:15 - Reply

      Det kommer! Bare vent…takk for bra kommentar!

  9. Vibbedille 10. februar 2011 at 06:55 - Reply

    Så lenge det kun er FÅ kategorier som er på lista er det jo ikkje reelt i det hele tatt!
    Selv leser eg mye hverdags-Interiør-hobbyblogger. Det er MYYYYYE mer MAT i mange av de enn alle de «Glæm» bloggene til sammen.

    Og det ER virkelig MANGE GODE blogger på det Hverdagslige Plan, og det er faktisk på DET Plan de fleste av oss lever, bloggene på topp 10 reprensenterer ofte en litt «Overdådig» livsstil som ikkje har hold i virkeligheten……MEN, det er MIN mening

    .
    Følgende blogg ligger rundt 30.pl og er knall bra: http://dengodefeen.blogspot.com/

    Ha en strålende Bloggdag!

    Klem Vibbedille

  10. Janinge52 10. februar 2011 at 08:26 - Reply

    Saken er vel heller den at du, Trine Grung, ønsker at det fantes noen kategorier for de såkalte «voksenbloggerne». Men det er ingen som bryr seg om voksenbloggerne! Med mindre du har noe kvalifisert å komme med (som Trines mektige matblogg) er du helt uinteressant for de aller fleste. Det hjelper ikke å prøve å ta for seg seriøse temaer når du har null kvalifikasjoner til å uttale deg. Da leser folk heller bloggen til yngre og kreative mennesker med humor og/eller talent for et eller annet.

    Det er greit at du er bitter fordi så få bryr seg om bloggen din, som du åpenbart kaster bort mye tid på. Dessverre gir ikke blogging i seks år deg automatisk kvalifikasjoner. Du er ikke norsk bloggings guru. Det føles derfor som et direkte angrep på Tone, som jeg håper (og tror) blåser i hva du har å si.

    • Trine Grung 10. februar 2011 at 08:27 - Reply

      Næmen. Uffda…håper dagen blir bedre etter at du fikk tømt deg litt. Kjekt du stakk innom!

      • Janinge52 10. februar 2011 at 08:45 - Reply

        Ja, det kom nok frem som litt krasst, men det måtte det være. Det at du ikke tar tak i noe av det jeg sier beviser vel at jeg egentlig har et poeng.

        • Trine Grung 10. februar 2011 at 08:47 - Reply

          Nei dessverre….

          • Vibbedille 10. februar 2011 at 10:31

            MÅ bare blande meg litt inn å LE *ler*

          • Trine Grung 10. februar 2011 at 11:01

            Ler tilbake:-) helt utrolig!

          • Robban 10. februar 2011 at 16:19

            Problemet er vel at det er deg folk ler av, Grung. Herlig at VG endelig tar tak i deg nå!

        • Trine Grung 10. februar 2011 at 08:52 - Reply

          Forresten er ikke avisene i stand til å skille sak og person, ei heller du tydeligvis… Og kommer aldri til å gjøre det heller – for da vil ikke majoriteten hisse seg opp.

          • Janinge52 10. februar 2011 at 14:08

            Men hele saken dreier seg om dine høyst personlige meninger om de nominerte. Er det da rart på at folk kikker nærmere på dine motivasjoner for å gå slik ut mot en anerkjent prisutdeling? Jeg synes din person er relevant her, all den tid du selv er en blogger som stadig går så sterkt ut mot andre bloggere med langt større populæritet.

            Vel, la oss ta for oss sitatene som du selv har godkjent.
            «Jeg vil stille spørsmål ved hvilken kompetanse de som har nominert besitter. Jeg syns de har blingsa veldig. Vixen er mest opptatt av å promotere seg selv. Det er ingen kvalitets- eller voksenbloggere på nominasjonslista. »

            Allerede her stiller du tvil med nominasjonene fordi de har utelatt «kvalitets- og voksenbloggere». Nå vet jeg ikke hva du mener med «kvalitetsblogg», men begrepet i seg selv er jo helt bak mål. Jeg er temmelig sikker på at de som følger de nominerte bloggene regner det de leser som kvalitet, og at juryen gjør det samme. Eller er det slik at kvalitetsblogger er synonymt med voksenblogg? At blogger av din egen type er det som man regner som kvalitet? Det er i så fall total skivebom. Du tar kun opp noen seriøse temaer du vet svært lite om, og gir av og til ordet til en selvutnevnt «ekspert». Det blir det ikke kvalitet av.

            En annen ting er jo at Vixen er et mote- og musikkmagasin rettet mot yngre lesere. Hvorfor i all verden skulle de interessere seg for såkalte voksenblogger, skrevet av middelaldrende mennesker? Vixen har da ingen steder uttalt at de skal dekke hele den norske bloggverden. Det er sikkert surt for deg å ikke ha noen kategori å bli nominert i, men ikke la dette gå utover de som står bak kåringen. Det er da ingen som klager over at MTV ikke deler ut priser til country- og dansebandartister.

          • Janinge52 10. februar 2011 at 14:20

            Deretter kommer sitatene nedenfor, noe som selvsagt er grunnen til at Dagbladet har vinklet artikkelen som de gjorde.

            «-Jeg kan henge ut flere talentløse bloggere på den lista, noe jeg selvfølgelig ikke vil gjøre, men det er mange nominerte som over hodet ikke har noe på en Blogg award å gjøre.

            -Tone Damli har ikke oppdatert bloggen sin på et halvt år. Hun har slutta å blogge. Hva i alle verden gjør hun på den lista? Jeg syns det hele blir rart.»

            Først impliserer du at det finner mange talentløse bloggere blant nominasjonene, men sier at du ikke vil henge dem ut. Deretter henger du allikevel ut Tone! Naturligvis vil folk da tenke at du mener det er hun som er en udugelig blogger. Hva så om hun ikke har skrevet aktivt gjennom hele året? Kanskje det hun skrev frem til sommeren var såpass interessant at det i seg selv gjør henne kvalifisert?

            «Skulle du gjerne sett deg selv på lista?

            -Det er jeg overhode ikke opptatt av, men jeg kunne tenkt meg å sittet i juryen.»

            Denne er fin, og grunnen til at jeg påpeker din selvutnevnte rolle som bloggeguru. Mener du helt seriøst at du er en så viktig ekspert i bloggverdenen, at uavhengige magasiner burde hyre deg inn eksternt for å delta i kåringen av beste blogger? Hva skulle du hatt ansvar for? Kåringen av voksenblogger, som de færreste er interesserte i? Skulle du fått inn bloggevenner på lista? Nei, jeg er glad for at Vixen har såpass integritet at de står for egne valg uten å måtte hente inn ikke spesielt kompetante, men svært høyrøstede «eksperter».

          • Trine Grung 10. februar 2011 at 16:00

            Henger ut? Ved å si at det er rart hun er nominert? Jammen mange som ikke kan lese gitt…og ingensted henviser jeg til Tone når jeg snakker om talentløse bloggere. Det var overhode ikke rettet mot henne. Derfor dette innlegget. Jeg snakket om nominasjonene og awardsen. IKKE Tone

          • Isabel 16. februar 2011 at 16:47

            Må du hele tiden svare så spydig på det folk skriver?

            «Jammen mange som ikke kan lese gitt» – du kunne heller skrevet: nå tror jeg du har misforstått.
            «Næmen. Uffda…håper dagen blir bedre etter at du fikk tømt deg litt. Kjekt du stakk innom! » – du kunne heller skrevet: Takk for at du delte din mening, men jeg er ikke helt enig.

            Er det rart at folk tror du er en bitter wannabe fjortis?

          • Trine Grung 16. februar 2011 at 16:49

            Det er jeg enig i og skal ta det til etterretninging. Ikke sikkert det skjer hver gang men skal absolutt tenke på det. Jeg ironiserer mye men ser at det skrevne ord kan misforstås. Takk for kommentar

          • Isabel 16. februar 2011 at 17:08

            🙂

        • Øivind Lunde 11. februar 2011 at 10:45 - Reply

          «…beviser vel at jeg egentlig har et poeng». Ting er ikke så enkelt som akkurat DU vil se det 🙂 Det at Trine Grung ikke «tar tak» i det du sier, sier vel meget mer om dine «argumenter» enn du aner 🙂

      • sindre 20. februar 2011 at 23:47 - Reply

        du tåle jo kje kritikk du, trine.. du hadde fått mange meir på di sia om du heller kunne prøvd å vore litt ydmyge når du fekk kritikk.. framstår bare som ei bitter kjerring.

  11. Anonym_89 10. februar 2011 at 10:14 - Reply

    Du er jo bare helt utrolig Trine.Alt du gjør er å rakke ned på Tone,Linni og andre kjendiser.Man skulle ikke tro at du var en gift to barnsmor,men en misunnelig fjortis! Herregud,sjerp deg! Du har jo ikke annet enn dritt å komme med,og da kan du like gjerne holde kjeft

    • Mette 10. februar 2011 at 10:34 - Reply

      Ditto. Anonym drittslenging er dessuten verre enn åpen kritikk.

    • Trine Grung 10. februar 2011 at 11:01 - Reply

      Hm, kanskje lese innlegget før du kommenterer for i det hele tatt ha troverdighet?

    • Øivind Lunde 11. februar 2011 at 10:25 - Reply

      Trine Grung er intelligent og opptatt av verden rundt oss. Du har dårlige argumenter, hvis noen argumenter i det hele tatt! Trine Grung jobber med mange positive prosjekter. Hvis du hadde tatt deg tid til å gjøre litt research før du rakker ned på et medmenneske hadde du ikke skrevet dette.

  12. Anonym_89 10. februar 2011 at 10:14 - Reply

    Du er jo bare helt utrolig Trine.Alt du gjør er å rakke ned på Tone,Linni og andre kjendiser.Man skulle ikke tro at du var en gift to barnsmor,men en misunnelig fjortis! Herregud,sjerp deg! Du har jo ikke annet enn dritt å komme med,og da kan du like gjerne holde kjeft

  13. Toni 10. februar 2011 at 13:26 - Reply

    Heisann Trine. For meg virker det som at du har forandret deg i ditt syn på Tone. Det er BRA! Liker deg bedre nå 🙂 For du er vel nå enig i at Tone har spilt sine kort ganske bra?

    • Trine Grung 10. februar 2011 at 17:05 - Reply

      Tone er flott og jeg har aldri ment noe om henne. Jeg har ment som SAKER som har blitt skrevet om henne…det er to forskjellige ting.

      • Toni 10. februar 2011 at 17:33 - Reply

        Ok, det er selvfølgelig fair og helt greit 🙂

  14. Sindre Bjerga 10. februar 2011 at 13:53 - Reply

    jeg fant ingen annen plass å skrive dette, men jeg ville bare spørre deg nå.. Hvor dum føler du deg den dag idag når det gjelder utsagnet ditt om Rachel Nordtømme for noen mnd siden? Du er den bitreste dama jeg vet om. Når noen kritiserer deg, som så MANGE gjør, så tåler du det ikke! Da er det sarkastiske svar med en gang. Du virker bare sur og bitter. Du tillater deg å rakke ned på andre bloggere, enda de er så mye, mye mer lest enn deg selv. Du er helt utrolig latterlig. Og ja… bare kom med det tåpelige sure svaret ditt som du alltid gjør..

    • Grete von Hippie 10. februar 2011 at 15:01 - Reply

      …og hvem har kommet lengst innen de sosiale medier i Norge? Trine Grung! Hun vil bli husket, mens fotballfruer og rosabloggere vil bli glemt nesten før de har skrevet sitt siste blogginnlegg. Grung virker ikke som noe sidrumpa surpomp, hun er direkte og meget seriøs i sitt arbeid. Og det er ikke mange som tåler det, dessverre. Håper hun fortsetter som hun gjør jeg…

    • Anonym_89 10. februar 2011 at 19:22 - Reply

      Skriv din kommentar her.
      enig med deg sindre! du kan jo ikke ta imot kritikk Trine.Det er bare sure og bitre svar til alt folk skriver! Jeg hadde vært flau om jeg var barna dine,tenk å ha en mor som skriver så mye dritt om andre folk! Hva lærer du barna dine??Barn tar jo etter foreldrene.

    • Harry Humlepung 16. februar 2011 at 16:42 - Reply

      Og du rakker ikke ned på andre? Jeg synes utsagnene dine er ren og skjær mobbing, å oppføre seg slik er å være en hykler. Legg merke til at jeg kommenterte oppførselen din, og ikke deg som person.

      • Trine Grung 16. februar 2011 at 16:52 - Reply

        Men hva er mobbing? min personlige mening om en nominasjon er ikke mobbing. Hvis jeg derimot sa noe om Tone Damli som person gjentatte ganger ,så er det en annen sak. Jeg mener om mediene og det de skriver om, aldri om personer. Stor forskjell. At mediene velger å fremstille det slik får de stå for selv

        • Harry Humlepung 16. februar 2011 at 17:16 - Reply

          Hei, jeg kommenterte Sindre Bjerga’s utsagn, som jeg syntes var ren og skjær mobbing av deg som person 🙂

  15. Tull 10. februar 2011 at 13:54 - Reply

    http://www.kampanje.com/medier/article5485879.ece

    Lurer på hvorfor innlegget mitt med denne lenken ble fjernet?

    • Tull 10. februar 2011 at 14:03 - Reply

      Beklager Trine! De vistes ikke hos meg, men nå dukket de plutselig opp igjen.

  16. Trine2 10. februar 2011 at 14:01 - Reply

    Helt enig med deg! Jeg var litt ufrivillig på bloggawards i går. Det var et utrolig dårlig show, der halve innholdet var reklame. Jeg blei nesten så kvalm av all den reklamen, at det hadde motsatt effekt. Greit at de får sponsorer, men det ødela mye at intrykket. Og, som du sier, virker det som om at vixen bare var ute etter å promotere seg selv. Jeg var utrolig skuffet over at fotballfrue ikke vant. Synes også vixen glemmer at det ikke kun finnes mote og fotoblogger. Hvor er matbloggene, interiørbloggene osv? Nei, det blei alt for dumt! Jeg drar ikke neste år hvertfall.

    • Trine Grung 10. februar 2011 at 17:04 - Reply

      Det kommer innlegg fra flere som var på utdelingen imorgen. MANGE som var misfornøyde og hvorfor kastes det ikke terningkast som ellers avisene elsker å gjøre?

  17. Move2move44 10. februar 2011 at 16:03 - Reply

    Trine, jeg håper du en dag forstår at ved å konstant kritisere og komme med negativitet så ødelegger du bare mer og mer for deg selv. Du har denne bloggen som du åpenbart bruker hele arbeidsdagen din på og det skinner veldig klart igjennom at du søker mer oppmerksomhet. Men nå har media begynt å skjønne taktikken din og ser at alt du gjør og sier gjør du for å fremme deg selv. De fleste har skjønt at du er et ganske falsk menneske. Dette er på ingen måte ment sagt som sårende men det er bare slik det er. Er det en slik person du vil være Trine?

    • Trine Grung 10. februar 2011 at 16:24 - Reply

      Er det meningen at en skal ta slike kommentarer seriøst? Unnskyld, men jeg kan ikke annet enn å le. Taktikk? Hm

      • Move2move44 10. februar 2011 at 16:29 - Reply

        Dette er et flott eksempel på hvor fort du går i forsvar. Du har intet anlegg for å ta i mot kritikk.http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=10029792

        • Trine Grung 10. februar 2011 at 17:03 - Reply

          Ja for all del, bruk VG som referanse…..hehe. I den saken hevder de at jeg står for overskriften «Håner Tone-skryt» som Dagbladet valgte å ha på forsiden i går. Det var IKKE jeg som gjorde dette til en Tone-sak…det var Dagbladet. Jeg uttalte meg og Vixen og nominasjoner. Det kommer innlegg imorgen fra flere som var på utdelingen….kanskje terningkast hadde vært på sin plass i avisene? OBS…

          • Konradsv 10. februar 2011 at 17:35

            Det er jo litt morsomt at du nå føler at du har en ganske tynn sak, slik at du er nødt til gripe etter halmstrå i form av at «det kommer innlegg i morgen fra flere som var på utdelingen.» Stå for det du sier i stedet for å støtte deg til andre bloggestemmer med meninger som er farget av at de ikke vant noe selv.

        • Anonym 10. februar 2011 at 17:11 - Reply

          Dette er elendig og smakløs kjendisjournalistik av VG. Jeg kan ikke skjønne at VG har ansatt Se og Hørs tidligere Morten Hegseth…

          Trine, jeg er ikke noe fan, men jeg støtter deg her. Her er det VG og Dagbladet som vrir og vender på sitater og som blåser opp noe som i utgangspunktet ikke er en sak. Det virker nesten som at journalistene har noe personlig i mot deg.. de bør uansett holde seg for gode til å bedrive fordummende og iq-løs journalistikk.

          Til VG: dere er tjent med å rydde opp i egne rekker – bli kvitt dårlige journalister som vi ser eksemplifisert her.

    • Ane 10. februar 2011 at 16:57 - Reply

      Dette er et sånt typisk innlegg som er skrevet for å såre. Jeg har en eks som bruker de samme virkemidlene. Alle ler av deg, alle synes du er teit. Du er falsk og du juger. Alle ser det og skjønner taktikken din. Jeg håper du en dag forstår det. Det er for ditt eget beste. Osv

      Når man ikke har det helt godt med seg selv får man en tilfredstillelse av å ta andre. Man gidder ikke gjøre jobben selv og blir litt irritert når andre får til det man selv skulle ønske man fikk til. Kanskje du skulle ønske du hadde like mye publisitet som Trine? At media ringte til deg for å få din mening?

      En ting er sikkert. Å si sin mening, og tørre å stå for den er det minst falske som finnes 🙂

    • Øivind Lunde 11. februar 2011 at 10:32 - Reply

      Hei Move2move44.

      Tror at Trine Grung vet utmerket hva hun gjør. I motsetning til deg, som åpenbart føler deg såret på vegne av T.D.Å. Du kommer med uttalelser som «Alle ler av deg» og flere påstander som du etter all sannynlighet ikke har dekning for.

  18. Robert S. 10. februar 2011 at 17:05 - Reply

    http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=10029792
    Er dette sant?????
    At du sendte privat sms til arrangøren som dementerte hva du sa i Dagbladet?
    Går ut ifra at ditt svar: ingen kommentar betyr at det er sant.
    Du er jo ikke annet en en løgner som oppførere deg som en barnehageunge og slenger dritt om andre som faktisk er kjendiser, du er jo bare i pressen fordi du slenger dritt om andre.
    Nå kommer den negative bølgen tilbake til deg. Ta imot.

  19. Anonym 10. februar 2011 at 17:51 - Reply

    VG: Spark Morten Hegseth! Dette blir for dumt. Morten Hegseth sin artikkel er full av faktafeil og skrivefeil og er ikke annet en barnslig, uinteressant kjendissøppeljournalist langt under VG sin verdighet.

    Hadde jeg vært deg Trine så hadde jeg brakt saken inn for Pressens faglige utvalg.
    Skulle foresten ikke forundre meg om Tone hadde støttet deg hvis du hadde gjort det!

    • Trine Grung 10. februar 2011 at 17:59 - Reply

      Ingen dum ide. Hele saken ble bare gjennomsiktig og enkel, og skrevet for å dyrke opp vennene hans. Ikke hold i noe av det og i jeg dementerer ikke noe som står i Dagblad saken som VG hevder. Over stiller jeg meg spørsmål ved å bruke overskrifter som de gjør for å «selge» saken……på altfor tynt grunnlag. I VG står det -«Under tittelen «Håner Tone-skryt» satte Grung spørsmål ved nominasjonen fordi Tone blant annet så godt som aldri oppdaterer sin egen blogg.» Vel, den tittelen var HELT TYDELIG ikke min…men Dagbladet sin. De gjør seg til latter men det er jo ikke første gang!

  20. Lei 10. februar 2011 at 18:24 - Reply

    Kan ikke du bare finne deg en skikkelig jobb? Så kan vi legge dette blogg helvete død med en gang. Dere fortjener ikke den plassen i samfunnet dere har fått nå.
    Bidra litt til samfunnet, ikke lag helvete hver dag.

  21. Marte 10. februar 2011 at 19:17 - Reply

    Gidder ikke henge meg opp i diskusjonen om du har dementert ditt eller datt.

    Men: Jeg er enig i at mange av nominasjonene/uteblivelse av nominasjoner til disse «awardsene» virket litt merkelige.

  22. milla 10. februar 2011 at 19:29 - Reply

    Jeg er så ENIG med deg, Trine! Deilig å lese….

  23. IDA 10. februar 2011 at 23:17 - Reply

    VG har en kampanje gående mot mobbing, ikke at det du driver med er mobbing, men du kritiserer andre kjente personer veldig mye, bare en liten ting å tenke på! Er det ikke mye bedre å spre glede ? Være glad, få andre glad, tenke positive tanker om alt og andre, bare droppe det negative og kritikken? Rett å slett i bry deg om det.

    • Trine Grung 11. februar 2011 at 04:16 - Reply

      Jeg har i denne saken ikke kritisert en eneste person. Les nå saken og forstå at overskriftene lager avisene selv

  24. Marit Hansen 10. februar 2011 at 23:17 - Reply

    Må si at jeg ikke er heftig begeistret for saken i utgangspunktet, men jeg opplever de som kritiserer Trine her som fryktelig usaklige. Kjenner jeg blir litt provosert når man uten videre tillegger folk man ikke kjenner meninger man ikke kan vite noe om. Klarer man ikke å finne på noe saklig har jeg problemer med å ta det seriøst, noe jeg tror og håper er en oppfatning de fleste oppegående mennesker deler med meg!

    • Trine Grung 11. februar 2011 at 04:18 - Reply

      Mesteparten unge mennesker som leser overskrifter. Desverre. Sakens er en ikke sak. Tullesak. Jeg ble spurt om nominasjoner og en award, ikke om Tone som Dagbladet laget det til. Men VG journalist skjønner ikke det.

  25. Øivind Lunde 11. februar 2011 at 10:18 - Reply

    Har lest http://www.dagbladet.no/2011/02/09/kultur/blogging/tone_damli/trine_grung/internett/15367123/ . Tone er pen, men der stopper det 🙂 Tusen takk for adekvat kritikk for hennes «blogg».

    Mvh Øivind Lunde

  26. Leravdeg 11. februar 2011 at 11:50 - Reply

    Jeg er så glad for at du ENDELIG ble tatt for dette! Var virkelig en seier å se overskrifte til VG, Trine Grung hevder seg feilsitert igjen, igjen, igjen, og igjen! Haha! Jeg blir så flau på dine vegne, for du prøver å være i media til alle tider uansett hva. Du slenger med leppa om diverse mennesker i media, også sender du de sms/mail hvor du prøver å fleipe det vekk slik at du fortsatt er «venn» med de du slenger dritt om. Du burde virkelig være pinlig berørt over hvordan du oppfører deg. Ler like godt hver gang jeg ser dine kommentarer på diverse tenåringsblogger…Men for all del…Fortsett mobbingen din i media, folk har endelig gjennomskuet deg!

  27. Nettgründer 13. februar 2011 at 15:41 - Reply

    Kan vel ikke annet å si meg helt enig i ditt blogginnlegg her Trine, personlig hadde jeg ikke en gang hørt om dette magasinet Vixen en gang…

  28. Simen Berg 16. februar 2011 at 17:34 - Reply

    Jeg vil tro at du har kompetanse på sosiale medier. Men ikke på blogging, og spesielt ikke på mote.

    Siden Vixen er et motemagasin, er det naturlig at de nominerte først og fremst var mote og trend bloggere. Jeg syntes nominasjonene var gode. De nominerte var dyktige, orginale bloggere. Desutten syntes jeg det er fint at prisen brukes til å gi oppmerksomhet til bloggere som ikke er så mainstream. Og ro deg litt ned. Etter dette tørr de nok ikke annet enn å nominere deg til neste år.

  29. SUPERJANNE 18. februar 2011 at 16:23 - Reply

    Jeg klarer ikke forstå at jeg er så gammel jeg, så jeg gjør vel igrunn det jeg vil, å skriver om alt jeg vil. Det suger uansett på listetoppen 😉

  30. Camilla 23. juni 2011 at 20:27 - Reply

    Du har tydeligvis en bred kontaktflate innen bloggverdenen. Hvorfor ikke bruke denne til å løfte frem unge bloggere som fokuserer på samfunnsaktuelle spørsmål? Utdanning og karriere? Mange av de såkalte rosebloggerne er sikkert dyktige nok innen sin sjanger, men de appellerer i liten grad til jenter som setter karriere foran kropp, og samfunnsspørsmål foran sminke! Hvor er bloggerne jenter som meg identifisere oss med og beundre? 

    • Trine Grung 23. juni 2011 at 21:14 - Reply

      Jeg har løftet frem mange ulike bloggere og ikke minst samfunnsengasjerte sådan. Problemet er at fåtallet klikker videre. De vil ikke ha det i bloggform virker det som!? Forstå det den som kan!

Legg igjen en kommentar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Mine nettkurs

BLOGGKURSET: Lær alt om blogging
bloggkurset
mockupss-facebook

FACEBOOKKURSET: Lær å bruke Facebook

Kategorier

hits