Trening våren 2012

Jeg har laget en plan. En treningsplan. Ikke at den er så proff at den er skrevet ned. Den ligger og ruver i topplokket mitt, og det holder. Jeg har laget en viktig avtale med meg selv i 2012, og det er å trene mer. For mange virker det som jeg trener mye, og ja, jeg er ute stort sett hver dag. Jeg går meg en kjapp tur mellom slagene og jogger når jeg føler for det. Men det er ikke nok lenger, jeg må trene litt mer enn som så.

Jeg vet jeg er nesten avhengig av å ha med meg venninner på tur. Eller musikk. Selskap er et clue når jeg jeg trener og jeg har virkelig savnet gruppetimer. Det å forplikte seg til å gå på en time, ergo booke den og dermed lage en avtale med seg selv. Det er viktig!!! Eller for meg er det viktig. Dere som leser bloggen min fast vet at jeg er gadgetfreak, så gjett en gang om jeg ble glad etter jeg meldte meg inn igjen i SATS og de hadde fått APP til mobilen siden jeg trente der sist? Jeg jublet! Se hvor enkelt det er å booke timer nå:

Jeg har booket for hele neste uke allerede, lagt det inn i kalenderen på mobilen MED VARSEL….dermed har jeg en langsiktig treningsvarsler for meg selv. GULL for meg! Jeg kommer bare til å trene på senteret i Drammen og derav ble månedsabonnementet ikke så dyrt. I tillegg tok jeg det på firmakontoen….viktig å holde firmaeier i form, ikke sant?

  

I denne salen var jeg igår. En times deilig spinning, selv om instruktøren hadde litt for lav musikk. Jeg elsker FULL trøkk og masse jubelbrøl. Sykkelsko er et must etter en har vendt seg til dem. Elsker disse nye jeg har fått meg. De er utrolig bra og fra Diadora. (PS, ikke noe i dette innlegget er reklame. Alt er betalt for av min egen lomme)

SÅNN skal trynet se ut flere ganger i uken fremover. Knallrødt og friskt! Nå har jeg pakket bagen klar…..styrketime starter klokken 10. Gleder meg faktisk….jeg har jo en avale å opprettholde! En avtale med meg selv, og jeg er nå like viktig som noen annen!? Ikke sant!?




Legg gjerne igjen en kommentar:

kommentar(er)

By | 2015-05-31T10:15:23+00:00 7. januar, 2012|Categories: OPPLEVELSER|9 Comments

9 Kommentarer

  1. Belinda Jakobsen 7. januar 2012 at 12:52 - Reply

    SATS på firmakonto – jeg liker måten du tenker på Trine! 😉 <3

  2. Solhaavik 7. januar 2012 at 22:42 - Reply

    Nå skal jeg  ta tak i treningen også.  Starter mandag.  Jeg er klar.   Kanskje litt oppvarming i morgen.

  3. Torill 8. januar 2012 at 00:23 - Reply

    Huff, jeg var helt avhengig av trening for noen år tilbake. For avsted på senter mange kvelder i uken. Var det noe som skar  seg når jeg hadde planlagt å trene, ble jeg ikke særlig blid. Avhengig rett og slett. Jeg lengter tilbake til den tiden, men jeg vet ikke om jeg orker å sette igang igjen. Nå går jeg en time tur de aller fleste dager hver uke, og vurderer veldig sterkt å begynne med rokkering. Vær så snill Trine, og si at det er helt nok. Er alt for trett om morgenen i helgene å løpe avgårde. Synes det er så godt å slappe litt av også. Jeg burde, jeg vet, men orker ikke….

    • Trine Grung 8. januar 2012 at 07:56 - Reply

      Jeg var og det for noen år siden og som deg har jeg gått tur stort sett hver dag istedenfor senter. Jeg er vare litt lei av det…men det viktigste er at vi beveger oss Torill….alle munner drar, er det ikke så!? Forsett m det som funker for deg. Det er det viktigste!!!

  4. Trine 8. januar 2012 at 11:36 - Reply

    Så utrolig bra! Du er en stor inspirasjon, så velger å gjøre som deg. Rett og slett være litt streng med seg selv og legge en plan og gjøre som den sier;)

    Stemmer det at du og caroline berg eriksen skal sykle rundt i norge til sommeren ifb med et prosjekt? Mener jeg har lest det et sted, kan være jeg blander eller at husker feil..

  5. Kathrine Nordhagen 8. januar 2012 at 18:31 - Reply

    Heisann!
    Jeg følger bloggen din fast. For nysgjerrigheten sin del, for motivasjonen sin del og ikke minst for å hente tips og inspirasjon.
    Jeg har selv en raumatisk sykdom, som noen ganger setter litt kjepper i hjulene for noe av det jeg har lyst å oppnå. Men med god mental trening, så har jeg funnet ut hvilke stormer jeg rir og ikke.

    Trening: Fantastisk medikament!!!!!! Uten trening hadde jeg vært totalt avhengig av smertestillende og mest sannsynlig ikke vært i jobb. Noe som hadde satt ned min livskvalitet betraktelig!
    Jeg går på ski, trener styrke, er med på saltimer og er selv instruktør på spinning. Gjør noe hver dag, er ikke alltid øktene er like harde. Kommer ann på form. For meg er det helt avgjørende at jeg er fysisk god form og får lov å leve et tilnærmet normalt liv.  Jeg er så glad og takknemlig for at jeg har funnet MIN måte å takle min sykdomshverdag på. Det funker for meg!!

    Ser også hvor godt det gjør deg at du nå er tilbake i god trenings steam. Håper det fortsetter å gi deg gode følelser og motivasjon til å fortsette!! Det er kun vinn-vinn!! 🙂 🙂

    Ønsker deg en god søndag videre, og en god treningsuke!! 🙂 🙂

    Kathrine 🙂

    • Trine Grung 9. januar 2012 at 06:55 - Reply

      Tusen takk Kathrine! Glad for at bloggen gir deg noe, den gir også meg masse faktisk! Ha en fin dag

Legg igjen en kommentar

Mine nettkurs

BLOGGKURSET: Lær alt om blogging
bloggkurset
mockupss-facebook

FACEBOOKKURSET: Lær å bruke Facebook

Kategorier

hits