Min treningsuke

De to siste ukene har vært sløve når det kommer til trening. I vinterferieuken ble det noen skiturer, men forrige uke var det bare jobb, jobb og jobb. Jeg sa det både til meg selv og ovenfor jentene på jobb; slike uker skal jeg IKKE ha igjen. Jeg trives best når dagene går i et litt roligere tempo og at de inkluderer trening. Jeg må trene jeg, heldigvis. Trenger ikke være mer enn en kjapp gåtur i frisk luft, men bevege meg må jeg. Hvor ofte trener du?

Helgene blir hellige i så måte for da får jeg satt av tid til trening. Helst om morgenen, det liker jeg aller best. Denne helgen ble det en kjapp gåtur på 1 1/2 time på lørdag og spinning i 1 1/2 time søndag. L.I.K.E.R. Jeg har allerede booket meg inn på timer utover i uken ved hjelp av app’en jeg blogget om her.

Idag lekte jeg rosablogger og fotograferte meg selv i speilet. Veldig spesielt. Kommer nok ikke til å bli en vane på denne bloggen, men bildet er vel et lite bevis ovenfor meg selv at kiloene begynner å løsne. Liker enda mer! Jeg kjenner at treningsmengden og kostholdsendringene jeg har gjort siden nyttår begynner å hjelpe og jeg har lover at innen sommeren skal åtte kilo til være en saga blott. Det gjelder bare å bestemme seg og tenke at en har god tid. Det er ofte min utfordring….jeg skal helst se forskjell på en uke, eller aller helst sammen dag. Lol.

Denne uken blir det spinning igjen mandag ettermiddag mens datter er på friidrett, joggetur tirsdag, vekter onsdag morgen og vekter igjen fredag morgen. Det skal gå tenker jeg….gjelder bare å bestemme seg. Skal du trene denne uken?




Legg gjerne igjen en kommentar:

kommentar(er)

By | 2016-05-19T11:23:28+00:00 11. mars, 2012|Categories: PERSONLIG|11 Comments

11 Kommentarer

  1. Louise Bjerrum 11. mars 2012 at 15:50 - Reply

    Så flink du er! Viktig å være tolmodig, bare stå på og så kommer resultatene etterhvert 🙂 Denne uken skal jeg trene Dance Aerobic og zumba mandag, yoga tirsdag, løping og vekter onsdag, zumba fredag og så fri hele helgen 🙂 Gleder meg!

  2. Me 11. mars 2012 at 19:21 - Reply

    Pussig at du skulle spørre om akkurat det du 🙂 Jeg har (for første gang i mitt liv!!) kjøpt meg kort på treningssenter og starter imorgen…..(sa hun med skrekkblandet fryd!) 😉  I tillegg til dette danser jeg ca. en gang i uken, mest fordi det er morsomt men også for trimmens del. Jeg sliter ikke med overvekt men ønsker å stramme opp og holde meg i form (blir tross alt 44 i år…. :o) Joda, du får sikkert høre fra meg hvordan akkurat dét går videre framover 😉

    • Trine Grung 11. mars 2012 at 20:42 - Reply

      Så gøy m dans!! Jeg danset masse før og har faktisk vunnet konkurranser i discodans. Nå føler jeg meg egentlig klønete på gølvet. Skjerpings Trine

      • Me 12. mars 2012 at 17:31 - Reply

        Ja, der var første treningsøkt over, det ble en time på treningsstudioet og jeg kan si helt sikkert at jeg blir å kjenne det imorgen!! Det var ikke så tungt men jeg tok nok litt ekstra i for å riktig imponere meg selv siden det var første gang….neppe så lurt tenker jeg nå! Jaja, godt å kjenne at kroppen lever 🙂

        • Trine Grung 12. mars 2012 at 19:20 - Reply

          GOOD FOR YOU! For meg ble en det powerwalk i strålende solskinn!! LIKER!

  3. Beate 11. mars 2012 at 20:14 - Reply

    Fikk akkurat samme spørsmål av mamma på min egen blogg, «trodde du skulle starte å trene forrige mandag?». Argh. Alltid vært aktiv, men da jeg flyttet hjemmefra ble det plutselig mer vanskelig. Ingen organisert trening lenger. Så her går det i rykk og napp. Denne uken MÅ jeg kjøpe treningskort, ettersom jeg ikke kommer meg ut på glattisen og jogger. 

    Melder meg herved på målet om å gå ned åtte kilo. Har du målt deg rundt magen, lår, armer og lignende? Det pleier jeg å gjøre, og det er mer motiverende enn vekta. Da ser man ofte resultatene bedre, for det er ikke alltid vekta spiller på lag med deg. Muskler veier tross alt litt og. 

    Ingen unnskyldning lenger, denne uka som kommer nå blir det trening. Fortsett med oppdateringer om trening. Moro å ta bilder, da ser man resultatet etter hvert. Må si du ser bra ut etter en treningsøkt, jeg ser ut som et troll. 

    Stå på Trine, klarer du åtte kilo til sommeren, skal f*en meg jeg klare det og! Dette blir gøy! 

    • Trine Grung 11. mars 2012 at 20:43 - Reply

      Vi må bare stå på. Jeg gir meg ikke men er ikke fanatisk. Koser meg en dag i uken og noen ganger blir det to. Men trener masse nå og gir jernet. Lykke til til oss begge!!

  4. Silje 12. mars 2012 at 11:15 - Reply

    Hei!
    Har du noen tips til hvordan man kan komme seg over ‘joggekneika’?
    Jeg har aldri likt å jogge, men vil så gjerne, for det er jo en utrolig praktisk form for trening.
    Jeg klarer å løpe, men bare korte strekninger, så det blir jo mer intervall. Skulle gjerne klart å løpe sammenhengende 3-5 km.. 🙂

    Silje

    • Trine Grung 12. mars 2012 at 19:22 - Reply

      Jeg er litt samme jeg Silje. Jeg begynte med powerwalk og etter en god stund med slike turer så kjente jeg bare for å bevege meg fortere….et tok tre måneder før jeg kom dit hen altså….tålmodighet…..grrrrr

  5. randreablogg.com 12. mars 2012 at 21:59 - Reply

    Så flink du er! Jeg har akkurat meldt meg inn på treningsstudio for første gang på mange år, og er super motivert! Så denne uken blir det trening onsdag og torsdag i første omgang:)

    • Trine Grung 12. mars 2012 at 22:38 - Reply

      Vi må stå på, vi har vel ikke noe valg. Dessverre så trener ikke kroppen av seg selv….ikke enda ihvertfal hihi

Legg igjen en kommentar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Mine nettkurs

BLOGGKURSET: Lær alt om blogging
bloggkurset
mockupss-facebook

FACEBOOKKURSET: Lær å bruke Facebook

Kategorier

hits