Hva er det egentlig du gjør Trine?

Igår hadde jeg et møte med ei herlig dame. Hun har stor suksess med kursene hun holder idag, men jeg tenker hun lett kan nå ut til enda flere via nettet. Sånn som jeg gjør.
Det «morsomme» er at veldig få vet lite hvordan jeg faktisk jobber, og det tar jeg på egen kappe. Jeg blogger for lite om den biten av jobben min og innser at dette må jeg skjerpe. Damen i nevnte møte ble helt satt ut. Hun har fulgt meg lenge, men ante lite om kunnskapen jeg innehar og det faktum at jeg lever av denne bloggen og Facebook alene uten annonser.

Som potensiell kunde er det viktig at jeg lytter for å se hvor vedkomennede er, hva de gjør på nettet i dag, og hva de mangler i sin kommunikasjon. Hva de ønsker å oppnå og mot hvem de ønsker å rette dialogen sin. Hodet mitt jobber best B2C (business to consumer) og hvordan kommersielle aktører kan oppnå mye ved å spisse kommunikasjonen ved dialog i sosiale medier.

Jeg blir så inspirert av den prosessen fordi jeg ser så mange muligheter for hver enkelt bedrift jeg møter. Om det er liten eller stor. Hvor de bør være, hvordan de bør kommunisere i de ulike mediene, hvordan de skal få trafikk til nettsiden sin og snu trafikken til å bli faktiske kunder.

Jeg har lært meg til å lytte mye de siste årene, ikke overøse de jeg møter med alle mine kreative tanker. Det positive med den egenoppdagelsen er at jeg ikke tapper meg selv fullstendig for energi ved å gi så mye av meg selv hele tiden. Utrolig viktig å gå i seg selv og ønske utvikling. Hele tiden.

20140321-133814.jpg
Nettsiden ja. De fleste firma har jo nettside idag, men de aller fleste bruker mulighetene de har når noen kommer på besøk svært dårlig. Bedrifter, små eller store, bruker både tid og penger på nettsiden uten å ta ut potensiale. Blir litt sånn at de inviterer til selskap men serverer ikke noe til gjestene utover en liten forrett. Flere må oppdage mulighetene som ligger på nettet som gjør at besøket på nettsiden for nye kunder inkluderer både  hovedrett, dessert og en liten apertiff til dialogen.

Hvor mange kunder får bedrifter via sin nettside i dag? Nye kunder. Er bedrifter klar over hvor mye trafikk de har på siden sin og hvordan besøkende faktisk kan bli kunder?
Dette kan jeg mye om og derfor elsker jeg jobben min. Dele kunnskap om dette emnet fyller dagene mine siden jeg spiller inn nytt kurs. Kjempekjekt!
Er du bevisst hvordan du får nye kunder via nettet? Denne uken alene har jeg fått 15 nye! Kjempestas!
GOD HELG!




Legg gjerne igjen en kommentar:

kommentar(er)

By | 2014-03-21T17:25:00+00:00 21. mars, 2014|Categories: MIN BLOGG|5 Comments

5 Kommentarer

  1. Lene 22. mars 2014 at 08:20 - Reply

    Først og fremst må jeg bare si at jeg beundrer ditt pågangsmot og din ståpåvilje, helt herlig!
    Men jeg lurer på en ting, jeg ser at du flere ganger har sagt at du lever av bloggen og Facebook alene uten noen annonser. Spørsmålet mitt er, er det så galt å ha annonser/reklame?

    • Trine Grung 22. mars 2014 at 08:30 - Reply

      Hei Lene og takk for hyggelige ord. Jeg synes annonser i den form de er i dag ikke funker. LIte troverdig og derfor ønsker jeg ikke det på min side. Annonser som skaper verdi for meg ser den er noe annet. Men bloggere som lever av å ha såkalte annonseinnlegg er noe som frem i tid kommer til å miste troverdighet fullstendig. Bare synd at bloggerne ikke ser det selv. Noen av de gjør, men veldig få.

  2. Fru Jacobsen (@frujacobsenno) 23. mars 2014 at 20:23 - Reply

    Jeg suger til meg alt du sier og gjør som en svamp 🙂 Jeg elsker å følge med å snappe opp tips på veien <3 Du er fantastisk 🙂

  3. janelle 9. april 2014 at 20:57 - Reply

    Dette er svake greier. Rart du ikke savner en ordentlig jobb

    • Trine Grung 9. april 2014 at 21:14 - Reply

      Kunne aldri tenke meg en annen jobb enn den jeg skaper selv, som nå

Legg igjen en kommentar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Mine nettkurs

BLOGGKURSET: Lær alt om blogging
bloggkurset
mockupss-facebook

FACEBOOKKURSET: Lær å bruke Facebook

Kategorier

hits