Finn dine styrker

Dette har vært en hektisk og utrolig morsom måned. Etter 10 år som selvstendig digital rådgiver valgte jeg i mars å takke ja, til manges overraskelse, til en fast stilling hos Dynamic People. Overraskende fordi jeg gjorde det bra som digital rådgiver med mange spennende kunder som Grete Roede, eiendomsutviklere, Nexans, AGR, Posten, Galleriet i Bergen m fler. Men jeg var så lei av å jobbe «alene». Jeg jobbet som selvstendig med mange flinke programmere, prosjektledere og designere, men savnet etter å gjøre noe sammen med andre på daglig basis var stort.

De som står meg nær har visst dette lenge. I fjor var jeg som en rosin på jakt etter sin opprinnelig konsistens, en ørken etter ny kunnskap og nye muligheter. Flere mente jeg burde, igjen, bygge et digitalt byrå med fokus på digital kommunikasjon for bedrifter, men jeg var ikke der. Jeg var lei. Det er noe med å kjenne seg selv og egne begrensninger.  Jeg lytter og analysere meg selv godt. Bedre nå enn før.

Da jeg for 14 år siden begynte å blogge var jeg opptatt av trafikk og lesertall. Jeg ser i dag hvor feil fokus jeg hadde selvom jeg lærte mye hva som trigget folk til å ønske å lese innhold. Jeg ønsket ikke ha annonser på sidene mine men lesertallene mine gjorde bloggen attraktiv for annonsører. Jeg synes annonser, i den form de fleste kjenner idag, er masete, stygge og lite riktig når en ser den digitale utviklingen. For meg, med min kompetanse digitalt, er det ikke det som fungerer og derfor jobbet jeg mye med å forstå innholdsmarkedsføring som det kalles i dag. Hvordan bedrifter skal selge seg digitalt uten en annonse i den formen de fleste kjenner.

Jeg utviklet for flere år siden en digital plattform for et oljeselskap som ønsket å rekruttere flere til sine stillinger. De gikk på kort tid fra 0 søkere året før til 120 søkere på stillingen de lyste ut, og allerede da startet min interesse for digital rekruttering. Oljeselskapet skapte verdi ved å synliggjøre bedriften mot målgruppen med innhold som gjorde dem til en attraktiv arbeidsplass, og veien til talentene var da kort. Alt ble gjort digitalt og det var en så spennende prosess!

Ved siden av rekruttering vil en del av jobben min hos Dynamic People være digital forretningsutvikling for dem og jeg er i gang. SÅ moro og hodet nøster tråder hver eneste dag. Skape verdi rettet mot riktig målgruppe. Det er vesentlig at du og din bedrift først forstår målgruppen dere skal nå digitalt.Deretter starter jobben med å definere hva som er godt innhold for målgruppen for så å definere hvor dere ønsker jeg skal besøke dere for å se innholdet. Hvilken kanal bruker målgruppen deres mest? Er det Google, Facebook, Instagram, Twitter eller Snap?

Huskeliste:

  1. Definer målgruppe
  2. Kreativt godt innhold
  3. Hvilken kanal
  4. Skape engasjement/trafikk
  5. IVARETA TRAFIKKEN

Mine styrker er ikke å drive et firma og ei heller å jobbe alene. Et sosialt vesen må ha mennesker rundt seg og mennesker som ser en. Her hos Dynamic People så de alle styrkene mine og jeg får rom til å utvikle meg med jobben. Jeg liker at de ser på meg som en digital spydspiss med nese for digital forretningsutvikling. Det gir meg rom til å leke og jeg smiler stort sett hele dagen. Livet gliser og energien vokser i takt med oppgavene.

Første kunde for meg hos DP er Hegnar.no. De skal ha en webutvikler som er god på WordPress. Kjenner du noen? Les om stillingen HER. Nå starter den spennende jobben med å finne de rette søkerne, intervjuer av disse og synliggjøre hvorfor Hegnar er et spennende selskap å jobbe i. For det er det!

FØLG GJERNE HVERDAGEN MIN PÅ MIN SNAPCHAT: @trinegrung er meg. Åpen mystory.




Legg gjerne igjen en kommentar:

kommentar(er)

By | 2017-05-05T14:41:38+00:00 5. mai, 2017|Categories: DIGITAL KOMMUNIKASJON, MIN BLOGG|0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Mine nettkurs

BLOGGKURSET: Lær alt om blogging
bloggkurset
mockupss-facebook

FACEBOOKKURSET: Lær å bruke Facebook

Kategorier

hits