Hva er for mye, når går grensen for voldelige spill, hvordan påvirker nettvirkeligheten anno 2011 den nye generasjonen? Barn/ungdom i dag er online stort sett hele tiden. Enten via mobilen, laptopen, IPader eller lignende. Mediene elsker å lage et fokus at dette er farlig, vi må passe nøye på og ikke minst overvåke barn nesten 24 timer i døgnet.

Vi i Chills AS, som er firmaet mitt (trine@chills.no) jobber med å lære bedrifter i hvordan de skal markedsføre seg online for å nå den nye generasjonen. Tradisjonell markedsføring funker ikke lenger og vi klikker i liten grad på annonser. Tenk nytt folkens, ta gjerne kontakt!

Puls-redaksjonen lager gode programmer og de ønsket en med litt andre meninger rundt dette temaet. De ønsket noen som kanskje kunne se hvilke konstruktive muligheter det finnes online og derav inviterte de meg. Kjempestas og veldig kjekt! Jeg velger å se de positive sidene som finnes online og lærer våre barn opp deretter. Det betyr ikke at det ikke er grenser for hvor mye tid de kan tilbringe online, for det har vi.

Nrk.no intervjuet meg om emnet og det kan du lese HER. Hvis ikke får du de generelle rådene mine nå:

  • Lag egne spilldager og tidsbegrensninger for daglig bruk
  • Sitt sammen med barna og følg med på hva de gjør. Sørg for åpen dialog
  • Oppfordre til å bruke laptop’en i stua
  • Følg loggen på PC / Mac for å se hva slags sider barna surfer på når du ikke følger med
  • Finn ut hvordan nettsidene som barna bruker kan brukes konstruktivt
  • Ikke la barna spille spill over egen aldersgrense
  • Helst ikke mobil på sengen
  • Innfør regler tidlig, vær konsekvente og ikke la det skli ut
  • Hvis regler brytes – ta fra dem alt en periode
Kjekk gjeng som holder til i Oslo sentrum, og ikke minst flotte lokaler. FBI og Puls redasjonen holder til her
Bollefleisen Trine og programleder Helene Sandvig
Jeg gikk med den nye dunjakken min fra det norske merket Fleischer Couture i dag. MANGE som kommenterte den….elsker den virkelig. Det er så god kvalitet, og ikke minst har de mange fine farger. Anbefaler den om du trenger en varm jakke til vinteren. Les mer om merket HER, KUL hjemmeside!
Foto: datter

 




Legg gjerne igjen en kommentar:

kommentar(er)

ANSETTE FOLK?
Trine Grung er ansatt som hodejeger i Dynamic People med spesialfelt innen PR, medier og kommunikasjon. Digital kommunikasjon er hennes domene. Meld deg på vårt nyhethsbrev for relevant informasjon om digital rekruttering.
We hate spam. Your email address will not be sold or shared with anyone else.