Sosiale medier er den store trenden og flere kommunikasjonsbyråer/PR-byråer, og ikke minst reklamebyråer ser verdien i å «selge» dette som kommunikasjonskanal for sine kunder. Grunnen er enkel- flere og flere av oss som forbrukere bruker mer tid på nettet og derfor funker ikke tradisjonell annonsering like bra lenger. Den kommer til å leve godt i mange år fremdeles, men er sikkert i endring den og på grunn av alt som skjer online. Her må en heller ikke glemme mobilen som har blitt en mye mer funksjonell liten sak utover å kun brukes til å ringe og sende SMS med.

Dialog er det som funker innen sosiale medier og det diskuteres ofte hvordan denne diaologen skal/bør foregå. Fler store bedrifter bruker mer og mer ressurser i dette markedet, noe som gleder både oss i Chills og andre aktører på markedet. Det er dette vi jobber med, selv om ikke alle gjør det på samme måte. Noen jobber mot de aller største bedriftene i Norge, mens vi har valgt å satse på de i mellomsjiktet.

Imorges dro jeg meg ut av sengen grytidlig for å skravle om både sosiale medier og nominasjonen til «Årets sosiale medier personlighet». Denne kåringen foregår på en event kalt Social Media Days i februar. Det er litt for få i bransjen som faktisk vet hva vi i CHills gjør til at vi går hen og vinner, men kjekt de tenkte på meg/oss. Jeg ser at jeg kanskje må signalisere litt hvor store kunder vi jobber med og hvordan vi jobber med de….men den tid kommer. Jeg stresser det ikke siden jeg er overbevist om at det vi gjør er mye riktig og viktig.

En slik nominasjon skaffer Chills PR, men usikker på om det drar i land flere kunder. Joda, vi kan bruke det i innsalget, men de fleste vi jobber med er usikker på hvordan de skal bruke sosiale medier og en pris gjør de ikke tryggere på dialogsformen. Den tryggheten etableres i den daglige dialogen vi oppretter med firmaet og når de ser at dette funker. Sikkert delte meninger om dette og, men det er nå mine tanker.

Alltid koselig å være på besøk hos God morgen Norge. De er en herlig gjeng, spesielt de på sminrommet. Dyre, du er en magiker med kostene….før og etter bildene snakker for seg selv.




Legg gjerne igjen en kommentar:

kommentar(er)

Kan en lære seg å våge mer? JA!

La min reise inspirere deg. Du får mail hver søndag som jeg håper gir deg mening og vekst!

I will never give away, trade or sell your email address. You can unsubscribe at any time.