Dette er jammen ikke lett, å bestemme seg for en retning og bare gå for den. Sosiale medier er i rasende utvikling og jeg må passe meg for ikke å dras i den ene og andre retningen. Jeg blir så lett inspirert av andre som er flinke, men når en har valgt en strategi så må en holde seg til den. Skifte underveis, kun fordi en ser noe andre gjør, blir litt dumt.

Nå om dagen holder jeg på med innspilling til medlems-samfunnet mitt. Det er spennende og kommer på nettsiden/bloggen til høsten. Alle nettkursene mine under en og samme paraply samt ukentlige oppdateringer på det som skjer digitalt. Digitale nyheter. Jeg har fått tak i to studenter som skal skrive en del for meg og det er GULL! Jeg trenger hjelp og spurte pent. De lærer masse av meg og skriver bra saker som jeg velger ut.

stue Trine Grung

Her sitter jeg og planlegger akkurat nå. Det er tidlig morgen og jeg skal holde på i hele dag. Igår gikk jeg gjennom alt innholdet og idag skal jeg øve meg på manus. Neste uke spille inn. SPENNENDE! Og jeg skal begynne å blogge om prosessen, for jeg vet det er mange som lurer på hvordan dette gjøres.

på håret m trinegrungEneste jeg er usikker på hvordan medlemssiden skal se ut, for jeg skal lage den selv. Jeg er ikke verdensmester i det men liker å gjøre tingene selv for da lærer jeg MASSE underveis som jeg kan lære videre til andre. Sånn har jeg hele tiden tenkt uansett hvilket sosiale medier jeg bruker/øver meg på, at jeg må kunne være «ekspert» hele veien og vite alle stegene, gått de selv for å kunne forstå kunden når de kommer til meg.

Forrige uke hadde jeg andre workshop med et eiendomsselskap og praten gikk løst om andre de har samarbeidet med. Det er så mange firma som bygger seg på sosiale medier hvor samlebåndmentaliteten er gjeldende. Jeg blir helt dårlig av det! Kun fokus på å tjene penger og ikke hvordan en faktisk skal bruke sosiale medier. Kampanjer kampanjer kampanjer og tradisjonell markedsføringstankegang i bakhodet.

tilbakemelding trine grungDet funker ikke for meg, det blir for dumt. Men det er meg og jeg er sær. Jeg er klar over det og av denne årsak ender jeg stadig i diskusjoner med andre som jobber med digital kommunikasjon. Det er mange som mener mye, men sjekker en grundig så har de ikke gått stegene…de bare prater. Har de solgt noe online? Har de bygget en følgeskare og troverdighet ovenfor dem? Hvilke kunder har de utviklet og hva har de gjort for dem? Ofte veldig lite.

Jeg holdt Facebookkurs i Drammen sist uke og våknet til denne tilbakemeldingen. Stor stas. Det er vesentlig at de som kommer på kurs får med seg noe matnyttig som de kan omsette til handling dagen etter. Ikke gjøre det for avansert og alltid huske på at i sosiale medier snakker en MED mennesker. Ikke til som tradisjonell markedsføring har gjort siden tidenes morgen.

Stian og Rune, gutta mine

Stian og Rune, gutta mine

Jeg har kjøpt meg inn i et eiendomsselskap men det skal jeg komme tilbake til. SPENNENDE! Mange jern i ilden, som alltid. Livet blir ikke kjedelig med det først og jeg må definitivt ta på dressjakken, stå på og ikke gi meg. Det går ikke og er ikke et valg jeg gir meg selv. Klem Trine

650 bredde Facebook cover 1 modifed-01

 




Legg gjerne igjen en kommentar:

kommentar(er)

ANSETTE FOLK?
Trine Grung er ansatte som hodejeger i Dynamic People med spesialfelt innen PR, medier og kommunikasjon. Digital kommunikasjon er hennes domene. Meld deg på vårt nyhethsbrev for relevant informasjon om digital rekruttering.
We hate spam. Your email address will not be sold or shared with anyone else.