Ungt Entreprennørskap Akershus  leide meg inn to dager for å kurse lærere fra Akershus i bruken av sosiale medier. Moro. Ikke ante jeg hvor mye vi skulle le og kose oss, men jeg håper nå inderlig at lærerne sitter igjen med mye læring og ikke bare latter.

Det er bruken av sosiale medier som markedsføringsverktøy som er fokuset.  Hvorfor ikke vise hvordan alt fungerer, tenker jeg. Alt fra start.  Vi begynte, fordi dette var ønsket av lærerne, med å lage en video, redigere den, publisere den i alle kanaler, inkludert her på min blogg. Så her kommer den, det er lov å le. Hehe. Intervjuer er meg selv, selvfølgelig. En får det ikke mer moro enn en gjør selv!

Nå ligger denne videoen her på min blogg, men lastes opp på Facebook samt publiseres i mine andre kanaler Snapchat og Instagram. Det er hit på min blogg jeg ønsker trafikken og ikke minst her jeg blogger, for det meste, kunnskapen jeg har om digital markedsføring. Med et glimt i øye, alltid. Mange ville kanskje valgt en litt mer seriøs form men det passer ikke meg.

Grunnen til at innlegget er litt kort er fordi jeg sitter ved kateteret og lærer bort. Ergo de ser alt jeg skriver på storskjerm. Føkk. De rettskriver alt, møkkalærere. Hahahahahahaha. Eller leser korrektur får jeg beskjed om. Jaja. Sånn går nå dagan.

Uansett hvordan jeg lærer det bort, tradisjonelt eller med et gigantisk smil, så er vel det viktigste at de lærer det de skal? Disse lærerne skal jo ta all kunnskapen tilbake til elevene for å la de få en oversikt over verktøyene de fleste bare leker med i dag. Lek er viktig men skal en bruke sosiale medier til markedsføring er strategien og definering av målgruppen vesentlig. Så kan en begynne å leke.

 




Legg gjerne igjen en kommentar:

kommentar(er)

ANSETTE FOLK?
Trine Grung er ansatte som hodejeger i Dynamic People med spesialfelt innen PR, medier og kommunikasjon. Digital kommunikasjon er hennes domene. Meld deg på vårt nyhethsbrev for relevant informasjon om digital rekruttering.
We hate spam. Your email address will not be sold or shared with anyone else.